2 voor 12 volgt Voice Senior op als vrijdagwinnaar


De kijkcijfers van vrijdag 28 september 2018 (SKO)

De stokoude kennisquiz 2 voor 12 met presentatrice Astrid Joosten heeft The Voice Senior opgevolgd als de nieuwe winnaar op vrijdagavond prime time. Het programma gaat nu al twee weken aan kop op deze uitzendavond. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Ook gisteren was 2 voor 12 weer de sterkste op prime time. De quiz die in 1971 begon noteerde om half negen bijna 1,3 miljoen kijkers (21 procent) op NPO 2 en daarmee liet de zender alle concurrentie achter zich.

Aansluitend deed NPO 2 het nog steeds heel aardig met het door 652.000 mensen (11 procent) bekeken 80 Jaar Oorlog.

De nummer twee op prime time was Flikken Rotterdam met 1,1 miljoen kijkers (19 procent) op NPO 1. De TV Show op Reis, ooit een kijkcijferhit, moest aansluitend genoegen nemen met 790.000 kijkers (14 procent).

RTL 4 blijft voorzichtig scoren met de opvolger van The Voice Senior. The Talent Project met Johnny de Mol en Yolanthe Sneijder-Cabau scoorde 1,1 miljoen kijkers (19 procent).

Verder keken de meeste mensen op prime time naar Veronica Inside. Dat programma trok 512.000 kijkers (9 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • NPO 3 scoorde met Reizen Waes: 370.000 kijkers,
  • SBS 6 scoorde met De Alarmcentrale: 349.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Criminal Minds: 236.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Voor de rechter: 181.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Takers: 174.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Woman in Black: 124.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,9 miljoen), Zesuurjournaal (1,1 miljoen), DWDD (1,1 miljoen), Half Acht Nieuws (1 miljoen), EenVandaag (969.000), GTST (919.000), Gesprek met premier (884.000), RTL Boulevard (795.000) en Editie NL (690.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Pauw (810.000), In Memoriam Koos Alberts (709.000), Hart van Nederland (585.000), RTL Late Night met Twan Huys (532.000), Shownieuws (485.000) en Nieuwsuur (438.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 22 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 18 procent en NPO 2 brons met 9 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.904.000
02. 2 voor 12 (NPO2) 1.275.000
03. Flikken Rotterdam (NPO1) 1.135.000
04. Journaal 18:00 (NPO1) 1.125.000
05. De wereld draait door (NPO1) 1.071.000


06. The Talent Project (RTL4) 1.064.000
07. Half acht nieuws (RTL4) 1.033.000
08. EenVandaag (NPO1) 969.000
09. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 919.000
10. Gesprek met premier (NPO1) 884.000


11. Pauw (NPO1) 810.000
12. RTL Boulevard (RTL4) 795.000
13. TV Show op Reis (NPO1) 790.000
14. In Memoriam Koos Alberts (NPO1) 709.000
15. Editie NL (RTL4) 690.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 21.6%
2. RTL4 / 17.7%
3. NPO2 / 9.1%
4. SBS6 / 6.4%
5. Vero / 5.1%


6. NPO3 / 4.3%
7. NET5 / 3.5%
8. RTL7 / 2.6%
9. RTL8 / 2.5%
10. RTL5 / 2.3%


11. Discov / 1.2%
12. N.geog / 1.2%
13. Comedy / 1.1%
14. SBS9 / 0.9%
15. FOX / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 35,0%
2. RTL Nederland 25,1%
3. Talpa TV 15,9%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: BNNVARA, Annemieke van der Togt

Wat vindt u?

Alle polls

Is Gordon over zijn tv-hoogtepunt heen?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen