‘Verkoop Vorst Media was kans die ik móest pakken’

Peter van der Vorst verkocht zijn tv-productiebedrijf Vorst Media in 2016 mede vanwege de emotionele staat waarin hij verkeerde door de opnames van het RTL 4-programma Zolang Ik Leef. Dat vertelde hij maandag in 5 Uur Live. De verkoop van Vorst Media aan John de Mol heeft Van der Vorst steenrijk gemaakt. “Ik heb toen het programma Zolang Ik Leef gemaakt over mensen die wisten dat ze zouden sterven binnen afzienbare tijd“, legde de presentator uit aan Daphne Bunskoek.

De kandidaten waren leeftijdsgenoten van Van der Vorst. “Die ineens te horen kregen dat ze ongeneeslijk ziek waren. In die periode heb ik wel een aantal knopen doorgehakt. Ik dacht: ik moet nu even heel bewust bezig zijn met mijn leven en de mensen om me heen. Ik heb in die periode ook mijn bedrijf verkocht.”

Van der Vorst zag het als een grote kans. “Ik werk nog steeds heel hard, maar dat was een kans waarvan ik dacht: nú moet ik die grijpen, want wie weet ben ik er niet eens meer over een paar jaar. Dat kan natuurlijk. Dat zag ik ook om me heen.”

Inmiddels leeft de presentator in grote luxe. “Ook omdat het bedrijf nu verkocht is heb ik de luxe om alleen maar te kiezen voor dingen die ik leuk vind.”

Daphne Bunskoek vindt het allemaal heel knap van Van der Vorst: “Het valt mij op dat jij op de een of andere manier zo’n doorbijter bent. In het televisievak ben je soms in en soms ben je uit. Het is een soort slangenkuil, er zijn tegenslagen, maar jij weet op de een of andere manier altijd weer met een succesformule te komen en door te gaan, je kansen te vinden en te benutten.

Het geheim van de vorst? “Als er een tegenslag is, kan ik juist heel erg actief worden.

Foto: RTL

Meer in RTL

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Mist u Daphne Deckers als presentatrice van RTL Boulevard?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen