Dennis Schouten scoort hit met zelf betaalde realityserie

Geplaatst op Mon 30 Jul 2018 om 11:37

Dennis Schouten scoort een hit met zijn online realityserie Dennis in Albufissa, waarin hij de medewerkers en bezoekers van de Nederlandse feesttent Albufissa in Portugal volgt. Dat is te zien op het YouTube-kanaal van omroep PowNed. De zesdelige serie kwam vorige week in dagelijkse frequentie online en trok veel bekijks: de eerste aflevering zit nu zelfs al op 394.000 en de tweede op 288.000 views. De zesde en laatste aflevering staat slechts één dag online en scoort al bijna 200.000 views.

Ter vergelijking: twee andere items die in de afgelopen dagen zijn gepubliceerd op het YouTube-kanaal van omroep PowNed scoorden 76.000 en 30.000 views. De scores van Schouten liggen daar ver boven.

Opvallend aan deze serie is dat Schouten de helft van het programmabudget, 4.000 van de 8.000 euro, uit eigen zak moest betalen.

De NPO wilde voor dit project geen budget uittrekken en de steenrijke bazen van omroep PowNed wilden niet meer dan 4.000 euro uittrekken om de droom van hun presentatietalent te vervullen.

Schouten moest dus behoorlijk in zijn spaarpot graaien. Het tv-talent verdient 3.000 euro bruto per maand.

Dennis in Albufissa:

Foto: PowNed








14 Reacties op “Dennis Schouten scoort hit met zelf betaalde realityserie”


  1. Lucas R.

    Dennis staat waar ooit BNN voor stond.

  2. Arie

    Leuke gast en groot talent!

  3. Wolter

    Zielig.

  4. Bas

    8000,- voor 6 afleveringen is toch niets? Knap dat hij dit heeft kunnen maken en heeft opgezet!

  5. Karel

    Mooie waardering voor het geld dat ‘ie er zelf heeft ingestoken. Kwalitatief hield het niet over – was meer reportertje dan echt een drager van een programma die wat nieuws liet zien.

  6. Bart

    @Lucas Zeker eens! Zou ook goed Veronica passen. Met dit soort reality series maar bijvoorbeeld ook als verslaggever bij VI.

  7. Deadly Viper

    Dat k*t accent gaat gewoon irriteren na een tijdje kan hij geen lessen ABN nemen ofzo.

  8. DWDD zuigt

    Wel jammer dat hij in aflevering 3 een stomdronken minderjarig meisje belachelijk maakte. Die aflevering is ook verwijderd.

  9. WJ

    @karel 12:06 precies! Het was gewoon de zoveelste Gekkies spotten. Daarentegen wel hartstikke vermakelijk.

  10. (.)(.)

    Het was grappig en sluit perfect aan op de doelgroep. Uniek was het zeker niet. De Telegraaf maakte pas zo’n serie op Mallorca. Het feestcafe zal in ieder geval dolblij zijn met de aandacht. Misschien kan de eigenaar Dennis die 4000 euro betalen, geen geld voor een reclamecampage die zoveel bereik heeft gehad.

  11. Den Draaiert Joost

    Het is ook gewoon een reclamespot voor een uitgaansgelegenheid dus hij zal er wel geld aan overhouden

  12. Mike

    Tijd dat er meer met dialect op tv gepraat gaat worden.

    Verder alle Amsterdamse programma’s zoals dwdd verhuizen naar AT5 en en een muur om Amsterdam heen.

    Weg met al die randstad shit als Ik hou van Holland en Holland – België.

  13. Simon

    Geweldig ja. En hij heeft er wat boertjes ontmoet waarmee hij zo een nieuwe serie zou kunnen maken.

  14. snorr

    was vermakelijk maar dat die jongen zijn eigen programma moet bekostigen is belachelijk, die omroep moet zich schamen. maken al tijden geen programma meer dat ook maar enigszins interesse kan wekken maar dit moet die jongen zelf betalen… die kalende corpsbal Rutger die absoluut niets meer presteert voor al dat geld dat hij krijgt, kon die niet wat centjes missen? Ik vind het getuigen van ambitie dat die jongen dat programmaatje blijkbaar zo belangrijk (of leuk) vond om te maken dat hij zelf de portemonnee besloot te trekken. Schaam je Weessie!

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.