Bijna miljoen kijkers voor gênant einde It Takes 2


De kijkcijfers van zondag 11 juni 2017 (SKO)

Foto: RTLDe televisieshow It Takes 2 met het duo Gordon en Jamai is zondagavond ten einde gekomen met 992.000 kijkers (17 procent) op RTL 4. Daarmee boden ze het meest bekeken alternatief voor de programmering van NPO 1. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Aan het eind van de uitzending waren alleen Bibi Breijman en Tooske Ragas over. Ragas dacht in de grafiek te zien dat zíj gewonnen had en sprong een gat in de lucht, maar de winnaar bleek toch echt Breijman te zijn.

Het gênante slot van It Takes 2 heeft op sociale media al meerdere gif’jes opgeleverd:

It Takes 2 verhuisde dit jaar van de zaterdag- naar zondagavond en deed het daarop iets minder goed. Vorig jaar trok de finale van het programma nog 1,8 miljoen kijkers (29 procent).

Ditmaal stemde de kijker liever af op NPO 1: De Reünie noteerde 1,1 miljoen kijkers (20 procent) en Bed en Breakfast 1,2 miljoen kijkers (21 procent).

De nummer drie op prime time was Ziggo Sport. Die zender noteerde maar liefst 815.000 kijkers (14 procent) met de Formule 1 van Canada. Daar verliep alles geweldig voor Max Verstappen tot zijn Red Bull-bolide de geest gaf.

’s Middags trok ook een ander sportevenement veel kijkers: de finale van Roland Garros wist op NPO 1 een publiek van 605.000 kijkers (41 procent) te bekoren.

Verder keek men vooral naar NPO 2 en SBS 6. NPO 2 scoorde met De Neven Van Eus 501.000 kijkers (9 procent) en met Nieuwsuur 608.000 kijkers (11 procent), terwijl SBS 6 met Wegmisbruikers 431.000 kijkers (7 procent) neerzette en met Stegeman op de bres 622.000 kijkers (11 procent).

De andere meest bekeken uitzendingen op prime time waren Ontvoerd met 458.000 kijkers (8 procent) op RTL 4 en The Day The Earth Stood Still met 313.000 kijkers (5 procent) op RTL 7.

De dubbele finale van Vechtershart trok 158.000 en 163.000 kijkers (3 procent) naar NPO 3.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,6 miljoen), Studio Sport (979.000), Shownieuws (784.000), Atletiek FBK Games (781.000), Half Acht Nieuws (692.000) en de Formule 1-voorbeschouwing (400.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Hart van Nederland (917.000), Shownieuws (784.000), Andere Tijden Sport (669.000), WK Journaal (577.000), het late Journaal (577.000) en Broadchurch (446.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 20 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 12 procent en SBS 6 brons met 10 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.638.000
02. Bed en Breakfast (NPO1) 1.247.000
03. De Reünie (NPO1) 1.149.000
04. It Takes 2 (RTL4) 992.000
05. Studio Sport (NPO1) 979.000


06. Hart van Nederland (SBS6) 917.000
07. Autosport F1 GP Can (Ziggo) 815.000
08. Shownieuws (SBS6) 784.000
09. Atletiek FBK Games (NPO1) 781.000
10. Half acht nieuws (RTL4) 692.000


11. Andere Tijden Sport (NPO1) 669.000
12. Stegeman op de bres (SBS6) 622.000
13. Nieuwsuur (NPO2) 608.000
14. Tennis Roland Garros Heren F (NPO1) 605.000
15. Voetbal WK Journaal (NPO1) 577.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 20.1%
2. RTL4 / 12.0%
3. SBS6 / 10.4%
4. Ziggo / 8.8%
5. NPO2 / 5.2%


6. Vero / 4.6%
7. RTL7 / 4.2%
8. NET5 / 3.0%
9. NPO3 / 2.8%
10. RTL5 / 2.3%


11. RTL8 / 2.2%
12. MTV / 1.1%
13. RTLZ / 1.1%
14. Comedy / 0.9%
15. FOX / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 28,1%
2. RTL Nederland 20,7%
3. SBS Groep 18,8%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Wat vindt u?

Alle polls

Denkt u dat de carrière van Thijs Römer voorbij is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen