B&VD-medewerkers niet verbaasd over verkrachting

De mensen die vroeger de talkshow Barend & Van Dorp maakten zijn niet verbaasd over de verkrachting van oud-medewerker Jelle Brandt Corstius. Dat vertelde Frits Barend gisterenavond in Shownieuws. De oud-makers hebben intensief contact met elkaar over de onthulling die Corstius deze week deed. “Er is natuurlijk in de oude redactie van Barend en Van Dorp gigantisch veel gebeld en geappt. Er is verder niets gebeurd, maar er waren een aantal die niet verbaasd waren.

Alle betrokkenen vinden het vreselijk, al houdt iedereen zijn mond over de naam van de verkrachter. Barend: “Wat is gerechtigheid? Dat de persoon in kwestie excuses maakt aan Jelle? Aan ons?

Of de man in kwestie alsnog gestraft moet worden, weet Barend niet. “Het voorval is geschied. Ik weet niet wat in dit geval gerechtigheid is. Dan zou je in de geest van Jelle moeten kijken.

RTL heeft in een verklaring laten weten seksuele intimidatie of seksueel misbruik niet te tolereren en wil met Corstius in gesprek. Barend: “Daar was ik heel blij mee. Het is een terechte verklaring ook. Zij konden het ook niet weten, dus er is hen niets kwalijk te nemen.

Corstius’ advocaat Nico Meijering liet aan Shownieuws weten dat er over eventuele vervolgstappen nog niets bekend is. “We zijn stevig aan het inventariseren. Het gaat daarbij zowel om de juridische mogelijkheden als ook om feiten die tot ons komen.

Lees meer:
Jelle Brandt Corstius verkracht tijdens tv-werk (dinsdag)
Boulevard-advocate: ‘Jelle Brandt is slecht voorgelicht’ (woensdag)
Jelle Brandt Corstius verkracht bij Barend & Van Dorp (woensdag)
Verkrachter dreigt Jelle Brandt Corstius met rechtszaak (donderdag)
Corstius vindt Boulevard-advocate ‘middelmatige trut’ (donderdag)
RTL schrikt van verkrachting Jelle Brandt Corstius (donderdag)

Foto: Talpa

29 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Geen Advocaat
oktober 27, 2017 19:53

Z’n advocaat is N. Meijering. Nare man!

Gast
GW
oktober 27, 2017 15:38

@fokjoe: Ik probeer de discussie inhoudelijk te houden. Welk doel is er mee gediend om in de media te zeggen dat 1. de redactie erg geschrokken is 2. hij vindt dat de betreffende persoon zijn excuses moet maken. Geen enkel. Ook die opmerking van hem “excuses aan ons” slaat nergens op. Wie is er nu het slachtoffer? Alleen Jelle en mogelijk andere slachtoffers, niet Barend en van Dorp.

Nogmaals, een eerste statement vind ik niet meer dan normaal, maar zolang er geen nieuws is, zijn verdere statements overbodig.

Gast
fokjoe
oktober 27, 2017 15:13

GW, dat slaat helemaal nergens op en dat weet je. Dat je die vent niet moet, oké. Maar nu bazel je gewoon dom om het zeuren.

Gast
GW
oktober 27, 2017 15:00

@fokjoe: Wel eens gehoord van “geen commentaar”?

Gast
l
oktober 27, 2017 14:43

frits is wel een stkkie knapper dan z”n dochter,
wat een lelijkerd …zeg

Gast
Adam Curryworst
oktober 27, 2017 14:40

Weet je wie trouwens ook gek is op rapedrugs en het regelmatig geprobeerd heeft om op die manier anderen aan zijn pielemuis te laten sabbelen? Gordon Neukjeroth. En nee dit is geen smaad, dit is ook algemeen bekend in het Hilversumse wereldje, maar het schijnt er allemaal bij te horen he?

Gast
frans
oktober 27, 2017 14:36

Fris begint steeds meer op zijn zus Barbara te lijken

Gast
GW
oktober 27, 2017 14:34

@Labrador: Dan laat je het bij één statement. Dat is, gezien de omstandigheden, niet meer dan begrijpelijk. Maar inmiddels heeft hij al meer statements gegeven dan de persoon om wie het draait, Jelle Brandt Corstius zelf. Dat is typisch Frits Barend.

Gast
Vinnie
oktober 27, 2017 13:50

Wat Labrador zegt.

Gast
Otto Groeneveld
oktober 27, 2017 13:41

Vreselijke man die Barend.

Gast
Labrador
oktober 27, 2017 13:27

Het gaat om zijn shows sukkels dus natuurlijk reageert hij en als ieder redacteurtje van elk programmaatje/blaadje hem belt, reageert ie weer, dus stop je Frits-frustratie dezer dagen in n fijne sessie met je therapeut, dat lucht enorm op. Heus!

Gast
GW
oktober 27, 2017 13:09

Is er ook wel eens iemand in de omgeving van Frits Barend die tegen hem zegt “Het draait niet om jou Frits”?

Gast
Santegoeds
oktober 27, 2017 12:56

Oh hemel, Frits heeft er ook weer verstand van?

Gast
Denderkoning
oktober 27, 2017 12:56

Eng stel.

Gast
J. Lukken
oktober 27, 2017 12:40

Iedereen weet toch om wie het gaat? Niemand durft. Waarom
eigenlijk niet?

Gast
Guus
oktober 27, 2017 12:08

@ettikhoven zolang geen bewijs is het roepen van namen onverstandig

Gast
Panda
oktober 27, 2017 12:02

Je kan hier niet zomaar zonder onderbouwing namen gaan roepen. Ik weet dat dat teveel gevraagd is van een aantal idioten hier. Maar daar ligt ook een verantwoordelijkheid bij het modereren.

Gast
frans
oktober 27, 2017 12:01

Je vergeet ….

Blijven slapen met de verkrachter..

Help mijn man is verkrachter..

Geer e Goor helpen de verkrachter

Op vakantie met de verkrachter

Bn..ers helpen de v t krschetü

Gast
Tonny
oktober 27, 2017 11:49

Hier zou RTL een programma over moeten maken. Hier een paar format ideetjes:

* Wie is de verkrachter?
* Verkrachten met sterren
* Help mijn verkrachter is een hel
* Het slachtoffer op z’n kant

Gast
Haus
oktober 27, 2017 11:40

@Frans (11;22), kun je het niet laten? Antisemiet!

Gast
lio
oktober 27, 2017 11:39

caesar

Waarom reageert niemand om hem vrij te pleiten?

Gast
Enzo Voort
oktober 27, 2017 11:33

Jammer dat het mooiste praatprogramma ooit, onderwerp wordt van lastering,
dit gun je zeker Frits Barend en zijn toenmalige team niet.

Gast
caesar
oktober 27, 2017 11:32

@Ettekoven of zoiets: zeer zwak om iemand zomaar te beschuldigen. Ik zou zeggen: smaad!

Gast
frans
oktober 27, 2017 11:23

Jan Mulder is ook in beeld zie….zou hij geld ruiken

Gast
frans
oktober 27, 2017 11:22

Fris voelt zich weer even Koning van Nederland. .

Ik vraag patent op een nieuw format..Wie is het…

Gast
Jan Muldert
oktober 27, 2017 11:20

Ik word hier zooo moe van , Fritzzzz.

Gast
Uit het Vak
oktober 27, 2017 11:14

hey, ( bart ) ettekoven.
Doe nou niet of je het allemaal zo goed weet.
Soap acteurtje , die nu bij een RODDELblad werkt.
Roddel….dus gokken, raden, denken. en dat voor waarheid aannemen.

Gast
vraag
oktober 27, 2017 11:06

Om WIE gaat het?

Gast
Ettekoven
oktober 27, 2017 11:06

Dat Bert van der Veer nog niet een statement heeft gemaakt zegt wel genoeg toch.

De lafaard

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen