Chantal Blijft Slapen 3 van start met topscore


De kijkcijfers van donderdag 27 oktober 2016 (SKO)

Het derde seizoen van Chantal Blijft Slapen is donderdagavond met mooie cijfers van start gegaan op RTL 4. Er keken ruim 1,6 miljoen mensen naar de uitzending om half negen, goed voor bijna 26 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Chantal Janzen is daarmee in één klap de nieuwe grote primetimewinnaar op donderdagavond. In de eerste aflevering van de nieuwe serie was te zien hoe ze de nacht doorbracht bij Martijn Krabbé en Ferry Doedens.

Chantal Blijft Slapen vormt een uitzendavond met Beste Kijkers, dat voorheen te zien was op woensdagavond. Het programma scoort in de slipstream van Janzen: er keken bijna 1,4 miljoen mensen (24 procent), goed voor zilver op prime time.

De hoge scores van RTL 4 zijn mede te danken aan het feit dat ’s lands meest bekeken tv-zender, NPO 1, op de donderdagavond ernstig teleurstelt. La Famiglia kwam niet verder dan 564.000 kijkers (9 procent) en Het Instituut bleef steken op 608.000 kijkers (10 procent).

NPO 1 moest op prime time niet alleen RTL 4 voor laten gaan, maar ook Expeditie Robinson met 1,1 miljoen kijkers (18 procent) op RTL 5, Keuringsdienst van Waarde met 867.000 kijkers (14 procent) op NPO 3 en Nieuwsuur met 672.000 kijkers (13 procent) op NPO 2.

De Week van PowNed scoorde op de late avond van NPO 3 een publiek van 196.000 kijkers (4 procent). Jensen Kiest Voor Amerika trok op de latere avond van RTL 5 een publiek van 367.000 kijkers (7 procent).

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,9 miljoen), GTST (1,3 miljoen), DWDD (1,2 miljoen), Half Acht Nieuws (1,1 miljoen), EenVandaag (959.000), Zesuurjournaal (935.000), RTL Boulevard (775.000), Editie NL (624.000) en Utopia (499.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren RTL Late Night (1,1 miljoen), Shownieuws (935.000), Hart van Nederland (893.000) en Pauw (618.000) het meest in trek. Voorafgaand aan Pauw trok Buitenspel slechts 378.000 kijkers (8 procent) naar NPO 1.

RTL 4 marktleider

RTL 4 was avondmarktleider met 22 procent marktaandeel, NPO 1 pakt zilver met 17 procent en RTL 5 brons met 8 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.923.000
02. Chantal blijft slapen (RTL4) 1.609.000
03. Beste kijkers (RTL4) 1.359.000
04. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.300.000
05. De wereld draait door (NPO1) 1.164.000


06. Half acht nieuws (RTL4) 1.109.000
07. Expeditie Robinson (RTL5) 1.108.000
08. RTL Late Night (RTL4) 1.078.000
09. EenVandaag (NPO1) 959.000
10. Journaal 18:00 (NPO1) 935.000


11. Shownieuws (SBS6) 935.000
12. Hart van Nederland (SBS6) 893.000
13. KVW (NPO3) 867.000
14. RTL Boulevard (RTL4) 775.000
15. Nieuwsuur (NPO2) 672.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 22.2%
2. NPO1 / 16.8%
3. RTL5 / 7.8%
4. SBS6 / 7.0%
5. NPO2 / 5.3%


6. NET5 / 5.2%
7. NPO3 / 4.5%
8. RTL7 / 4.1%
9. Vero / 3.8%
10. RTL8 / 2.5%


11. FOXEre1 / 1.4%
12. TLC / 1.3%
13. Comedy / 1.1%
14. BBCFirst / 1.0%
15. N.geog / 1.0%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. RTL Nederland 36,6%
2. Publieke Omroep 26,6%
3. SBS Groep 16,6%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

Noot bij marktaandelen per zendergroep: opgeteld zijn de marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen