Alberto Stegeman blijft succesvol op SBS 6


De kijkcijfers van zondag 27 maart 2016 (SKO)

Foto: SBSAlberto Stegeman blijft solide cijfers neerzetten op SBS 6. Het 21ste seizoen van Undercover in Nederland is zondag van start gegaan met 920.000 kijkers en 13,5 procent marktaandeel, flink boven het zendergemiddelde. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Stegeman had het niet makkelijk tussen 21.30 en 22.30 uur, want hij had twee stevige concurrenten: Caroline Tensen met Eén tegen 100 op NPO 1 en de start van de Linda de Mol-serie Familie Kruys 2 op RTL 4.

Zowel Tensen als De Mol scoorden ruim 1,5 miljoen kijkers en 22 procent marktaandeel. Tensen had net iets meer kijkers dan De Mol, namelijk 26.000.

Linda de Mol stond tussen 20.00 en 21.30 uur wél fier aan kop met haar spelshow Postcode Loterij: Miljoenenjacht, ditmaal goed voor 2,1 miljoen kijkers (33 procent).

De andere toppers op prime time waren De Reünie met 1,1 miljoen kijkers (18 procent) op NPO 1, Op Zoek Naar Frankrijk met 681.000 kijkers (11 procent) op NPO 2, het Journaal om tien uur met 660.000 kijkers (10 procent) op NPO 2 en De Meldkamer met 570.000 kijkers (9 procent) op SBS 6.

NPO 3 stelde teleur met 159.000 kijkers (2 procent) voor Project Orpheus, 308.000 kijkers (4 procent) voor Draadstaal en 132.000 kijkers (2 procent) voor Missie Aarde.

De meest bekeken titels op de kleinere zenders van RTL en SBS waren Border Security met 390.000 kijkers (9 procent) op Veronica, Hawaii Five-O met 375.000 kijkers (6 procent) op Veronica en Bizarre Slapers met 328.000 kijkers (8 procent) op RTL 5.

Op Net5 begon Bridget in Hollywood met 239.000 kijkers (4 procent).

Vooravond en late avond

De vooravondtoppers waren het Achtuurjournaal (1,8 miljoen), Half Acht Nieuws (933.000), Studio Sport (788.000), 3 Op Reis (511.000) en Carlo’s TV Café (486.000). Thuis Op Zondag deed 178.000 kijkers.

Op de late avond was Hart van Nederland het meest in trek met 1,4 miljoen kijkers, gevolgd door Shownieuws (1,1 miljoen), Studio Voetbal (860.000) en Jo Frost: Nanny On Tour (519.000).

RTL 4 marktleider

RTL 4 was avondmarktleider met 21 procent marktaandeel, gevolgd door NPO 1 (18 procent) en SBS 6 (12 procent).

Top 15
01. Miljoenenjacht (RTL4) 2.081.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 1.811.000
03. Een tegen 100 (NPO1) 1.528.000
04. Familie Kruys (RTL4) 1.502.000
05. Hart van Nederland (SBS6) 1.449.000


06. Shownieuws (SBS6) 1.140.000
07. De Reünie (NPO1) 1.139.000
08. Half acht nieuws (RTL4) 933.000
09. Undercover in Nederland (SBS6) 920.000
10. Studio Voetbal (NPO1) 860.000


11. Studio Sport (NPO1) 788.000
12. Op zoek naar Frankrijk (NPO2) 681.000
13. Journaal 22:00 (NPO2) 660.000
14. De Meldkamer (SBS6) 570.000
15. Erica op Reis (NPO1) 561.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 20.6%
2. NPO1 / 17.9%
3. SBS6 / 11.7%
4. NPO2 / 7.0%
5. Vero / 4.9%


6. RTL5 / 4.9%
7. NPO3 / 4.2%
8. RTL7 / 3.0%
9. NET5 / 2.8%
10. RTL8 / 2.5%


11. Discov / 1.1%
12. N.geog / 0.9%
13. Comedy / 0.8%
14. SBS9 / 0.7%
15. Eurosp / 0.6%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. RTL Nederland 31,0%
2. Publieke Omroep 29,1%
3. SBS Groep 20,1%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen