‘SBS-baas Peter Lubbers weg na bonje met De Mol’

Foto: RTLPeter Lubbers, de tv-directeur van SBS, moet zijn biezen pakken vanwege een ruzie met John de Mol, mede-eigenaar van SBS. Dat vertellen ingewijden vandaag in het AD. Lubbers is de bemoeienis van De Mol volgens insiders ‘helemaal beu’. Als voorbeeld worden de John de Mol-formats Lekker Nederlands en Wat Een Poppenkast genoemd: Lubbers zou er vooraf geen enkel vertrouwen in hebben gehad, De Mol zou ze tóch doorheen hebben gedrukt en het werden twee grote flops.

Vooral Wat Een Poppenkast, dat John de Mol hoogstpersoonlijk promootte bij ’s lands meest bekeken talkshow De Wereld Draait Door, bezorgde SBS 6 kijkcijferhorror.

De Mol ziet SBS als ‘een soort proeftuintje waarop hij zijn eigen nieuwe tv-formules kan uitproberen om ze vervolgens internationaal door te kunnen verkopen’, aldus het AD.

Maar de experimenten van De Mol leiden niet tot hoge kijkcijfers, weet de krant. “Sinds De Mol er de scepter zwaait, scoorden Talpa-programma’s er nauwelijks fraaie kijkcijfers.

Het AD somt enkele Talpa-flops op: Is This Love?, Leer Mij Vrouwen Kennen, Popster, The Winner Is…?, The Winner Takes It All, We Are Family, Beat It, Alles Kids, Welkom op mijn Bruiloft, The Next Pop Talent en De Showbizzquiz.

Het is geen zeldzaamheid dat er koppen rollen bij SBS. In 2013 moest algemeen directeur Georgette Schlick vertrekken, begin 2015 moest programmadirecteur Remko van Westerloo zijn biezen pakken en eind 2015 was SBS 6-baas René Oosterman aan de beurt.

SBS wenst ‘niet op interne zaken in te gaan’, meldt het in het AD-artikel (via Blendle).

Meer in SBS

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Heeft Matthijs van Nieuwkerk de piek van zijn carrière al bereikt?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen