Martine en Sybrand scoren even goed als Matthijs


De kijkcijfers van dinsdag 3 april 2018 (SKO)

De talkshow Tijd voor MAX met Martine van Os en Sybrand Niessen is dinsdag goed van start gegaan op het tijdstip van De Wereld Draait Door. Ze trokken vanaf zeven uur een publiek van 1,1 miljoen kijkers (22 procent) naar NPO 1. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Van Os en Niessen komen sámen nog niet in de buurt van het topsalaris dat Matthijs van Nieuwkerk verdient, maar trekken wel evenveel kijkers. Ook hij scoorde vorige week dinsdag 1,1 miljoen kijkers.

NPO 1 blijft daarmee de grote winnaar op het zeven-uurslot. Het meest bekeken alternatief was RTL Boulevard met 841.000 kijkers (19 procent) op RTL 4.

Ook op prime time trok NPO 1 het grootste publiek. Opsporing Verzocht zette 1,2 miljoen kijkers (19 procent) neer en Ellie op Patrouille had er 1,2 miljoen (20 procent).

RTL 4 pakte zilver met Married at First Sight (1 miljoen en 16 procent) en Beau Five Days Inside (1,1 miljoen en 18 procent).

Het brons gaat naar Veronica. Dat station trok met de kwartfinale Juventus – Real Madrid in de Champions League 748.000 kijkers (12 procent).

Verder was vooral NPO 2 in trek: Hier Zijn De Van Rossems kon rekenen op 746.000 kijkers (12 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • SBS 6 scoorde met Steenrijk Straatarm: 500.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Crocodile Dundee: 396.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Slechtste Chauffeur VIPS: 368.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Vier Handen Op Een Buik: 304.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met NCIS Los Angeles: 281.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Odd Thomas: 141.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,9 miljoen), Half Acht nieuws (1,1 miljoen), Zesuurjournaal (1,1 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), Tijd voor MAX (1,1 miljoen), GTST (1 miljoen), RTL Boulevard (841.000), Editie NL (752.000), Met Het Mes Op Tafel (511.000) en Utopia (507.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren De Rijdende Rechter (1,2 miljoen), Pauw (900.000), Hart van Nederland (593.000), de voetbalnabeschouwing (488.000), RTL Late Night (460.000) en Nieuwsuur (443.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 24 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 17 procent en Veronica brons met 8 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.917.000
02. Opsporing Verzocht (NPO1) 1.220.000
03. De Rijdende Rechter (NPO1) 1.218.000
04. Ellie op Patrouille (NPO1) 1.216.000
05. Half acht nieuws (RTL4) 1.140.000


06. Journaal 18:00 (NPO1) 1.130.000
07. Beau Five Days Inside (RTL4) 1.083.000
08. EenVandaag (NPO1) 1.078.000
09. Tijd voor MAX (NPO1) 1.050.000
10. Married at first sight (RTL4) 1.036.000


11. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.008.000
12. Pauw (NPO1) 900.000
13. RTL Boulevard (RTL4) 841.000
14. Editie NL (RTL4) 752.000
15. Juventus – Real Madrid (Vero) 748.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 23.6%
2. RTL4 / 16.7%
3. Vero / 8.0%
4. SBS6 / 7.7%
5. NPO2 / 6.6%


6. RTL7 / 4.4%
7. NPO3 / 3.6%
8. NET5 / 3.4%
9. RTL8 / 2.7%
10. RTL5 / 2.5%


11. Discov / 1.1%
12. Comedy / 1.0%
13. N.geog / 0.8%
14. BBCFirst / 0.7%
15. TLC / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 33,8%
2. RTL Nederland 26,3%
3. SBS Groep 19,7%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS

Wat vindt u?

Alle polls

Groeit Jan Versteegh ooit uit tot een A-ster?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen