Voorzichtige start Gevaarlijkste Wegen van Nederland


De kijkcijfers van zondag 8 november 2015 (SKO)

Foto: SBS ElvinHet programma De Gevaarlijkste Wegen van Nederland van Wegmisbruikers-ster André van den Toorn is zondagavond met 475.000 kijkers van start gegaan op SBS 6, goed voor dik 6 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De Gevaarlijkste Wegen scoort ongeveer evenveel kijkers als Wegmisbruikers een week eerder deed. Dat programma heeft wel eens beter gescoord, maar de concurrentie met vooral RTL 4’s Miljoenenjacht tot half tien is hevig.

Van den Toorn moest concurreren met prime time-winnaar Miljoenenjacht dat 2,4 miljoen kijkers (33 procent) trok, De Reünie op NPO 1 waar 1,2 miljoen mensen (16 procent) naar keken en Penoza, dat uitkwam op 976.000 kijkers (13 procent) bij NPO 3.

Er bleef niet veel publiek over voor SBS 6 tussen half negen en half tien. De Gevaarlijkste Wegen scoorde dan ook zo’n 37 procent onder het avondgemiddelde van de zender.

De concurrentie om half tien was een stuk milder en dat merkte SBS 6. Undercover in Nederland wist aansluitend namelijk 1,1 miljoen kijkers (16 procent) te bekoren.

De grootste opponenten om half tien waren de TV Show met 1,4 miljoen kijkers (20 procent) op NPO 1, Zwarte Tulp met 1,2 miljoen kijkers (17 procent) op RTL 4 en Nieuwsuur met 479.000 kijkers (7 procent) op NPO 2.

Jeuk wist na Penoza 431.000 kijkers (6 procent) te vermaken.

De vooravondwinnaars waren Studio Sport Eredivisie (3 miljoen), Achtuurjournaal (2,5 miljoen), Studio Sport (1,1 miljoen) en Half Acht Nieuws (1,1 miljoen). Carlo’s TV Café trok 735.000 kijkers (14 procent) en Thuis Op Zondag deed 401.000 kijkers (11 procent).

Op de late avond was Hart van Nederland (1,4 miljoen, 26 procent) het meest in trek, gevolgd door Shownieuws (1,1 miljoen, 23 procent), Studio Voetbal (992.000, 19 procent) en Chantal Blijft Slapen (475.000, 6 procent).

NPO 1 was avondwinnaar met 25 procent marktaandeel, gevolgd door RTL 4 (20 procent), SBS 6 (10 procent) en NPO 3 (6 procent).

Top 15
01. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 2.985.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.456.000
03. Miljoenenjacht (RTL4) 2.383.000
04. TV Show (NPO1) 1.404.000
05. Hart van Nederland (SBS6) 1.395.000


06. De Reünie (NPO1) 1.204.000
07. Zwarte Tulp (RTL4) 1.151.000
08. Undercover in Nederland (SBS6) 1.095.000
09. Studio Sport (NPO1) 1.082.000
10. Shownieuws (SBS6) 1.077.000


11. Half acht nieuws (RTL4) 1.074.000
12. Studio voetbal (NPO1) 992.000
13. Penoza (NPO3) 976.000
14. Carlo’s TV Café (RTL4) 735.000
15. 3 op reis (NPO3) 628.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 24.6%
2. RTL4 / 19.7%
3. SBS6 / 10.1%
4. NPO3 / 5.9%
5. NPO2 / 5.1%


6. RTL7 / 4.7%
7. Vero / 4.4%
8. NET5 / 4.1%
9. RTL5 / 2.4%
10. RTL8 / 2.2%


11. N.geog / 1.2%
12. Comedy / 0.9%
13. MTV / 0.8%
14. FOX / 0.8%
15. Discov / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 35,6%
2. RTL Nederland 29,0%
3. SBS Groep 19,2%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen