Nieuwe vriend Barbie afgezeken aan Shownieuws-desk

Samantha ‘Barbie’ de Jong is afgereisd naar een afkickkliniek in Schotland, maar vorige week introduceerde ze voor de camera van Shownieuws nog snel haar nieuwe vriend Jeffrey Lake. De spotlights bevallen hem goed, want gisterenavond stond hij ineens aan de desk van het SBS 6-programma. Hij belandde daar echter niet in een warm bad; de deskundigen vroegen zich namelijk af waarom hij en Barbie zich niet aan hun mediastop houden. Waarom toch elke keer de aandacht opzoeken?

Barbie en Jeffrey kennen elkaar nu een paar weken, maar toch is hij al haar nieuwe vriend. Hij vindt het lastig dat ze nu een tijdje in Schotland zit. “Het is best emotioneel, want je stapt natuurlijk zomaar in een relatie. Normaal als je een relatie begint, dan ga je leuke dingen met elkaar doen. Ik neem afscheid van haar en dat gaat best lang duren: vier maanden. Dat is niet zomaar iets.”

Pas in december keert Barbie weer terug. “We hebben 3 december uitgerekend, ja.”

Weekend-baas Bart Ettekoven: “Dat moet je niet zeggen, want dan staan alle media en fotografen straks op Schiphol.

Jeffrey: “Ja, maar daar ontkom je niet aan, dus in principe… Het is een hele lange tijd zestien weken. Voor mij is het heel zwaar, maar voor haar is het nog honderd keer erger.”

Kritische Wietze

Vervolgens begon Show-presentator Wietze de Jager kritische vragen te stellen over zijn keuze om in de spotlights te treden. “Mag ik jou vragen wat jou hierin drijft Jeffrey? Je bent natuurlijk de vriend, hè, dus je kunt er ook voor kiezen om op de achtergrond te blijven en je er verder niet mee te bemoeien. Gewoon Samantha adviseren om even niks te doen. Je bent hier ook weer vanavond, je bent veel te zien. Moet ik je ook zien als een soort van woordvoerder van haar?

Jeffrey: “Ja, goed, zij wilde zelf natuurlijk niet aan het woord komen, omdat ze eigenlijk mediarust wilde hebben. Dat is te allen tijde nog steeds niet gelukt. Ze post zelf ook te allen tijde elke keer fotootjes en dingetjes op Instagram, omdat het moeilijk is voor haar om er afscheid van te nemen. Als je gewend bent dat elke dag te doen, is het een soort afkicken.”

Is ze verslaafd aan media-aandacht? “Ik wil niet echt speculeren over aandacht die ze vraagt, maar meer dat ze niet snel dingen doorheeft die ze doet.”

‘Je neemt haar niet in bescherming!’

Ettekoven merkte daarop op dat Jeffrey zijn Barbie niet bepaald afschermt. “Er is niemand in haar omgeving die haar daarvoor beschermt. Jij in principe ook niet, want ze kwam vorige week uit die kliniek. Toen heeft ze een interview gegeven aan de Weekend en aan Shownieuws. Ook jij zegt dan niet: ‘ Sam, dat moet je effe niet doen, wij doen een mediastop, punt.‘”

Jeffrey: “Dat punt wilden we bereiken natuurlijk. Ik ben nu kort in haar leven, we zijn negen weekjes verder. Uiteindelijk kom ik uit een ontspanningsvakantie vandaan, omdat ik het zelf ook megadruk heb in mijn eigen dingen, en dan stap je eigenlijk in een zwart gat. Vervolgens heb je eigenlijk alleen maar negatieve aandacht. Dat is niet heel aantrekkelijk, voor mij ook niet.”

Ik vind het gewoon belangrijk dat je je eigen woord kan doen. De bladen en dingen maken hun eigen verhaal. En ik vind het belangrijk dat de mensen in Nederland gewoon weten hoe het met Samantha gaat.”

Mediastop

Toen Jeffrey opmerkte dat Yuri van Gelder en Thomas Berge ook in de Schotse kliniek hebben gezeten waar Barbie nu naartoe gaat, zei Wietze: “Het enige verschil is wel dat we bij die mensen ook de partners niet heel erg zien. Het is wel opvallend hieraan dat jij zo naar voren stapt en dat jij dus ook wel ergens de schijnwerpers opzoekt om het verhaal te vertellen.”

Jeffrey: “Zij had in het begin een andere woordvoerder, Michel, dat was een soort manager. Hij is er volledig uitgestapt, want hij voelde zich in de maling genomen toen dat incident gebeurde met Samantha. Hij voelde zich voorgelogen. Er moet toch iemand zijn die haar beschermt en iets kan vertellen over haar. Ik sta aan haar zijde, want ik ben natuurlijk haar vriend.”

Bart Ettekoven besloot het item met een reactie van de woordvoerder van Barbie’s ex Michael. “Wij hebben ook even geprobeerd Michael te pakken te krijgen, maar hij heeft een mediastop en houdt zich daar wél aan.”

Foto: SBS

55 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Rik
augustus 18, 2018 09:46

Die Jeffrey van der Meer kan ook goed boomhutten XXL timmeren bij SBS6…. in op goed geluk naar meisjes zoeken samen met Gordon en wat al niet meer. Hij duikt overal op voor aandacht. Zijn eigen zangcarrière probeert hij zo te boosten.

Gast
Hannibal
augustus 17, 2018 07:20

RTL en Shownieuws allebei riool programma’s. Ze smullen van andermans ellende. En dan die Peter RRR ook nog is zo politiek correct bezig zijn. De schande voorbij!

Gast
Deadly Viper
augustus 16, 2018 19:36

@Mark

Wat een grap…

Goed interview?

Kritisch? Als ze echt kritisch waren hadden ze hem niet in de show.

Gast
Deadly Viper
augustus 16, 2018 19:36

@Mark

Wat een grap…

Goed interview?

Kritisch? Als ze echt kritisch waren hadden ze hem niet in de show. Beetje zeuren over waarom ze aandacht zoeken in de media maar wel zelf die aandacht geven.

Gewoon Barbie en al haar ellende negeren.

Gast
oral
augustus 16, 2018 16:27

@willeke, wie zegt dat mensen die hier iets schrijven naar die Barbie kijken ? En ja, ik stoor me aan haar media aandacht zoekerij, is dat een punt voor je ? Mag ik dat niet vinden ? Ik stoor me ook aan een zg ”vriendje” dat achter haar rug om , net nu ze blijkbaar naar een kuur resort gaat, even een praatje over haar houdt in een ranzig programma. Dat lijkt me nogal onjuist, om het maar zacht uit te drukken. Al deze dingen mag ik niet vinden ? Daar heb jij last van ? Goh, waarom eigenlijk, ”Willeke”?

Gast
Nfj
augustus 16, 2018 15:47

Bah Ettenkoven

Gast
Willeke
augustus 16, 2018 15:37

Nou nou, ik zit hier al die berichten te lezen, niet normaal wat velen schrijven. Heb je dan wel een hoog IQ als je zoiets neer zet?? En wat kan een mens er aan doen, het IQ is bij iedereen anders. En als jullie zich zo erg aan Barbie storen, waarom kijk je er dan naar, en lezen jullie over haar???

Gast
Mark
augustus 16, 2018 15:16

Was gewoon een goed kritisch interview van Shownieuws. Dezelfde vragen die ze bij de roddelbladen ook stellen. Dus je weet wat je te wachten staat. Dan moet je niet komen, maar die Jeffrey is mediageíl en elke cent is meegenomen. Zal allicht een eurootje of 800 hebben gekregen voor een podium van 10 minuten. Hij gaat expres daarheen, want RTLB is tegenwoordig persona non grata met Peter Air die je helemaal de grond in boort.

Gast
Po
augustus 16, 2018 15:12

Jeffrey doet al jaren zijn best in de spotlight te komen. Deed vorig jaar mee aan “Op goed geluk”. “Love at first sight” Een net 5 programma waar die Tamara Elbaz ook in zat en ga zo maar door. Niet te doen!

Gast
Tibu
augustus 16, 2018 14:53

@Olivier, hij gaat daar zelf staan hoor, zijn keuze. Doe nou niet of dit niet gewoon een volwassene is die zelf kan nadenken. En ik vindt het ongelooflijk smerig deze Jeffrey om daar te gaan staan kletsen over ”Barbie”, bij de eerste mogelijkheid die hij heeft…! Hij maakt daarmee volkomen duidelijk dat dat de reden is dat hij met haar omgaat, de pers, anders doe je dit niet !

Gast
Den Draaiert Joost
augustus 16, 2018 14:23

Serieus Mediacourant, dit soort berichten?

Gast
DroomoorD
augustus 16, 2018 14:01

Sandra, dat is hun keuze. Niet hun werk.

Gast
Pokkie
augustus 16, 2018 13:59

Donder op, Sandra. Dat is nu precies wat dit soort smerige programma’s en hun papieren pendanten (ook wel pulp-, roddel- of rioolbladen genoemd) je willen doen geloven. Er zijn helaas altijd hersenloze huismoekes als Sandra die daar in trappen.

Gast
Olivier
augustus 16, 2018 13:58

Niet zo hypocriet mediacourant! Tegenwoordig heeft de jeugd 2 dagen na kennismaking al een relatie, na een week al s*x en staan ze na 2 weken al gezamenlijke te douchen bij de schoonouders en kent de hele familie de nieuwe vent! Dat Jeffrey nu al de nieuwe vriend is, is schijnbaar heel normaal. Dat hij zo dom is om zich door drie sukkels aan de dombodesk van Shownieuws te laten ondervragen is erger!

Gast
Sandra
augustus 16, 2018 13:50

Je kunt het Shownieuws en de bladen niet verwijten dat zij proberen interviews met dit soort types te krijgen. Dat is hun werk. Zij zouden hun werk niet goed doen als ze dat niet zouden proberen. Het is alleen aan die types om dan nee te zeggen. Maar dat doen ze niet, want ze leven op aandacht.

Gast
ox
augustus 16, 2018 13:18

labiele egotokkies uitmelken,daar is een markt voor.

Gast
Dooie Hannie
augustus 16, 2018 12:02

Zou Barbie haar paarse Tarzan weer hebben meegenomen naar Schotland? Prachtige content was dat he, ook voor de kinderen. ¨Kijk jongens, mamma verveelt zich niet hoor!¨.

Gast
Bart
augustus 16, 2018 11:45

@RTLfan Helemaal eens wat betreft Wietse.

Gast
Robster
augustus 16, 2018 11:43

Two edged sword! Media kan ook stoppen met het geven van aandacht aan haar en haar vriend en ze met rust laten of bewust niet uitnodigen. Berichtgeving over de gang van zaken, live studio interviews weer iets anders. Personally, I could care less of ik ze beide ooit nog in de media zie of niet. Ik wens haar het beste, maar zie niet in waarom ze uberhaupt nog aandacht zou moeten krijgen in welke media dan ook…

Gast
snuifje
augustus 16, 2018 11:42

De domheid, het is niet te geloven. Dat t bestaat.

Gast
Hans Cokehead Dorrestijn
augustus 16, 2018 11:33

Ik wil ook BN’er worden en bakken geld verdienen met m’n smoel op tv laten zien en dom gelul en drukdoenerij over niks. Hoe wordt ik BN’er?

Gast
Hillie
augustus 16, 2018 11:17

Waarom nodigt shownieuws deze gast uit? Zeer bedenkelijk. Als een stelletje aasgieren.

Gast
Peter
augustus 16, 2018 11:07

Chique hoor om iemand uit te nodigen aan de desk en dan live voor tv deze persoon helemaal af te branden.
De media (SBS) geeft hun de schuld dat ze aandacht zoeken, maar wie zit als bloedhonden achter hun aan?

Gast
ahbon
augustus 16, 2018 10:56

@global, als ze naar Parnassia zou gaan, zou het heel duidelijk zijn dat ze gewoon zwaar beschadigd is. Blijkbaar wil de een of ander of een instantie de indruk wekken dat het een licht probleempje is, dat in 16 weekjes verwen-privekliniek op te lossen is. Nou, dat lijkt me niet.

Gast
daan
augustus 16, 2018 10:48

Gelukkig hebben we wel allemaal het beste met Barbie voor, als we maar op de hoogte gehouden worden van haar escapades. Het zal toch niet zo zijn dat we na de kliniek nooit meer iets van haar horen? Want dan is het echt een succes geweest en wie zit daar in de media en lezers/kijkers op te wachten?

Gast
Global
augustus 16, 2018 10:47

Waarom eigenlijk zo’n peperdure kliniek waar andere Nederlanders die in de bijstand zitten ook niet heenmogen / kunnen? Andere mensen gaan gewoon naar een inrichting als Parnassia als ze haar gedrag vertonen, en kunnen daar hun problemen oplossen. Dus wie betaalt dit? Dit klopt toch helemaal niet? Begin dit zo ondertussen heel vervelend te vinden. Zij begint ook heel vervelend te worden. Ik kan die domme kop niet meer zien.

Gast
jroen
augustus 16, 2018 10:39

Ik heb mij kapot gelachen. Wat een aanfluiting is die man zeg. En als je goed luistert is het enkel aandacht, aandacht, aandacht. Wat zegt ie nou eigenlijk…

Gast
2018
augustus 16, 2018 10:39

@couscous. Natuurlijk helpt zo’n dure privekliniek niet. Daar heeft ze helemaal niks aan.

Gast
couscous
augustus 16, 2018 10:37

Wat doet die jongen daar bij RTL Boulevard. Achter haar rug om over haar praten ? Lekkere ”vriend”. Natuurlijk houdt ze het daar niet uit, zeker geen 16 weken. Ze is doodsbang dat ze dan niet meer in de kranten komt. Ze wil ook helemaal niet normaal worden, want dan geen media meer. Ze is echt gillend gek, daar doet die kliniek niets aan. Jarenlange verplichte opsluiting in een inrichting zou misschien nog kunnen helpen, niet een duur kliniekje waar ze op haar wenken wordt bedient.

Gast
Godefroy France
augustus 16, 2018 10:32

Het CV van de gemiddelde tokkie op de nederlandse TV
Vervelende nicht, spuiten en slikken, pies, poep, clisma, kots, plastic lippen, tieten, gebleekte anus, zonnebank, tatoes, etc, zeer geringe herseninhoud, IQ niet hoger dan schoenmaat, taalgebruik; hunnie, zunnie, wullie, waaintje, sjampie, gezellie, doei, alles voor de aandacht, succes verzekerd !

Verlos ons heer/imam van deze beeldvervuilers

Gast
Deadly Viper
augustus 16, 2018 10:29

Dat mens is te dom om zelfmoord te plegen dus het zal vast wel weer mislukken.

Gast
danny
augustus 16, 2018 10:27

Die Barbie is binnen 2 weken weer thuis. Wat denk je, deze aandachtsgeile opblaaspop houd het niet vol daar. Binnen 2 weken. En dan volgt zelfmoordpoging nummer 3. Ik hoop echt dat ik ernaast zit..

Gast
arg1
augustus 16, 2018 10:27

Dit lijkt me geen ”vriend”. En die Samantha houdt het geen 2 weken in die kliniek uit, omdat ze dan geconfronteerd wordt met de waarheid over haarzelf en daar kan ze totaal niet tegen. Te dom.

Gast
Adje Roland
augustus 16, 2018 10:14

Zowel die Haagse gekken als die gifmengers van SBS hebben een gezamenlijke IQ van de buitentemperatuur, gewoon triest dit gebeuren, echt allemaal ziek in hun hoofd.

Gast
Ard
augustus 16, 2018 10:10

Wie zijn hier de bloedhonden?

Gast
SOLANGE
augustus 16, 2018 10:09

OOk weer een tokkie die aandacht wil…. Micheal is een kanjer die verzorgt zn kinderen …deze lullo is alleen maar op sensatie uit als je hem hoort is hij nog beter dan de psychiater in de kliniek….geef je op een briefje dat die gestoorde Barbie ook daar uit loopt net zoals die andere klinieken….

Gast
Tim
augustus 16, 2018 10:05

MC, het is Yuri van Gelder, niet Jeffrey Wammes!!!

Gast
Benny-Bjorn A.
augustus 16, 2018 10:01

En SBS besteedt weer veel te veel aandacht aan het oninteressante labiele aandachtsgeile paupermeisje en haar Tokkie-familie. Zo blijft de cirkel mooi rond.

Gast
Talpaman
augustus 16, 2018 09:53

Jeffrey zei Yuri van Gelder en niet Jeffrey Wammes.

Gast
Robert
augustus 16, 2018 09:50

Barbie vliegt als Catweazle uit een raam, is volledig van het padje af, maar in de tussentijd heeft ze wel een nieuwe vriend, ja dat zal een stabiele relatie zijn.
Is natuurlijk allemaal hypocriet van al die showbizz programma’s, maar daar leven ze van. Dat die Jeffrey overal zijn verhaal doet voor de camera en dan ook nog eens zijn fantastische verhaal aan de desk doet, beetje erg veel allemaal.
Laat die Barbie nou maar daar lekker zitten tot december en als ze in een gruizige bui is dan heeft een andere patiënt ook nog beetje lol.
En Laan weer even lekker in zijn mandje, wegwezen.

Gast
Deadly Viper
augustus 16, 2018 09:48

Ze geven deze t0kkie toch echt zelf een podium en dan een beetje de moraalridder uithangen hypocriet gedoe.

Gast
Bep
augustus 16, 2018 09:45

Jeffrey deed goed zijn woordje…
maar het is natuurlijk een hele vieze mentaliteit bij Weekend met die Ettekoven. Hypocriet zootje.Binnenkort wazige foto’s uit de bosjes in Schotland.Het is niet Jeffrey die aandacht zoekt, het zijn Weekend en Shownieuws die boter op hun hoofd hebben.

Gast
RTL fan
augustus 16, 2018 09:43

Zeker hypocriet van Shownieuws om deze jongen eerst uit te nodigen em dan afzeiken!! Ik vind ook nog steeds dat de media Wietze veel te makkelijk hebben gespaard met het gevaarlijke Kiki- auto filmpje.

Shownieuws… Waar RTL Boulevard een beetje probeert te vernieuwen, gaat dit maar steeds naar een hypocriet roddelprogramma met roddelnichten en tantes.

Gast
Tessa
augustus 16, 2018 09:41

Wammes en Berge hebben nooit in die kliniek gezeten, Jimmy Geduld daarentegen wel

Gast
Michel
augustus 16, 2018 09:39

Wat @Martini zegt.
De media pretendeert nu wel voor de belangen van Barbie op te komen door deze kritische vragen te stellen aan iemand die zichzelf ook graag in de spotlights ziet. Beiden zo hypocriet als wat. Beide partijen hebben maar 1 belang en dat is niet die van Barbie.

Gast
Pierre
augustus 16, 2018 09:39

Die barbie en haar pooiers eens compleet negeren misschien, wie zit daar nog op te wachten?

Gast
Ron
augustus 16, 2018 09:36

Ze nodigen hem toch zelf uit? Wat een hypocriete toon van dit gesprek.

Gast
By the way
augustus 16, 2018 09:35

En toch denkt iemand van de onvolprezen redactie: laten we die Jeffrey eens uitnodigen. Prutsers.

Gast
Jacob
augustus 16, 2018 09:35

Deze , zichzelf benoemde zanger, geilt alleen maar op zich zelf. Het gaat hem totaal niet om het welzijn van Samantha/Barbie, het gaat hem alleen maar om de media-aandacht.

Gast
Wanda
augustus 16, 2018 09:35

Wat een laag-bij-de-grondse, smerige gast, die Ettekoven. Er misbruik van maken dat die jongen naar de studio wil komen, om hem dat vervolgens te verwijten.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen