Sylvana voelt zich beledigd door Sven Kockelmann

Geplaatst op Tue 01 Nov 2016 om 14:37

Sylvana Simons voelde zich vandaag beledigd door Sven Kockelmann tijdens een radio-interview in het programma De Ochtend. Dat was te horen op Radio 1. Kockelmann vroeg zich af of Simons niet een beetje overdrijft met haar ‘beroep op racisme en het morele gelijk’. “Ik zie deze vraag als wellicht journalistiek gekwalificeerd, maar desalniettemin toch een belediging. Als u mij vandaag de dag nog durft te vragen of ik niet een beetje overdrijf…“, zei een geërgerde Simons op de radio.

De presentator van KRO-NCRV zou beter moeten weten, vindt Simons. “Ik neem aan dat u heeft meegekeken wat er sinds afgelopen mei gebeurd is.”

Simons vindt het juist goed dat ze fel optreedt tegen mensen die zich racistisch uitlaten. “U ziet wat er allemaal gebeurt en u gaat dan zeggen: ‘Het is best goed dat u daar wat aan wil doen, maar doe het dan wel op die en die manier.’ Ook daar is een term voor: tone policing. Dat ligt in uw vraag verscholen.”

Toch vindt Kockelmann haar politieke partij DENK soms erg ongenuanceerd. De presentator: “De manier waarop DENK een discussie vormt, roept een tegenreactie op. Daar kunnen we het toch over eens zijn?

Simons: “De discussie roept een reactie op, terecht. Het is heel simpel: onrecht schaf je niet heel langzaam af. Daar deal je mee op het moment dat het zich voordoet. Discriminatie en racisme zijn criminal acts, misdaden. Het mag niet.”

Foto: KRO-NCRV








86 Reacties op “Sylvana voelt zich beledigd door Sven Kockelmann”


  1. Anonymous

    Sickvana = domme muts

  2. Meneer Kaktus

    Een dag zonder Sylvana is een dag niet geleefd.

  3. Rutger

    Wat zou ze wel niet vinden van de racistische teksten die ondet dit topic verschijnen?

  4. Bart

    Goh verrassend…

  5. Kees de Chinees

    “Als u mij vandaag de dag nog durft te vragen of ik niet een beetje overdrijf…”

    Inderdaad, zo’n vraag stel je niet. Iedereen weet dat dit mens niet een beetje, maar schromelijk overdrijft. En ervan geniet.

  6. Jeroen

    Sylvana begint zich zo langzaam op te werpen als een waakvlam voor narcisme. Een soort smaakpolitie – of we daar nou op zitten te wachten – ?

  7. Graaf Volkert

    Zegt de grootste racist van Nederland.
    Die Sylvana is serieus knettergek.

  8. Anonymous

    Dit wijf kan ook geen gesprek voeren zonder er onnodig Engelse termen in te gooien, hè!

  9. Jeroen

    deel II ik bedoel eigenlijk racisme … maar narcisme kan eigenlijk ook.

  10. Anonymous

    I LOVE ZWARTE PIET!!!!!!!!!!

  11. Roger

    Waarom kan ze niet gewoon antwoord geven op de vraag. Het antwoord is toch gewoon nee, zeg dat dan.

  12. Walter

    Weg met Sylvana Simons! Goeie slogan voor de verkiezingen in 2017…

  13. Anonymous

    Humberto alom gerespecteerd zo kan het ook Sylvana wees wat losser en spontaner ,nu bereik je het tegenovergestelde.

  14. Anonymous

    Sylvana herhaalt ook altijd de vraag in haar antwoord.
    Ze denkt dat dat interessant staat.

  15. Bonofreddiemercuryjonbonjovi

    Zou die Sylvana nou nooit eens denken aan emigreren? Is beter voor haar (hoeft zij niet meer te zeiken over Zwarte Piet), en beter voor ons, zijn wij van al dat gezeik af!

  16. Nggi

    Hey sylvana doe iedereen een plezier en stop met ademen

  17. Hatsee!

    @Bonofreddiemercuryjonbonjovi

    Het probleem is dat ze maar al te graag zeikt en de troef van Piet heeft ze niet meer in het buitenland. Moet ze op zoek naar iets anders om over te zeiken en daar is ze te lui voor.

  18. Nggi

    Leuk kunstje ook

    Andere tv mensen noemen haar naam
    Zij kan weer beledigd reageren terwijl ze podia krijgt
    En ze heeft weer een weekje aandacht

    alles lijkt wel gepland om dit belachelijke figuur in de picture te houden

    Ik begin haar nu wel erg zat te worden

  19. Anonymous

    Jahoor daar isie weer. De racisme kaart

  20. Sannie

    Ze overdrijft niet een beetje …….maar ze overdrijft heel veel…….erger me groen en geel aan haar kunnen we geen inzamelingsactie houden? en daarmee een enkeltje naar de maan voor haar kopen?

  21. Roger

    @Anonymous nee hoor, die is er niet.

  22. Anonymous

    Roger hou je bek eens, klotetrol.

  23. samsam

    “Tone policing”? “Criminal acts”? Misschien moet ze maar gewoon naar de VS verhuizen.

  24. ANONYMOUS

    Waarom steeds aandacht voor dit misselijke wijf?

  25. Bert

    Zwarte Piet is nooit een neger geweest en door, zonder kennis van zaken, het sinterklaasfeest te veranderen in een discussie over racisme laat Sylvana blijken dat ZIJ onderscheid maakt tussen blank en zwart. Het sinterklaasfeest is niet racistisch, Sylvana is een racist en/of (want het een sluit het ander niet uit) een verschrikkelijke aandachtshoer. Lees hier https://bertvanzantwijk.wordpress.com/2016/10/29/zwarte-piet/ waarom Zwarte Piet zwart is. Wie een racismediscussie over het sinterklaasfeest start zonder zich in de materie te hebben verdiept is zelf een racist. Wie een racismediscussie over het sinterklaasfeest start na zich wel in de materie te hebben verdiept, heeft een dubbele agenda en is alleen maar uit op rellen.

  26. Roger

    @Anonymous 15:11 Humberto heeft een ander programma.
    @Anonymous 15:51 Het programma van Sylvana is gericht op anti-racisme, dat betekent dus dat ze iedere keer als zij in de aandacht komt de racisme kaart trekt. Dat past bij haar programma. Dit keer niet, dit keer trekt ze de beledigingskaart.

  27. HalveZolio

    Wanneer gaan we haar uitzwaaien?

  28. Erik V

    Kan die Sylvana niet straks meegenomen in de zak van zwarte piet?

    MOE WORDT JE VAN DAT MENS!!

  29. Anonymous

    @Roger
    Zeg… dát… dan!

  30. mark

    Mevrouw kwam te laat en gelijk een grote mond, het wordt steeds erger met haar.

  31. witte mens (hoi Sylvana!)

    Sylvana 😂🖕

  32. mark

    Ze heeft hulp nodig.

  33. magere marc

    Sylvana doet niet anders dan beledigen. En valse beschuldigingen uiten. Dat ook.

    Valser kom dan sylvana kom je ze zelden tegen.

  34. Santa Claus

    Kockelmann for President

  35. Johnson

    Chapeau, Sven Kockelmann! Keurig dat er eindelijk een journalist de rand durft op te zoeken!

  36. Anonymous

    Alles voor het wachtgeld !

  37. Sven L.

    ah neeeeee.. Het zal je moeder zijn, die Simons. Om je ogen uit je kop te schamen op ‘t schoolplein.

  38. HK

    @Sven L. hond!

  39. Reinardus

    Eens met @johnson . Ze heeft wel een erg kort lontje. En Sven Kockelmann is een held op journalistiek gebied.

  40. aammehoela

    DENK is een gevaar voor de democratie, geldt trouwens ook voor die Jan Roos van VNL. Al die splinterpartijen van nu zijn een gevaar. Dulden geen tegenspraak. De eerste ellende zie je al met dat referendum. Tientallen procenten van de stemmers zijn niet wezen stemmen om de 30% niet te laten halen en daarom werd er een “nee” gescoord. Gaat ons miljoenen aan misgelopen geld kosten.
    Dat is iets wat dat soort partijen niet snappen. Die ellende met Zwarte Piet is een ander voorbeeld. Op Curacao en Suriname wordt Sinterklaas gewoon met Zwarte Piet gevierd. Het aantal vrijwillige Zwarte Pieten schijnt dit jaar trouwens ook sterk toe te nemen.

  41. Joop

    Ik denk dat Sylvana nu Sven gaat aanklagen..

  42. AbrAcAdAbrA

    Dit valt helaas al lang niet meer onder “nieuws”. Altijd hetzelfde met dat gekwetste mens.

  43. Anonymous

    Go Syl!

    Je hebt gelijk! Ik vind het alleen jammer dat ze bij zo’n vage toko als DENK zit.

  44. Roger

    @aammehoela klopt, op Curaçao speelt de Zwarte Piet discussie vooralsnog helemaal niet. Daar zijn ze om hele andere redenen niet blij met Nederlanders. Maar voor deze gelegenheid verwijzen we wel even naar Curaçao om steun te vinden voor ons grote gezamenlijke culturele erfgoed.

  45. Grumpy

    Sylvana moet nog veel leren. Heel veel.

  46. Dusss

    @Bert
    https://bertvanzantwijk.wordpress.com/2016/10/29/zwarte-piet/ waarom Zwarte

    En met deze site die nog niet eens af is geef jij aan dat jij je er wel in ‘verdiept’?

    Jij gaat zeker naar dezelfde psycholoog als Sylvana?

    Of valt het mee en heb je meer informatie over zwarte piet die je met ons wilt delen… ik neem aan van wel…

    Tell me

  47. AbrAcAdAbrA

    @Dusss

    Als je een beetje had doorgeklikt had je gezien dat hij telkens nieuwe artikelen plaatst over verschillende volksgebruiken. Ik weet niet wat jij verstaat onder een site die af is, maar een site is niet pas “af” als alle artikelen er op staan. Dan zijn er namelijk miljoenen sites nog niet af, zoals bijv. MC, maar ook die van de Telegraaf of de NPO.

    Kijk, als je niet van feiten houdt die jouw idee over Zwarte Piet niet ondersteunen, kom dan zelf met argumenten en feiten, zoals ook de auteur er vele in zijn verhaal heeft verwerkt, en niet met bullshit als “Jij gaat zeker naar dezelfde psycholoog als Sylvana?”

  48. kristina

    Gatverdamme….ga werk zoeken….desnoods zwart…

  49. Anonymous

    Sylvana hoeft dit jaar haar schoentje niet te zetten want ik denk dat zwarte piet er een zakje zout in doet. Zo’n stout meisje.

  50. Anonymous

    Sil wordt met de week onuitstaanbaarder.waarschijnlijk zit haar pruik weer eeens te strak. Ik denk trouwens dat zij alleen bij die polariserende partij is gegaan voor het wachtgeld

  51. Roger

    @Bert leuk verhaaltje. Ik heb het gelezen en krijg niet bepaald een positieve gedachte bij zwarte piet. Niemand niet in die tijd.
    Kijk hier nog meer weetjes: Er zijn aanwijzingen dat men vanaf het begin van de 19e eeuw (en vooral in katholieke kringen) de goedheiligman daadwerkelijk is gaan uitbeelden als een levend personage, terwijl zijn tegenhanger werd omgevormd tot zwarte knecht en beladen met etnische stereotypen.
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Zwarte_Piet
    Dus als ik jouw verhaal mag geloven dan is zwarte piet ontstaan uit de personage die zwartgeblakerd is geraakt door het verblijf in het vagevuur en die zijn plekje in de hemel nog moest verdienen door de heilige te ondersteunen in zijn taak.
    Die figuur van jou uit dat vagevuur is veranderd naar intimiderende boeman en uiteindelijk naar een negerpersoon met kroeskrullen, rode lippen, een kraag en oorbellen. Dat laatste heeft helemaal niets meer te maken met jouw vagevuur, waar jij je zo krampachtig aan vastklampt.
    Vergelijk het met de islam (ja leuk!) en de boerka. De vrouw was in den beginne de hoedster van het geloof. De boerka is afkomstig van de Perzen en de Perzen inclusief de Boerka omarmden later de islam en v.v. In bepaalde landen is de boerka uiting geworden van de islam, maar dat ding heeft in feite helemaal niets te maken met de islam en de boerka is ook helemaal niet de bedoeling van de islam. Dat zeggen sommigen wel, maar dat is niet zo. Dat geldt ook voor de negerpiet.
    Van die boerka wil ik af en van zwarte negerpiet ook, ik vind ze alle twee niet kunnen.

  52. Anonymous

    @Roger Het merendeel van Nederland vind het wel kunnen dus dat heb je maar te accepteren.

  53. Anonymous

    Roger
    dinsdag 01 november 2016 om 23:10
    Dragen de vrouwen nu een boerka omdat ze zo lelijk zijn dat hun man zich
    voor hun schaamt of moeten de vrouwen dit omdat hun man het niet
    kan laten naar andere vrouwen te kijken?
    Moslims… het zijn soms net mensen

  54. Roger

    @Anonymous 9:23 de rode draad door de eeuwen heen van Sinterklaas: wit = goed en zwart = fout. De meerderheid vindt dat wel kunnen. Het is ook inderdaad moeilijk om afstand te doen van ingesleten vooroordelemn uit de middeleeuwen, maar het gaat jullie vast wel lukken.
    @ Anonymous 9:23 uur niet wegkijken, maar spreek die mannen aan op straat en vraag het ze zelf. Je moet het denk ik meer zoeken in de hoek dat de moslimman die bij die boerka hoort het niet toelaat dat zijn lekkere chick andere mannen kan verleiden. En zelf wel naar andere vrouwen kijkt, alsof het lustobjecten zijn. Moslimmannen, inderdaad net Westerse mannen en afgezien van de boerka zijn ze identiek.

  55. Anonymous

    @Roger De rode draad is helemaal niet wit is goed en zwart is fout. Dat is bij Sinterklaas en Zwarte Piet niet het geval en ik ken ook niemand die zo denkt. Ik zelf ook niet. Dat zit denk ik meer in jou hoofd. Het is dus helemaal niet moeilijk voor voorstanders van Zwarte Piet om daar afstand van te doen omdat dat probleem er helemaal niet is. Het hoeft dus helemaal niet te lukken. De voorstanders waaronder ik hoeven en gaan dan namelijk niet doen voor dat kleine zeurende groepje waar jij toe behoord. Het is een Nederlandse traditie en daar heb je je maar bij neer te leggen. Kun je dat niet dan ga je op zoek naar land waar je wel eens bent met de cultuur , regels en tradities.

  56. edje

    Roger, moet altijd om je stukjes lachen. Lekkere nuchtere kijk op t leven. Houden zo! 😀

  57. Anonymous

    Oh en Roger We leven nu in 2016 en niet honderden jaren geleden. Dus wat onze voor generaties allemaal deden en dachten is anno 2016 niet zo relevant. Geschiedenis op scholen, film, boeken, series, tentoonstellingen, musea en toneel voorstellingen prima! Op dat wij niet vergeten! Voor de rest leven we nu en kijken we vooruit. In elk land heb je je te houden aan de regels en tradities van dat land. In Nederland hebben we deze. Ook hebben we net als in andere landen een eigen cultuur, normen en waarden. In het kadervoorruitgang kunnen er soms best dingen veranderen. Alleen niet op deze manier omdat een kleine groep dat te pas en te onpas loopt te schreeuwen. Mensen die niet open en eerlijk een gesprek willen aangaan maar alleen maar aan het drammen zijn. Dan heb je (op een groepje bn’rs en hipster na) een verkeerde aan de Nederlander en dan zegt dan ie ga je maar weg als het je hier niet bevalt. Duidelijk, helder en eerlijk!

  58. edje

    O @10.37, wat is er dan NIET drammerig aan jouw mening dat iedereen die het niet eens is met het feit dat tradities en regels onveranderd moeten blijven, het land beter kunnen verlaten? Daarmee doel je op Roger, Neem ik aan? Iemand die een leuke andere mening durft te laten horen? Weet dat erg veel mensen die nooit online komen het met hem eens zijn. Hou eens op met dat : kleine groep loopt te schreeuwen…. Een grote groep niet schreeuwers is het met hun eens.
    Leg je neer bij een kleine verandering binnen een traditie. Get a Life!

  59. Anonymous

    @edje Ik ben zeg wat ik vind. Ik vind het niet drammerig. Ik bedoelde daarmee ook niet Roger want die mag net als ik zijn mening hebben. Net als iedereen. Ik bedoelde met drammerig ook niet Roger maar o.a. Sylvana en Kuzu. Heb ik niet helemaal duidelijk gemaakt in mijn vorige post. Drammerig bedoel ik in de zin van dat je eigenlijk niet met ze in gesprek gaat. Ze roepen wat of zeggen iets waar ze voor staan en dat is het dan. Het is eenrichtingsverkeer. Als er dan reactie komt dan lopen ze of weg of ze worden boos en gaan met het vingertje wijzen. Ik ben het gewoon zat dat je bijna niet meer kunt vragen of zeggen of er komt reactie vanuit de denk/anti Zwarte Piet kan dat je disctimineerd of een racist bent.

  60. Edje

    Oke, als je het zo bedoelt @11.45…
    Maar als ik vind dat Piet iets minder zwart mag, zonder het woord racisme in de mond te nemen, word ik op veel fora agressief benaderd en hoor ik ook dat ik ,ondanks een oerhollandse achtergrond, maar in een moslimland moet gaan wonen. Dat is het eenrichtingsverkeer wat ik ervaar.
    Nu maar gewoon eens kijken hoe de kindjes op een veegPiet reageren. Hopelijk net zo nuchter als Roger hier. Dan kan de discussie gesloten worden.

  61. gtstfites

    Piet blijft zwart!!!!!!!!!!!!!!

  62. Hoppenbrouers

    @Roger 10.40

    Dat zijn geen “ingesleten vooroordelemn uit de middeleeuwen”, maar dat komt al uit de tijd dat men in Europa nog niet kon lezen en schrijven. Wit = de dag = goed. Zwart = de nacht = gevaar = slecht.

  63. Anonymous

    @edje
    woensdag 02 november 2016 om 11:30

    Volgens mij is de grootste groep het nog altijd oneens met de wijzigingen.
    En nee, mij boeit het GEEN HOL of het hetzelfde blijft/verandert/helemaal verdwijnt.
    Ik hou me gewoon bij de feiten, die edje graag verdraait in eigen voordeel.

  64. gtstfites

    ik snap dat hele gezeik met die veegpiet niet het klint als een kinderlokkker die aan je kind zn reet wilt zitten na als deze heeft zitten schijten !!

  65. Critikast

    Sylvana: voor straf de schoorsteen in !

  66. magere marc

    Dan is deze discussie helemaal niet klaar. Edje voert zijn gedroomde verandering maar lekker door in zijn eigen huiskamer, en de huiskamers van zijn medestanders, zonder dat de rest van nederland daar last van heeft.

    Maar zo gaat het niet. En daar zit de frustratie. En die frustratie zit diep. Want momenteel wordt edje fantastisch vertegenwoordigt in de media, en kan grofweg 80% in diep de stront zakken.

    Het kan nog even duren, sterker nog, het wordt eerst waarschijnlijk nog erger en nog stuitender, maar uiteindelijk zal de bal keihard terugkaatsen.

  67. Roger

    @edje dank voor je waardering, je hoeft het natuurlijk niet met mij eens te zijn, ik probeer slechts discussies van een andere kant te benaderen en ik sta wel open voor kritiek en denk ook dat een discussie alleen nut heeft als men openstaat voor nieuwe inzichten. Anders kom je niet verder, zeker niet met die Zwarte Piet, het lijkt wel een loopgravenoorlog soms.
    @Anounymous de rode draad was wel degelijk zoals ik aangaf, dat verzin ik niet dat is onderzocht en gebleken. Dat Bertje dan doodleuk zegt dat Zwarte Piet NU wel ok is (want hij huppelt vrolijk rond – als een aapje- en geeft pepernoten), doet er niet zoveel toe vind ik. Blijft bovendien toch nog steeds een feit dat je als stout kind gewoon meegaat in die zak en die zak wordt gedragen door Zwarte Piet. Een beetje historisch besef mag er wel zijn/komen. Ik hou overigens niet van dergelijke bangmakerij tegenover kinderen, maar dat terzijde. Zwarte Piet is gewoon ondergeschikt, het blijft een negerknecht en hij heeft levenslang. Hoog tijd om hem te verlossen zodat hij eindelijk naar die hemel van Bertje kan.
    Overigens houd ik ook helemaal niet van drammers en zou ik het een grote schade vinden als drammers van hun recht om te demonstreren gebruik zouden maken om het aanstaande kinderfeest te komen verstoren. Dan kom ik ze liefst persoonlijk van de weg rammen.

  68. Danny

    @Roger

    Wat is precies het probleem van ondergeschikt zijn? Alle smurfen zijn gvd ondergeschikt aan Grote Smurf. Ik ben ondergeschikt aan mijn baas. Zo werkt het.

  69. magere marc

    Roger kletst uit zijn nek.

  70. Danny

    Oké, iets genuanceerder dan.

    Wat is het probleem met de kleur? De Sint heeft altijd zwarte helpers gehad en die hebben in de loop der jaren meer het uiterlijk gekregen van de zwarte mens, of stereotiepe kenmerken van de zwarte mens. Als dat het probleem is, draai dát dan terug. Ga niet met domme vegen of stroopwafels of wat dan ook aan de gang. Het zwarte komt weldegelijk voor in de oude gebruiken rond Sint Nicolaas. Waarom is het een probleem als Piet zwart is als je de latere kenmerken weghaalt, rode lippen, oorbellen, krullen? Het is alsof je de paashaas slagtanden en een slurf geeft, vervolgens vindt dat hij niet meer op een olifant mag lijken en daarom ook de hele haas vervangt door een kikker.

  71. magere marc

    Even een stukje duiding: als ik het karakter van sylvana simons zou hebben, dan zou ik een screenshot van het comment van roger maken en aangifte wegens belediging doen tegen deze meneer, die feitelijk stelt dat ik willens en wetens een onderdanige negerknecht uitbeeld. En als ik een pvv-tokkie zou zijn dan zou ik roger nu de huid volschelden op social media.

  72. Roger

    @Danny ondergeschikten zullen er altijd zijn, prima. Alle smurfen zijn blauw. Jij kunt Baas worden, Zwarte Piet kan geen Sinterklaas worden.

  73. Roger

    @Danny, kijk dat vind ik een prima oplossing. Alleen is de vraag of die werkbaar is, omdat dan het vagevuur van Bertje weer in beeld komt. Moeten we dan daar weer mee verder gaan? Ik geloof dat de kerken inmiddels behoorlijk zijn leeggelopen, maar ja zingeving is goed en wat leeg loopt kan weer gevuld worden.

  74. Danny

    @Roger

    Lekker belangrijk of alle smurfen blauw zijn, net of de ondergeschikte rol hem in de kleur zit. Nu maak je het wel heel eng allemaal. Bovendien kunnen de elfjes van de Kerstman ook geen Kerstman worden. Het is een sprookje, hallo! Maar als je het dan toch kwalijk vindt dat Piet geen Sint kan worden, dan zou ik me ook maar druk beginnen te maken over de elfjes. Al denk ik niet dat dat het is. Ik denk eerder dat jij in Piet inderdaad een mens ziet met Afrikaanse roots.

    Ja, de Sint heeft ook nog steeds een mijter. Lekker belangrijk. Dan moet je alles aanpakken: geen roet, geen mijter, geen tabbert, geen kruis enz.

  75. Roger

    @Danny bij de smurfen is er geen onderscheid in kleur, bij Sint en Piet, beiden van vlees en bloed, wel. De associatie met Sint en Piet is wat gemakkelijker gelegd dan met sprookjeselfjes. Het probleem is dus dat Zwarte Piet altijd, levenslang ondergeschikt is aan de witte Goede Sinterklaas. Ik denk verder ook niet dat we hoeven op te komen voor elfjes die kunnen vliegen, ik wou dat ik kon vliegen. Ik wist overigens niet dat Sinterklaas een sprookje was en dat die kroeshaartjes van Piet niet Afrikaans zijn. En ga nu eens aan het werk man, pauze is voorbij, tenzij je een vrije dag hebt en/of je geen eigen baas wilt worden.

  76. Carmen

    Roger, doe niet zo kinderachtig. Jij weet net zo goed als iedereen van boven de ca. acht dat het een sprookje is. Je hebt geen argumenten meer dus kom je met “ik wou dat ik kon vliegen”. Goed, als je het zo wil, ik zou wel op daken kunnen klimmen en daar salto’s uitvoeren. Nu hoeven we dus niet meer op te komen voor ZP. En je hebt wel een grote waffel voor iemand die hier dag in dag uit zit, en dan tegen een ander zeggen da hij aan het werk moet. Krijg eens kаnker man, geslаchtsziekte dat je d’r bent!

  77. magere marc

    De antipieten hebben overigens wel gelijk wanneer ze zeggen dat de kleur van de piet voor kinderen niet uitmaakt. Kinderen kun je immers alles wijsmaken. Dus wanneer het sentiment keert, en dat gaat vroeg of laat gebeuren, kunnen we gewoon het – op het moment beschadigde, traditionele sinterklaasfeest opnieuw glans geven. De glans die het meer dan toekomt.

  78. Danny

    @Roger

    Ja, “leuk” dat je het in het belachelijke trekt, maar zoals ik al eerder zei komt Piet van oudsher uit de vlammen van het vagevuur. Haal de latere kenmerken van de (zwarte) mens weg en er is geen probleem. Dat onderscheid in kleur slaat nergens op, want dan zouden groene Pieten ook discriminatie zijn. En ook een zwarte Sint met witte Pieten is dan discriminatie. Zie dat maar vol te houden.

  79. magere marc

    Ik begrijp sowieso niet dat je nog steeds inhoudelijk op die gasten ingaat, danny. Want het komt alltijd op hetzelfde neer: zwarte schmink = huidskleur = racistisch. Dieper gaat het niet. Nu niet, nooit niet.

    Ik denk dat het tijd is de windrichting te veranderen. De zaken omdraaien. Positief actievoeren, zoals in 2013, en het gelul in de ruimte laten voor wat het is.

  80. Bettina Wertheimer

    Ja Sylvana, dat krijg je nou als je in de stront roert, dan gaat het stinken. Door die zeurpieten is het zogenaamde ‘racisme’ alleen maar exponentieel toegenomen.

  81. Roger

    @Danny ja ik had het gelezen ja van dat vagevuur. ik zei toch al dat ik het met je eens ben dat als je de latere kenmerken van de neger weg haalt dat er dan geen probleem meer is, dus waarom ga je er dan op door.

  82. Roger

    @Carmen je begrijpt er duidelijk niks van. En gezien dat je met ziektes gaat gooien heeft het ook geen zin om uitleg te geven. Dom wicht.

  83. Anonymous

    @Roger
    Trol.

    @Danny
    Niet ingaan op zijn reactie. Hij lokt je uit de kast.

    @Carmen
    Niet ingaan op zijn reactie. Hij lokt je uit de kast.

  84. Anonymous

    @ Anonymous
    woensdag 02 november 2016 om 22:15

    Tent, Turk!

  85. Anonymous

    @Anonymous 22.20

    Op de kast, achterlijke teef!

  86. Anonymous

    Zo ontzettend dom.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.