SBS 6-titel Cold Case: Dader Gezocht onder half miljoen


De kijkcijfers van zondag 8 oktober 2017 (SKO)

Het SBS 6-programma Cold Case: Dader Gezocht met Sandra Schuurhof is vooralsnog geen groot succes. De première trok nog een redelijke 612.000 kijkers (10 procent), maar de tweede aflevering kwam gisteren niet verder dan 473.000 kijkers (7 procent). Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Cold Case: Dader Gezocht vormt een avond met De Meldkamer. Dat programma wist voorafgaand een publiek van 508.000 kijkers (7 procent) te bekoren op de familiezender.

Al met al was SBS 6 de nummer vier op prime time. De absolute nummer één was Heel Holland Bakt met 2,5 miljoen kijkers (32 procent) op NPO 1. Aansluitend kwam Hotel Romantiek voor de tweede keer door de miljoengrens. Er keken 1 miljoen mensen (16 procent) naar.

Het zilver is voor RTL 4: Miljoenenjacht zette weer een indrukwekkende 2,1 miljoen kijkers (29 procent) neer. Aansluitend kwam Meisje van Plezier op 1,4 miljoen kijkers (23 procent) uit.

NPO 3 ging er vandoor met brons: Penoza deed 729.000 kijkers (10 procent) en Zondag Met Lubach zelfs 937.000 kijkers (15 procent). Daar tussenin zat Sluipschutters op 474.000 kijkers (7 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • NPO 2 scoorde met Allah in Europa: 365.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Scorch Trials: 320.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI New York: 242.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Criminal Minds Beyond Borders: 191.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Foute Vrienden: 184.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Fantastic Four: 140.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,2 miljoen), Oranje Boven Down Under (1,8 miljoen), Studio Sport (1,3 miljoen), Half Acht Nieuws (1 miljoen), Vtwonen (588.000), RTL Boulevard (544.000) en Ik Gun Geluk (512.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Hart van Nederland (930.000), Shownieuws (767.000), Studio Voetbal (666.000), Nieuwsuur (440.000) en Geer en Goor Stevig Gebouwd (408.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 22 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 20 procent en SBS 6 brons met 10 procent.

Top 15
01. Heel Holland Bakt (NPO1) 2.477.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.194.000
03. Miljoenenjacht (RTL4) 2.102.000
04. Oranje Boven Down Under (NPO1) 1.807.000
05. Meisje van Plezier (RTL4) 1.379.000


06. Studio Sport (NPO1) 1.293.000
07. Half acht nieuws (RTL4) 1.041.000
08. Hotel Romantiek (NPO1) 1.021.000
09. Zondag Met Lubach (NPO3) 937.000
10. Hart van Nederland (SBS6) 930.000


11. Shownieuws (SBS6) 767.000
12. Penoza 5 (NPO3) 729.000
13. Autosport F1 GP JPN (Ziggo) 720.000
14. Studio voetbal (NPO1) 666.000
15. Vtwonen (SBS6) 588.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 22.4%
2. RTL4 / 20.2%
3. SBS6 / 9.5%
4. NPO3 / 6.6%
5. NPO2 / 4.6%


6. Vero / 4.1%
7. NET5 / 4.1%
8. RTL8 / 3.2%
9. RTL7 / 2.8%
10. RTL5 / 1.9%


11. Ziggo / 1.1%
12. Comedy / 0.8%
13. BBCFirst / 0.7%
14. Discov / 0.6%
15. SBS9 / 0.6%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 33,6%
2. RTL Nederland 28,1%
3. SBS Groep 18,3%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Denkt u dat de carrière van Thijs Römer voorbij is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen