Bridget in Hollywood is regelrechte kijkcijferflop


De kijkcijfers van zondag 3 april 2016 (SKO)

Bridget Maasland begint met belabberde kijkcijfers bij Net5. De tweede aflevering van haar eerste Net5-programma Bridget in Hollywood deed het zondagavond nog slechter dan de première-aflevering. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Bridget in Hollywood ging van start met een teleurstellende 239.000 kijkers en 3,5 procent marktaandeel, maar weet dat kijkersaantal niet te vergroten. De tweede aflevering kwam zondag uit op 166.000 kijkers en 2,4 procent marktaandeel.

Het is buitengewoon teleurstellend dat Maasland Net5 niet aan méér kijkers weet te helpen op prime time. De zoveelste herhaling van NCIS: Los Angeles, te zien in de vooravond van Net5, deed het met 190.000 kijkers en 3,3 procent marktaandeel nog beter.

Sterker nog: van alle tien grote tv-zenders van Nederland deed geen enkele zender het op het uitzendmoment van Bridget in Hollywood nóg slechter dan Net5. Het programma van Maasland werd door alles verslagen, ook door films, buitenlandse series en herhalingen.

De grote winnaars op prime time waren Linda de Mol en Caroline Tensen, die met hun Postcode Loterij-shows veel mensen wisten te vermaken. RTL 4’s Miljoenenjacht scoorde 2,3 miljoen kijkers (34 procent) en NPO 1’s Eén tegen 100 deed 1,8 miljoen kijkers (26 procent).

De andere meest bekeken titels op prime time waren Familie Kruys met 1,5 miljoen kijkers (22 procent) op RTL 4, De Reünie met 1,4 miljoen kijkers (20 procent) op NPO 1 en Undercover in Nederland met 918.000 kijkers (14 procent) op SBS 6.

Verder schopten ook de prime time-titels Op Zoek Naar Frankrijk (551.000), Nieuwsuur (538.000) en De Meldkamer (537.000) het nog tot de kijk top 20.

Vooravond en late avond

In de vooravond waren Studio Sport Eredivisie (2,4 miljoen), Achtuurjournaal (2,4 miljoen), Half Acht Nieuws (784.000), Studio Sport (623.000) en 3 op reis (452.000) het meest in trek. Carlo’s TV Café kwam niet verder dan 333.000 kijkers (8 procent) en Thuis Op Zondag bleef steken op 189.000 kijkers (7 procent).

Op de late avond waren Hart van Nederland (1,3 miljoen), Studio Voetbal (904.000) en Shownieuws (759.000) het meest in trek.

NPO 1 marktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 26 procent marktaandeel. RTL 4 pakt zilver met 20 procent en SBS 6 brons met 10 procent.

Top 15
01. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 2.440.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.416.000
03. Miljoenenjacht (RTL4) 2.292.000
04. Een tegen 100 (NPO1) 1.799.000
05. Familie Kruys (RTL4) 1.446.000


06. De Reünie (NPO1) 1.406.000
07. Hart van Nederland (SBS6) 1.273.000
08. Undercover in Nederland (SBS6) 918.000
09. Studio Voetbal (NPO1) 904.000
10. Half acht nieuws (RTL4) 784.000


11. Shownieuws (SBS6) 759.000
12. Studio Sport (NPO1) 623.000
13. Op zoek naar Frankrijk (NPO2) 551.000
14. Nieuwsuur (NPO2) 538.000
15. De Meldkamer (SBS6) 537.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 25.8%
2. RTL4 / 19.6%
3. SBS6 / 9.8%
4. NPO2 / 5.0%
5. Vero / 4.3%


6. RTL8 / 3.5%
7. NPO3 / 3.0%
8. RTL5 / 2.9%
9. NET5 / 2.7%
10. RTL7 / 2.6%


11. Ziggo / 2.0%
12. Eurosp / 1.3%
13. Comedy / 1.2%
14. N.geog / 0.9%
15. FOXEre1 / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 33,8%
2. RTL Nederland 28,6%
3. SBS Groep 17,2%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen