Valk in jaarverslag Persgroep lyrisch over rampjaar 2017

Wie aan Qmusic denkt, denkt nog steeds aan de veelbesproken radioruzie tussen Mattie Valk en Wietze de Jager. Mattie liet Wietze vallen toen hij voor zes ton en een Tesla solo een contract tekende bij de zender, terwijl ze eigenlijk over zouden stappen naar Sky Radio. Heel 2017 stond bij Q in het teken van de radioruzie en hoe het ochtendduo Mattie & Wietze vervangen moest worden. In het jaarverslag van de Persgroep heeft de dj nu wel een héél positieve kijk op het afgelopen jaar.

De Foute Party die twee keer de Brabanthallen volledig vulde, de Q-World Tour waarbij een luisteraar een muzikale wereldreis won, het nieuwe ochtendprogramma met Mattie, Fien & Igmar… Het zijn een aantal zaken waarin Qmusic zich volgens radio-dj Mattie Valk onderscheidde in 2017“, is te lezen in het jaarrapport.

Valk laat in het rapport weten dat Qmusic nu bruist van de energie. “Er is veel energie en we hebben nieuwe plannen om onze luisteraars elke dag weer een glimlach te schenken. Interactiviteit is daarbij een kernwaarde.”

Met een paar honderdduizend Q-members heeft Qmusic de grootste community in radiomakend Nederland, aldus Valk. “Communiceren betekent bij ons zowel verzenden als ontvangen. Wij maken radio met en voor onze luisteraars en dat voelen ze heel erg.

Hij vervolgt: “In Nederland is onze filosofie echt uniek: de focus ligt continu op het product zelf en dat trekken we in alles door. Dat hoeft niet altijd meteen vertaald te worden in cijfers en we laten ons ook niet dicteren door wetten. Als we ergens in geloven, dan volgen we ons buikgevoel en gooien we wetten soms overboord. Er zijn weinig plekken waar het zo kan. Ik haal er dan ook inspiratie uit. Werken bij Qmusic kost geen energie, het gééft energie!

Welke kant wil Qmusic op bewegen? “Dankzij de huidige techniek wordt rechtstreeks contact nog gemakkelijker. De app is een heel mooie manier om luisteraars te betrekken. Het radiospel De Doofpot is daarvan een goed voorbeeld. Luisteraars kunnen in een individuele competitie raden of het dagelijkse geheim van Fien, Igmar of mij is. Ook in het Foute Uur bepalen ze de koers door te kiezen uit twee tracks. Die mogelijkheden willen we in de toekomst nog verder uitbouwen.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...