‘John de Bever waardige opvolger Wim Kieft in VI’

Volkszanger en oud-voetballer John de Bever zou een goede opvolger zijn voor Wim Kieft als voetbalanalist in Voetbal Inside. Dat hebben Johan Derksen en Wilfred Genee met een knipoog gesuggereerd op RTL 7. Derksen reikte afgelopen weekend het eerste exemplaar van het duetalbum van De Bever en Weber uit. “John wil dolgraag hier aan tafel zitten, want hij heeft een bek als een scheermes en hij heeft natuurlijk lang gevoetbald in België“, aldus de voetbalanalist.

Het is ook nog eens een fijne vent, ontdekte Derksen bij de albumpresentatie. “Het zijn lieve mensen, John de Bever ook. Het is een leuke man, was een goede voetballer en heeft humor. Alleen hij zou niet moeten gaan zingen.”

In 1999 werd De Bever genoemd in een omkoopaffaire in de Belgische Eerste Klasse. “Dus het is een heel integer iemand“, aldus Derksen.

Het klinkt als een waardige opvolger als ik dit zo hoor“, reageert Wilfred Genee. Derksen: “Én John is homo.” Genee: “Dan hebben we gelijk alle doelgroepen te pakken.”

Overigens heeft De Bever een overeenkomst met Voetbal Inside-analist René van der Gijp. Beide heren hebben het bed gedeeld met Anny Schilder. Van der Gijp is nog wel steeds hetero.

Wim Kieft vertrekt bij Voetbal Inside, omdat hij volgend seizoen exclusief gaat werken voor Ziggo Sport. “Helaas mag hij niet meer aanschuiven bij Voetbal Inside. Enorm jammer“, aldus Genee.

23 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
rick
april 28, 2016 18:08

@ meneer kaktus?? Pardon waar luister jij naar tijdens dit programma/ Kieft is de enige analist die wedstrijden keer op keer redelijk tot juist heeft voorspeld. De rest zit er gewoon consequent en structureel naast. Neem die badmuts met zijn kruisjes en stippellijntjes en ze werkelijk nietszeggende commentaar, Jan van Halst. Je kan mij toch niet wijsmaken dat die mafketel betaald krijgt. teken die randdebiel een lijntje rondje om voetballer en streepje tot de bal. En zijn commentaar, ja kijk zeg als 5 meter was doorgelopen dan had hij de bal, woooowww, Wat ben je dan dom zeg en al die klojo’s spreken die gek er niet op aan. Geef toch het verschrikkelijke lage niveau weer. En als uitzondering was er Kieft en niemand anders.

Gast
Marcel
april 28, 2016 17:59

@J: ik heb daar niets officieels meer over vernomen maar zag het in de schema’s voor juni van RTL 7 terug komen.

Gast
Marly van der velden Lover
april 28, 2016 17:55

Eelke week een andere gast zou beter zijn voor de kijkcijfers en ik vind Ron Jans ook wel een geschikte kandidaat

Gast
rick
april 28, 2016 17:34

Jammer Kieft was de enige nog verstand had van voetbal. Derksen kent natuurlijk veel mensen en veel meegemaakt maar absoluut geen verstand van voetbal. Tja hoeft eigenlijk ook niet, ik weet ook hoe gebak moet smaken maar ben geen banketbakker. Gijp is een regelrechte paardenlul van de bovenste plank. Heb je het gezien hoe plavo pleripits tegen de bal schoot, heb je dat gezien, bal komt naar hem toe en hij schopt gewoon de bal terug , ja dat is grote wereldklasse hoor, ja toch johan. hahaha. En zo gaat die gedragsgestoorde maar door, wat een eikel zeg.

Gast
J
april 28, 2016 17:20

, Was al bekend hoor!

Gast
Marcel
april 28, 2016 17:15

Brekend: vanaf maandag 6 juni, elke maandag en vrijdag Voetbal Inside: Euro 2016. Die gaan dus ook door tijdens het EK. Jammer alleen niet dagelijks.

Gast
flappy
april 28, 2016 16:46

Overigens heeft De Bever een overeenkomst met Voetbal Inside-analist René van der Gijp. Beide heren hebben het bed gedeeld met Anny Schilder. Van der Gijp is nog wel steeds hetero.

Hahaha alsof je van et bed delen met Anny Schilder homo wordt!

Gast
Meneer Kaktus
april 28, 2016 16:02

Wat ziet iedereen in Wim Kieft? Komt niet uit z’n woorden en kent (de namen van) spelers niet. Lijkt me toch vrij essentieel voor een analist.

Gast
Huiskamer
april 28, 2016 14:50

Zo, Anny houdt er wel van ?
Geen sterveling heeft van deze man gehoord. Initiatief zal dan ook wel van hem komen. Wel jammer als Kieft er echt mee stopt. Komt lekker ontspannen over. Kraai (gemaakt), Boskamp (saai) en Verbeek (stemming daalt onder het vriespunt) zijn oninteressante gesprekspartners. Hopelijk volgt er een goede opvolger.

Gast
Peptalk
april 28, 2016 14:13

@W Timmer;
Hup en nu je mand weer in en je pilletje slikken!

Gast
W.Timmer
april 28, 2016 13:56

Wat een klap wordt dat voor VI,Dat zij
iemand met een degelijke kwaliteit kwijt
raken,slechter kan het niet voor VI.De
aller, allerbeste analist die zij nog heb-
ben verdwijnt daar. Hij is enorm beter
dan die onzinnige v.d.Gijp,over die an-
dere 2 n.l.Boskamp en Hans die horen
daar echt niet thuis,deugen geen beiden
voor dat werk.Over die Tel. kwal die kan
beter zijn mond dicht houden.Uiteindelijk
weten wij allemaal wie we dan nog over-
houden en daar kunnen we beter stil over
zijn,jammer heel jammer dat dit allemaal
zo gaat lopen.Ergens is het wel tebegrijpen
zij krijgen zelf de rekening gepresenteerd
door hun lachwekkende manier van sport
te brengen.Jaren hebben wij het gevolgd
maar dit heeft totaal niets met het doen
van de voetbalsport.Wat wij nog kunnen
hopen opdat er een nieuweling het weet
te doen,met veel meer positieve inbreng
dan nu steeds het geval is.Maarafwachten??

Gast
Walter
april 28, 2016 12:39

2x top in de week: Voetbal Inside.

Gast
Anoniem
april 28, 2016 12:13

‘Ik-word-er-zo-moe-van’-Kieft voegt niets toe.
In overleg met Derksen, door wie hij weer op de rit is gezet, heeft hij besloten om te switchen naar Ziggo.

Gast
Anoniem
april 28, 2016 11:02

Wel eens met John gewerkt, onwaarschijnlijk sympathieke vent, en een goed hart voor voetbal. Doen.

Gast
Marcel
april 28, 2016 10:44

Wat een aderlating dan Kieft weg moet bij VI! Ik vond dat altijd een zeer relevante analist. Ik mocht graag naar zijn meningen luisteren, en hij was misschien wel de beste van de poule analisten van VI. Ik ga hem missen.

Gast
Peptalk
april 28, 2016 10:11

Dat Ziggo lijkt steeds enger te worden!
Eerst geen beelden meer leveren aan Voetbal Inside, nu weer “excusief” Kieft aan zich binden.
Gebeurd dat met bv Yuri Mulder en de NOS ook?
OK het is voor Wim Kieft natuurlijk een financiele kwestie, das logisch, maar wel jammer voor ons kijkers van VI.

Ik denk dat De Bever wel eens kan verrassen als hij een keer aanschuift.
Hij heeft in ieder geval een mening, in tegenstelling tot velen die bij Studio Voetbal aanschuiven (voor de vergoeding), ook over voetbal!

Gast
PvPuffelen
april 28, 2016 10:11

De Bever …..Wie ????

Gast
Robert
april 28, 2016 09:59

Boskamp is gewoon een klasse kerel, Kieft heeft een overeenkomst met Ziggo, weinig aan te doen dus dat hij niet blijft. Ik mag graag kijken naar Voetbal Inside en zal dat ook blijven doen.

Gast
Martijn
april 28, 2016 09:54

Geen grote naam wil meer aanschuiven bij ze. Zou toch een aanfluiting zijn als John de Bever vaste analist zou worden daar

Gast
G
april 28, 2016 09:47

Jammer dat Kieft vertrekt – wel fijn dat hij wat anders kan gaan doen!

Gast
Robbie
april 28, 2016 09:41

Van mij mag die Boskamp er wel uit. Altijd die grote bek van hem, en klaar staan om iemand te meppen. Hij kan ook alleen maar over Feijenoord praten, en dat is totaal niet interessant.

Gast
piet
april 28, 2016 09:37

Die Kraai mag er van mij ook wel uit.

Gast
David
april 28, 2016 09:33

Drama dat Kieft vertrekt. Nu houd je nauwelijks normale analisten over. Boskamp is nu al een wekelijkse ergernis, er komt geen zinnig woord uit. Toch vindt iedereen hem grappig blijkbaar, met dat lompe gedoe erbij. Verbeek is deprimerend, Valentijntje en Hansie gaan nog wel.

Trouwens wel lekker dat ze Schelvis hebben laten verdwijnen.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen