John de Mol gek op China: ‘Het kan daar niet op’

Foto: RTLJohn de Mol geniet extra van zijn megadeal met het Chinese mediabedrijf Zhejiang Tangde, omdat hij gek is op het Aziatische land. Dat vertelt de mediatycoon vandaag in De Telegraaf. Het is De Mol niet te doen om het geld, stelt hij. “Geld is nooit een drijfveer voor mij. Dat China straks na Amerika onze grootste afnemer is, dát is een kick. We worden een speler van belang in een markt met ruim 1,3 miljard inwoners. Het is zo’n indrukwekkend land“, aldus de mediatycoon.

De Mol reist regelmatig naar China. “Ik ga er dit jaar nog twee, drie keer naar toe en daar verheug ik me nu al op. Op gebied van technologie hebben zij een enorme voorsprong.”

Door die voorsprong in technologie zien de shows er daar gelikt uit, meent De Mol. “Het nieuwste van het nieuwste op gebied van ledlicht, hypermoderne studiotechniek; het kan daar niet op.”

The Voice is daar een mega-happening, weet hij. “Er kijken tussen de 300 en 500 miljoen mensen naar de shows. De finale wordt uitgezonden vanuit een voetbalstadion, met 80.000 man publiek.

Financieel is het risico nagenoeg nihil, want op gebied van sponsoring mag in China ongeveer alles. Bij The voice vliegen je de colablikjes om de oren. Door alle producten die in beeld komen, zie je soms amper de talenten nog.

Het Telegraaf-interview met De Mol kunt u lezen via Blendle.

Lees ook: Talpa sluit megadeal met Chinees mediabedrijf (vanochtend)

Meer in Talpa

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen