Zolang Ik Leef sluit af met 949.000 kijkers op RTL 4
De kijkcijfers van woensdag 15 juni 2016 (SKO)
Het Peter van der Vorst-programma Zolang Ik Leef waarin vijf ongeneeslijk zieken werden gevolgd in de tijd die ze nog hebben, is woensdagavond ten einde gekomen met 949.000 kijkers en 16 procent marktaandeel op RTL 4. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Zolang Ik Leef, gebaseerd op het Britse format My Last Summer, was zes weken lang te zien op de woensdagavond van RTL 4 en trok gemiddeld 894.000 kijkers. Het programma was gisteren de nummer twee in zijn tijdslot.
De herhaling van Love is in the Air met Robert ten Brink was voorafgaand aan Zolang Ik Leef meer in trek. Daar keken 1,2 miljoen mensen (19 procent) naar.
RTL 4 bood daarmee het meest bekeken alternatief voor het EK Voetbal op NPO 1. Studio France trok op prime time 1,5 miljoen kijkers (26 procent), waarna Frankrijk – Albanië vanaf 21.00 uur ruim 2,1 miljoen kijkers (36 procent) neerzette.
Ook de vooravondwedstrijd Roemenië – Zwitserland (1,4 miljoen kijkers en 33 procent) en de middagwedstrijd Rusland – Slowakije (782.000 kijkers en 45 procent) waren in trek op NPO 1.
De andere meest bekeken titels op prime time waren Lewis met 849.000 kijkers (14 procent) op NPO 2, Hollandse Zaken met 507.000 kijkers (9 procent) op NPO 2 en Red Mijn Vakantie met 418.000 kijkers (7 procent) op SBS 6.
Vooravond en late avond
De vooravondtoppers waren het Achtuurjournaal (2,4 miljoen), Roemenië – Zwitserland (1,4 miljoen), GTST (1,4 miljoen), Half Acht Nieuws (965.000) en RTL Boulevard (730.000). EenVandaag op NPO 2 was goed voor 577.000 kijkers en Utopia trok 522.000 kijkers.
Op de late avond was Studio France het meest in trek met 880.000 kijkers, gevolgd door RTL Late Night (661.000), Hart van Nederland (574.000) en Shownieuws (557.000).
NPO 1 marktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 33 procent marktaandeel. RTL 4 pakt zilver met 17 procent en NPO 2 brons met 10 procent. SBS 6 blijft steken op 7 procent.
Top 15 01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.373.000 02. Frankrijk – Albanië (NPO1) 2.136.000 03. Studio France (NPO1) 1.516.000 04. Roemenië – Zwitserland (NPO1) 1.354.000 05. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.353.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 33.2% 2. RTL4 / 17.0% 3. NPO2 / 10.3% 4. SBS6 / 7.4% 5. NET5 / 3.5%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 46,8% 2. RTL Nederland 23,1% 3. SBS Groep 14,6% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |