Marianne Zwagerman kotst op RTL-term ‘fan centric’

Marianne Zwagerman walgt van het nieuwe toverwoord van RTL: fan centric. Ze vindt deze term werkelijk om te kotsen. Dat heeft ze gezegd in haar column op BNR Nieuwsradio. Fan centric betekent dat niet geld verdienen maar de kijker voortaan centraal staat bij RTL; het verdienmodel daarbij ‘komt dan vanzelf’. “Fan-centric. Het mag van mij meteen worden bijgezet op het kotswoorden-kerkhof, naast ‘ontzorgen’ en ‘verbinden’“, zo laat de blonde opiniediva weten in haar column.

Zwagerman vraagt zich af ‘welke idioot’ dit heeft verzonnen. “Fans zijn mensen die ineens achter je blijken te staan omdat je vanuit het diepst van je ziel muziek maakt of columns schrijft. Fans zijn nooit de uitkomst van een strategie, bedacht in een inspiratieloos kantoorpand.”

Dat RTL niet langer de adverteerder centraal stelt is uit nood geboren, aldus Zwagerman. “Niet uit passie voor de kijker, niet omdat ze ineens overweldigd zijn door de nieuwe technische mogelijkheden om kijkers te bedienen, maar omdat de adverteerder afhaakt.”

Als de Nederlandse kijkfan echt centraal zou staan, staken de Nederlandse spelers de koppen eens goed bij elkaar in plaats van halfslachtig samenwerken in NLZiet en ondertussen allemaal als kleinduimpjes worstelen met Amerikaanse reuzen.

De column van Marianne Zwagerman kunt u hier lezen, het persbericht van RTL over de ‘fan centric’-strategie hier.

Foto: NPO

Meer in RTL

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Denkt u dat de carrière van Thijs Römer voorbij is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen