Linda’s Zomerweek dit jaar nog niet door miljoengrens


De kijkcijfers van dinsdag 28 augustus 2018 (SKO)

Het is Linda de Mol deze week nog niet gelukt om met haar programma Linda’s Zomerweek de grens van één miljoen kijkers te doorbreken. De vierde aflevering, waarin Ilse DeLange en John van den Heuvel te gast waren, trok donderdag 814.000 kijkers (19 procent). Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De eerste drie afleveringen van Linda’s Zomerweek scoorden 925.000 kijkers (20 procent), 886.000 kijkers (18 procent) en 782.000 kijkers (17 procent).

Gedurende de eerste vier seizoenen scoorde Linda’s Zomerweek slechts één keer minder dan een miljoen kijkers. Vorig jaar pasten de cijfers van de talkshow zich aan aan de nieuwe werkelijkheid en scoorde slechts één aflevering meer dan een miljoen kijkers.

Het zou kunnen dat Linda’s Zomerweek vanavond voor het eerst de miljoengrens passeert, want de aflevering met Wendy van Dijk en Jochem Myjer staat direct na kijkcijferhit The Voice Senior op het menu.

De grote winnaar op prime time was de een na laatste aflevering van De Slimste Mens. Daar keken 1,4 miljoen mensen (27 procent) naar. Aansluitend trok Hollandse Zaken 498.000 kijkers (10 procent).

Het zilver op prime time was voor NPO 1. Die zender trok tegenover Linda’s Zomerweek een mooie 963.000 kijkers (19 procent) met De S.P.E.Lshow. Daaraan voorafgaand was Wild Thailand goed voor 845.000 kijkers (16 procent).

Het brons op prime time was voor RTL 4. Voorafgaand aan Linda’s Zomerweek trok een herhaling van Chantal Blijft Slapen 486.000 kijkers (9 procent).

Verder keken er vooral veel mensen naar Net5. Dat station zond We Bougt A Zoo uit en daar keken 422.000 mensen (8 procent) naar.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • SBS 6 scoorde met Mensenkennis: 298.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met 48 HRS: 277.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Agatha Christies Poirot: 237.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Criminal Minds: 218.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Escort: 154.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Lekker Slim: 128.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,8 miljoen), Half Acht Nieuws (941.000), EenVandaag (798.000), Zesuurjournaal (764.000), M (682.000), RTL Boulevard (628.000), Editie NL (553.000) en Utopia (431.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Laat op Eén (777.000), Nieuwsuur (634.000), Hart van Nederland (615.000), Moby Dick (403.000) en Shownieuws (387.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 20 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 14 procent en NPO 2 brons met 10 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.790.000
02. De Slimste Mens (NPO2) 1.420.000
03. De Spelshow (NPO1) 963.000
04. Half acht nieuws (RTL4) 941.000
05. Wild Thailand (NPO1) 845.000


06. Linda’s Zomerweek (RTL4) 814.000
07. EenVandaag (NPO1) 798.000
08. Laat op Eén (NPO1) 777.000
09. Journaal 18:00 (NPO1) 764.000
10. M (NPO1) 682.000


11. Nieuwsuur (NPO2) 634.000
12. RTL Boulevard (RTL4) 628.000
13. Hart van Nederland (SBS6) 615.000
14. Editie NL (RTL4) 553.000
15. Journaal laat (NPO1) 513.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 19.8%
2. RTL4 / 14.3%
3. NPO2 / 10.2%
4. SBS6 / 6.2%
5. NET5 / 6.0%


6. RTL8 / 3.8%
7. RTL7 / 3.7%
8. Vero / 3.6%
9. Eurosp / 3.2%
10. NPO3 / 3.1%


11. RTL5 / 2.0%
12. Ziggo / 1.3%
13. BBCFirst / 1.2%
14. TLC / 1.0%
15. Discov / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 33,1%
2. RTL Nederland 23,8%
3. SBS Groep 16,5%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Heeft Matthijs van Nieuwkerk de piek van zijn carrière al bereikt?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen