SBS 6 bestelt tweede seizoen van 5 Golden Rings
SBS 6 heeft een tweede seizoen besteld van de quizshow 5 Golden Rings met Rik van de Westelaken. Dat heeft de tv-zender vandaag laten weten. Het is een hitformat, meent de zender. “In het Verenigd Koninkrijk scoort de interactieve kennisquiz 5 Golden Rings prachtige cijfers: 2,9 miljoen kijkers en 200.000 mensen die thuis live meespelen. Het marktaandeel lag tot bijna 16 procent boven het gemiddelde van ITV1, de grootste commerciële zender van de UK“, aldus een zegsman.
Het station vervolgt: “Ook in Nederland ging de reeks succesvol van start met 640.000 kijkers en een marktaandeel van 9,8 procent voor SBS6.”
5 Golden Rings is een compleet nieuw format van ITVS en Talpa. “In deze interactieve kennisquiz ligt het antwoord letterlijk aan je voeten. Alles draait om het plaatsen van een ring op het juiste antwoord op een spectaculaire videovloer.”
De duo’s krijgen ieder vijf ringen om vijf levels van vragen te doorlopen. “In 5 Golden Rings worden de vragen gedurende het spel niet moeilijker, maar de ringen worden wel kleiner. Hoe zeker zijn de kandidaten, als één centimeter ernaast, het verschil kan zijn tussen niets en 25.000 euro?”
Via de gratis app kunnen de kijkers thuis meespelen door virtueel de ring op de afbeelding op hun telefoon of tablet plaatsen. “Voor SBS 6 is juist dit interactieve element heel belangrijk: 5 Golden Rings is vernieuwend en helemaal state-of-the-art. Het meespeelplezier voor de hele familie zorgt dat de kijkers blijven terugkomen.”
Aan het begin van deze maand was de voorlopig laatste 5 Golden Rings te zien. Daar keken 409.000 mensen (6 procent) naar.
Foto: SBS