It Takes 2 trekt minder kijkers op nieuwe uitzendavond


De kijkcijfers van zondag 30 april 2017 (SKO)

Het tweede seizoen van het muzikale programma It Takes 2 is zondagavond met ruim 1,1 miljoen kijkers van start gegaan op RTL 4. Daarmee werd een marktaandeel van 18 procent gerealiseerd. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Vorig jaar was It Takes 2 nog te zien op de zaterdagavond. Toen ging het programma in première met bijna 1,7 miljoen kijkers (27 procent) en wist de finale uiteindelijk een publiek van 1,8 miljoen kijkers (29 procent) te bekoren. 

Het eerste seizoen van It Takes 2 werd gepresenteerd door Chantal Janzen. Dit jaar is de presentatie in handen van Gordon en Jamai Loman, die eerder samenwerkten bij het geflopte RTL 4-programma Waar Is Elvis.

Aansluitend aan It Takes 2 wist de Linda de Mol-serie Familie Kruys bijna 1,1 miljoen kijkers (18 procent) te vermaken.

Vooral NPO 1 was weer erg in trek op prime time. Die zender trok zowel met De Reünie als de TV Show bijna 1,6 miljoen kijkers (25 en 24 procent). Dat is uiteraard wel aanzienlijk minder dan de 4 miljoen kijkers die Boer Zoekt Vrouw een week eerder nog scoorde.

De nummer drie op prime time was SBS 6: Wegmisbruikers scoorde 755.000 kijkers (12 procent) en Oplichters in het Buitenland had er 872.000 (14 procent). SBS 6 wist vooral in de vooravond veel kijkers te bekoren: de voetbalwedstrijd AZ – Vitesse scoorde 1,8 miljoen kijkers (41 procent).

RTL 7 was de nummer vier op prime time dankzij de door 533.000 mensen (9 procent) bekeken film Die Hard 4.0.

Verder haalde alleen NPO 2 op prime time de kijkcijfer top 25: Himmlers Hersens Heten Heydrich scoorde 393.000 kijkers (6 procent) en Nieuwsuur was goed voor 414.000 kijkers (7 procent).

Alle andere zenders trokken minder bekijks, waaronder de Nederlandse avond van NPO 3: Vechtershart scoorde 178.000 kijkers (3 procent) en Neem Je Zwemspullen Mee 137.000 kijkers (2 procent).

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,9 miljoen), AZ – Vitesse (1,8 miljoen), de voetbalhuldiging (1,2 miljoen), de voetbalnabeschouwing (773.000), Studio Sport (562.000), Half Acht Nieuws (500.000) en Erica op reis (431.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Hart van Nederland (1,1 miljoen), Studio Voetbal (919.000), Shownieuws (898.000) en De Kwis (376.000) het meest in trek.

SBS 6 avondmarktleider

SBS 6 was avondmarktleider met 23 procent marktaandeel, NPO 1 pakte zilver met 19 procent en RTL 4 brons met 13 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.931.000
02. AZ – Vitesse (SBS6) 1.786.000
03. De Reünie (NPO1) 1.587.000
04. TV Show (NPO1) 1.553.000
05. Voetbal BR Hul (SBS6) 1.232.000


06. It Takes 2 (RTL4) 1.141.000
07. Hart van Nederland (SBS6) 1.082.000
08. Familie Kruys (RTL4) 1.067.000
09. Studio Voetbal (NPO1) 919.000
10. Shownieuws (SBS6) 898.000


11. Oplichters in het buitenland (SBS6) 872.000
12. Autosport F1 GP Rus (Ziggo) 848.000
13. Voetbal BR NB (SBS6) 773.000
14. Wegmisbruikers (SBS6) 755.000
15. Studio Sport (NPO1) 562.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. SBS6 / 22.9%
2. NPO1 / 19.0%
3. RTL4 / 12.7%
4. RTL7 / 6.0%
5. NPO2 / 4.9%


6. Vero / 3.8%
7. FS1E / 3.0%
8. RTL8 / 2.5%
9. NPO3 / 2.3%
10. RTL5 / 1.4%


11. SBS9 / 1.3%
12. NET5 / 1.3%
13. N.geog / 1.2%
14. Discov / 0.8%
15. RTLZ / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. SBS Groep 29,2%
2. Publieke Omroep 26,2%
3. RTL Nederland 22,6%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Wat vindt u?

Alle polls

Vertrouwt u Winston Gerschtanowitz?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen