Bert Habets dronk cocktails met Netflix-baas

Geplaatst op Sun 02 Oct 2016 om 14:02

Bert Habets, de algemeen directeur van RTL Nederland, heeft in het verleden een keer een zeer ontspannende avond beleefd met Netflix-directeur Reed Hastings. Dat heeft hij gezegd in College Tour waarin Hastings te gast was. Habets kan het zich nog goed herinneren. “Toen Reed Hastings naar Nederland kwam voor de lancering van Netflix Nederland, hebben we elkaar ontmoet in het Conservatorium Hotel in de bar. Dat was heel gezellig. We hebben daar aan de cocktails gezeten.

Zelf kijkt Habets ook naar Netflix. “De laatste serie die ik gekeken heb is Narcos. Dat is fantastisch.”

Toch gelooft hij niet dat Netflix de ondergang betekent van tv zoals zijn RTL dat maakt. “Dat er een plek blijft in de huiskamer om op vrijdagavond naar The Voice en grote evenementen zoals sport te blijven kijken, zal een heel krachtig gegeven blijven in het tv-domein.”

Frans Klein, de televisiebaas van NPO, kwam ook nog aan het woord. “Ja, ik ben Netflix-abonnee. De stelling ‘tv is dood’ en ‘jongeren kijken geen tv’ is echter niet waar.

De NPO deed ruim tien jaar geleden al wat Netflix deed, aldus Klein. “In 2003 zijn wij gestart met Uitzending Gemist. We waren ver voor iedereen.

Ik heb zelfs de fantasie dat in die tijd in de boardroom van Netflix wel naar Uitzending Gemist is gekeken“, aldus Klein, die daarop volledig werd uitgelachen door de zaal vol studenten.

Foto: NTR








7 Reacties op “Bert Habets dronk cocktails met Netflix-baas”


  1. Wigwam

    Frans Klein, nomen est omen

  2. Anonymous

    nou nou wat een nieuws , ook nog even gesnoven zeker.

  3. Rappapa

    Frans Klein denkt dat het apparaat en tijdstip waarop gekeken wordt de enige factoren zijn die veranderd zijn? Hij snapt nog steeds niet dat mensen willen binge watchen. Niet 1 aflevering van een serie per week, maar alles in 1 weekend. Als Frans Klein wil doen wat Netflix doet, gooit hij al die dramaseries van de NPO in 1 keer online. Liefst ook nog in een app die wel fatsoenlijk werkt. UG op een Smart TV is werkelijk een drama. Maar ja, dan kost het kijkers. Om de eoa bizarre reden is een “internetkijker” bij de NPO namelijk minder dan een TV-kijker. Zo lang dat verschil wordt gehanteerd, zo lang de NPO TV-kijkers belangrijker vindt dan “online” kijkers, zullen ze nooit in de buurt van Netflix komen.

  4. Richard Groenenheuvel

    Moet jij je niet gaan verkleden ? Kan je weer sneu doen op de kerstborrel.. je zender gaat naar de klote Pipo, en jij loopt op de winterpresentatie, de clown uit te hangen!

  5. Rick

    Shocking, echte mannen drinken geen cocktails

  6. imade

    Groot verschil tussen NPO gemist en Netflix is dat Netflix HD en voor eigen series zelfs 4K (Ultra HD) aanbied.

  7. gtstfites

    http://www.nu.nl/lifestyle/4329562/jumbo-haalt-beeltenis-zwarte-piet-en-sinterklaas-van-huismerk.html

    pfffffffff

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.