We Zijn Er Bijna is nog steeds een kijkcijferkanon


De kijkcijfers van maandag 31 juli 2017 (SKO)

Het Ierse seizoen van de Omroep MAX-hit We Zijn Er Bijna met presentatrice Martine van Os is maandagavond van start gegaan met erg mooie kijkcijfers. Er keken ruim 1,6 miljoen mensen (32 procent) naar de seizoensopener op NPO 1. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Van alle Nederlanders van zes jaar en ouder, zat ruim tien procent aan de buis gekluisterd voor de reisshow met bejaarden. Daarmee was We Zijn Er Bijna het meest bekeken programma van de dag.

Voorafgaand aan We Zijn Er Bijna zette Groeten van MAX een nette 1 miljoen kijkers (21 procent) neer.

We Zijn Er Bijna van Van Os’ collega Sybrand Niessen had last van de concurrentie met De Slimste Mens op NPO 2. Daar keken 1,2 miljoen mensen (25 procent) naar. Aansluitend trok de zender met Kijken In De Ziel slechts 284.000 kijkers (6 procent).

Het brons op prime time is voor RTL 4: Helemaal Het Einde kwam uit op 747.000 kijkers (15 procent) en aansluitend was RTL Summer Night goed voor 402.000 kijkers (9 procent).

Tijdens RTL Summer Night werd RTL 4 gepasseerd door SBS 6, waar Mr. Frank Visser Doet Uitspraak 445.000 kijkers (9 procent) wist te bekoren. Daaraan voorafgaand trok een andere aflevering van hetzelfde programma 278.000 kijkers (6 procent).

De zes andere top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • Net5 scoorde met Four Weddings and a Funeral: 286.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Chronicles of Riddick: 216.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Dr. No: 202.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met First Dates: 170.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Genante Lijven: 150.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Loser: 94.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,6 miljoen), Half Acht Nieuws (828.000), RTL Boulevard (729.000), Zesuurjournaal (726.000), EenVandaag (706.000), Great British Bake Off (671.000), Editie NL (549.000) en Utopia (448.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Jinek (1,1 miljoen), Hart van Nederland (761.000), Journaal Laat (655.000), Shownieuws (588.000), Nieuwsuur (577.000), RTL Summer Night (402.000) en de late RTL Nieuws (267.000) het meest in trek. De late RTL Boulevard trok slechts 233.000 kijkers.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 26 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 13 procent en NPO 2 brons met 9 procent.

Top 15
01. We Zijn Er Bijna (NPO1) 1.625.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 1.624.000
03. De Slimste Mens (NPO2) 1.211.000
04. Jinek (NPO1) 1.081.000
05. Groeten van MAX (NPO1) 1.049.000


06. Half acht nieuws (RTL4) 828.000
07. Hart van Nederland (SBS6) 761.000
08. Helemaal het Einde (RTL4) 747.000
09. RTL Boulevard (RTL4) 729.000
10. Journaal 18:00 (NPO1) 726.000


11. EenVandaag (NPO1) 706.000
12. Great British Bake Off (NPO1) 671.000
13. Journaal laat (NPO1) 655.000
14. Shownieuws (SBS6) 588.000
15. Nieuwsuur (NPO2) 577.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 25.9%
2. RTL4 / 13.3%
3. NPO2 / 9.0%
4. SBS6 / 9.0%
5. NET5 / 5.1%


6. RTL7 / 3.6%
7. Vero / 3.5%
8. NPO3 / 2.5%
9. RTL8 / 2.3%
10. RTL5 / 2.1%


11. Discov / 1.3%
12. BBCFirst / 1.3%
13. TLC / 1.0%
14. RTLZ / 1.0%
15. Comedy / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 37,4%
2. RTL Nederland 21,3%
3. SBS Groep 17,6%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Foto: VPRO/Merlijn Doomernik

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen