SBS 6 trekt weinig kijkers met avondvullende K3-show


De kijkcijfers van zaterdag 27 februari 2016 (SKO)

Foto: NPSNa het drama op vrijdagavond, moest SBS 6 gisteren ook een klap incasseren op zaterdagavond. De twee uur durende special ‘K3: ons leven na de finale’ bleef ver buiten de kijkcijfer top 25. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De K3-special kwam niet verder dan 310.000 kijkers en 4,6 procent marktaandeel, wat maar liefst 56 procent onder het laatste weekgemiddelde van SBS 6 is. Voor een plek in de top 25 waren minstens 442.000 kijkers nodig, de score van hekkensluiter RTL Late Nieuws.

Al met al bleef SBS 6 steken op een avondmarktaandeel van 7,6 procent. Het station moest toezien hoe de markt weer compleet verdeeld werd door NPO 1 en RTL 4, die beide 24 procent marktaandeel scoorden en daarmee nagenoeg de helft van alle tv-kijkers bedienden.

Ook de komende periode krijgen NPO 1 en RTL 4 het makkelijk. In maart zendt SBS 6 films uit op de zaterdagavond, namelijk Despicable Me, Despicable Me 2, Up en Madagascar 3.

NPO 1 had met Wie is de Mol de prime time-winnaar in huis. Daar keken 2 miljoen mensen (28 procent) naar. RTL 4 vult de overige plekken op het erepodium: All You Need Is Love en Weet Ik Veel scoorden beide 1,9 miljoen kijkers (31 en 29 procent).

De andere meest bekeken titels op prime time waren MolTalk met 1 miljoen kijkers (16 procent) op NPO 1, Cojones met 986.000 kijkers (16 procent) op NPO 1 en Nieuwsuur met 668.000 kijkers (11 procent) op NPO 2.

Op de kleine zenders van RTL en SBS waren de meest bekeken titels Hardcore Pawn met 232.000 kijkers (4 procent) op Veronica, Fire Down Below met 214.000 kijkers (4 procent) op Veronica en Castle met 203.000 kijkers (3 procent) op Net5.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,9 miljoen), Kassa (1,2 miljoen), Zesuurjournaal (1,1 miljoen), Half Acht Nieuws (1 miljoen), EenVandaag (924.000) en CampingLife (733.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond was Studio Sport Eredivisie het meest in trek met 1,6 miljoen kijkers, gevolgd door Studio Sport (755.000), Hart van Nederland (580.000) en Puur Geluk (556.000).

RTL 4 marktleider

RTL 4 was marktleider met dik 24 procent marktaandeel, NPO 1 pakte bijna 24 procent marktaandeel. SBS 6 moet genoegen nemen met 8 procent.

Top 15
01. Wie is de Mol (NPO1) 1.967.000
02. All you need is love (RTL4) 1.919.000
03. Weet ik veel (RTL4) 1.918.000
04. Journaal 20:00 (NPO1) 1.880.000
05. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.645.000


06. Kassa (NPO1) 1.227.000
07. Journaal 18:00 (NPO1) 1.079.000
08. Half acht nieuws (RTL4) 1.043.000
09. MolTalk (NPO1) 1.027.000
10. Cojones (NPO1) 986.000


11. EenVandaag (NPO1) 924.000
12. Studio Sport (NPO1) 755.000
13. Campinglife (RTL4) 733.000
14. Eigen huis en tuin (RTL4) 727.000
15. Nieuwsuur (NPO2) 668.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 24.2%
2. NPO1 / 23.5%
3. SBS6 / 7.6%
4. NPO2 / 6.9%
5. NPO3 / 4.3%


6. NET5 / 3.0%
7. Vero / 2.7%
8. RTL7 / 2.4%
9. RTL8 / 2.4%
10. RTL5 / 2.1%


11. Discov / 1.6%
12. FOXEre1 / 1.1%
13. N.geog / 0.9%
14. SBS9 / 0.8%
15. Comedy / 0.6%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 34,7%
2. RTL Nederland 31,1%
3. SBS Groep 14,1%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Wat vindt u?

Alle polls

Begrijpt u dat Maxime Meiland niet echt geliefd is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen