Story-baas gelooft niet in ondergang papieren media

Guido den Aantrekker, de baas van entertainmentblad Story, gelooft niet in de ondergang van papieren media. Dat zegt hij in een interview met DeRedactie.nl. Story heeft een betaalde oplage van zo’n 66.000 printexemplaren en het is in de huidige tijd niet makkelijk om dat in stand te houden. Toch is Den Aantrekker optimistisch. “Print is voor zwartkijkers een gepasseerd station waarlangs de laatste trein inmiddels bergafwaarts rijdt. Ik ben een positief ingesteld mens en zie het zonniger in.”

Den Aantrekker denkt dat een merk als Story moet kunnen blijven renderen. “Mits je je lezers tot op de vierkante centimeter papier exact blijft voorzien van wat ze wensen.”

Wereldwijd blijft de interesse in entertainment groeien, benadrukt hij. “Het zou vreemd zijn als we daar als A-merk in dat genre niet van kunnen meeprofiteren. De snelheid van online en sociale media kun je als tijdschrift nooit winnen, maar ik zie in print kansen voor stabilisering en her en der zelfs nog enige groeipotentie.”

De tijdschriftbaas wijst erop dat de bevolking snel vergrijst. “Het verlangen naar recreatieve quality time neemt toe – ook bij millennials trouwens – en hoe drukker en chaotischer het online wordt, hoe meer de dedicated doelgroep behoefte krijgt aan oase-momenten en ‘guiding by experts’.”

Het tijdschrift wordt een premiumproduct, een presentje, dat je jezelf of een ander gunt, en waar je de tijd voor wilt nemen. Ook iets waar adverteerders érg happy van worden.”

Jongere aanwas wordt online beter bediend, geeft hij toe. “Ook daar heeft Story het afgelopen halfjaar zevenmijlsstappen gemaakt: ons online bezoek schiet, zonder enige overdrijving, met honderden procenten per maand omhoog.”

Alles bij elkaar zie ik nog steeds een verre horizon voor Story.”

Het interview met Guido den Aantrekker kunt u lezen op DeRedactie.nl.

Foto: Story/Roland Gaedtgens

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen