Bijna nieuw alltime high voor Miljoenenjacht

Geplaatst op Mon 23 Nov 2015 om 9:05


De kijkcijfers van zondag 22 november 2015 (SKO)

Foto: Roy BeuskerDe jubileumeditie van Postcode Loterij Miljoenenjacht heeft de spelshow van Linda de Mol bíjna een kijkcijferrecord opgeleverd. Er keken zondagavond 2,491 miljoen mensen (33 procent) naar de uitzending op RTL 4. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Miljoenenjacht vierde feest, omdat het deze maand precies vijftien jaar bestaat. De eerste aflevering was op 25 november 2000. De meest bekeken aflevering ooit was afgelopen maart te zien en trok 2,534 miljoen kijkers.

Miljoenenjacht is al 27 seizoenen een kijkcijferhit. Het programma begon op 25 november 2000 bij de TROS, maakte een uitstapje naar Talpa en is sinds 2007 te zien op zondagavond bij RTL 4

In de jubileumaflevering strooide De Mol met cadeaus. Daan uit Nijmegen won in het finalespel 167.000 euro, maar ook veel mensen in het publiek kregen cadeau’s. Zo kregen 48 mensen een auto.

Het meest bekeken alternatief voor Miljoenenjacht was De Reünie, dat het 90-jarig jubileum van de KRO vierde. Die NPO 1-show wist 1,5 miljoen kijkers (20 procent) te vermaken.

De winnaars om half tien waren de TV Show met 1,5 miljoen kijkers (21 procent) op NPO 1 en Zwarte Tulp met 1,2 miljoen kijkers (18 procent) op RTL 4.

De andere meest bekeken titels op prime time waren Undercover in Nederland met 901.000 kijkers (12 procent) op SBS 6, Nieuwsuur met 687.000 kijkers (11 procent) op NPO 2 en De Gevaarlijkste Wegen van Nederland met 549.000 kijkers (7 procent) op SBS 6.

De nieuwe dramaserie Vechtershart begon op NPO 2 met 493.000 kijkers (6 procent).

De vooravondwinnaars waren Studio Sport Eredivisie (2,9 miljoen), Achtuurjournaal (2,5 miljoen) en Half Acht Nieuws (1,3 miljoen). Thuis Op Zondag trok 326.000 kijkers en Carlo’s TV Café 772.000 kijkers.

De late night-winnaars waren Hart van Nederland (1 miljoen), Shownieuws (930.000), Studio Voetbal (713.000) en Chantal Blijft Slapen (528.000).

NPO 1 was avondwinnaar met 24 procent marktaandeel. RTL 4 en SBS 6 scoorden 21 procent en 9 procent.

Top 15
01. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 2.889.000
02. Miljoenenjacht (RTL4) 2.491.000
03. Journaal 20:00 (NPO1) 2.447.000
04. De Reünie (NPO1) 1.516.000
05. TV Show (NPO1) 1.507.000


06. Half acht nieuws (RTL4) 1.282.000
07. Zwarte Tulp (RTL4) 1.194.000
08. Hart van Nederland (SBS6) 1.014.000
09. Studio Sport (NPO1) 946.000
10. Shownieuws (SBS6) 930.000


11. Undercover in Nederland (SBS6) 901.000
12. Carlo’s TV Café (RTL4) 772.000
13. Studio Voetbal (NPO1) 713.000
14. Nieuwsuur (NPO2) 687.000
15. Gevaarlijkste wegen van NL (SBS6) 549.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 24.1%
2. RTL4 / 20.8%
3. SBS6 / 8.7%
4. RTL7 / 6.8%
5. NPO3 / 6.2%


6. NPO2 / 5.7%
7. Vero / 4.0%
8. NET5 / 3.4%
9. RTL8 / 2.3%
10. RTL5 / 2.2%


11. Discov / 1.1%
12. N.geog / 1.0%
13. Comedy / 0.8%
14. TLC / 0.5%
15. MTV / 0.5%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 36,0%
2. RTL Nederland 32,1%
3. SBS Groep 16,5%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 








25 Reacties op “Bijna nieuw alltime high voor Miljoenenjacht”


  1. Alex

    Wat blijft die show toch sterk.
    Leuke aflevering, walst na 15 jaar nog steeds over alles heen.

  2. Annemarie

    De Kwis was zaterdag ijzersterk.

  3. S

    Vechtershart! weer een goede topserie!

  4. annie

    Een tegen 100 presteert op hetzelfde niveau. Kennelijk zijn er liefhebbers, maar beide shows zijn natuurlijk vreselijk

  5. Ro&Flo

    Wij vinden Linda zo leuk, echt genieten van haar en het hebben en hebben, wat zo fijn door de Postcode miljoenenjacht wordt gepromoot. Ja ook wij houden toevallig van luxe en materialistische zaken niets mis mee. En als ze ons egoïsten noemen, zeggen wij “ga heen ga naar de publieke kijken en laat RTL en lieve Linda met rust”.

  6. Kirk

    Hele sterke uitzending van Carlo’s TV Cafe

  7. Femke

    Ik vond Life4y altijd zo truttig, wat is die show van Carlo een verademing. Gelachen om Ali B en Fred in de auto

  8. Ro&Flo

    Wij vinden 1 tegen 100 zo leuk, echt genieten van het hebben en hebben, wat zo fijn door de Postcode miljoenenjacht wordt gepromoot. Ja ook wij houden toevallig van luxe en materialistische zaken niets mis mee. En als ze ons egoïsten noemen, zeggen wij “ga heen en kijk niet naar de publieke en laat de NPO en lieve Caroline met rust”.

  9. jay jay

    @Rob & Flo Jullie zijn precies de kijkers waar ik van walg, massa hysterie
    kijken naar onbenulligheid en naar de grootste verlakkerij
    keken jullie maar eens naar de P.O. veer beter voor je geestelijke ontwikkeling

  10. Al mijn reactie's worden vastgehouden voor moderatie..

    Genoten van Zwarte Tulp.
    RTL 4 wederom de tweede zender..
    Veronica doet het weer!

  11. Joost

    Cadeaus, niet cadeau’s.

  12. peter

    Het gaat alleen maar om de prijzen ,rudie carel ,ted de braak, mies bouwman ,ron brandsteder , er zijn er nog meer die in de vorige eeuw al grote successen hadden met spelshows waar je grote prijzen mee kon winnen ,haal de prijzen weg en veel minder kijkers.

  13. Sophia

    @jay jay

    Jij snapt niet dat Ro&Flo een trol-account is?

  14. RB

    Cadeau’s? Man, man, MC.

  15. bastiaan

    Vreselijke shows, vreselijk mensen.
    Gelukkig is er nog wel goede tv: wie het nog niet gezien heeft: de KWIS van afgelopen zaterdag.

  16. Andre

    Schitterend einde ook van Miljoenenjacht. Linda buiten de studio tussen al die auto’s. Deed me denken aan de echte grootst studioshows uit de jaren 90.

  17. p

    er was ook niet echt concurrentie voor Miljoenenjacht.. heb eindeloos zitten rondzappen maar er was niets anders boeiends..

    Waarom zitten er altijd zoveel bejaarden in het publiek bij miljoenenjacht? gemiddelde leeftijd van 70 ofzo..

  18. Sven

    Zondagmiddag tv op RTL heeft enorme upgrade gekregen. Zie deze show van Carlo ook wel op de zaterdagavond eigenlijk.

  19. RdB

    @Sophia (en MC crew)

    Je spreekt over een ‘account’, maar helaas kent MC geen afgescherme omgeving om een reactie te plaatsen. Daardoor beledigt men er hier ongeremd op los, maakt zich schuldig aan identiteitsdiefstal of bezigt dagelijks inhoudsloze kreten als “Veronica doet het weer!”. Als je daadwerkelijk op account-basis moest inloggen (wat niet meer dan normaal is op internet), zou dat een hoop rotzooi schelen… Doe daar nu eindelijk eens iets aan, MC!

  20. Anoniem

    OMDAT ER GEEN ZAK OP TV WAS

  21. Mark

    Arjan, enz.

    Zoals voorspeld 2,5 miljoen voor Miljoenenjacht en 500.000 voor Vechtershart.

    Jammer van SBS zaterdag, maar ik denk dat ze heel blij zijn met die 600.000 kijkers gemiddeld. Meer zit er niet in door de sterke concurrentie. Je kunt ook zeuren over RTL 5: die M & M Movie Nights zijn een grote flop: alle blockbusters halen soms niet eens de 200.000 kijkers.

  22. Pipo Koeien

    @jay jay;
    1 Tegen 100 wordt uitgezonden op jouw P.O. uilskuiken!!!!

  23. aammehoela

    Al 27 seizoenen lang. Dat betekent dus dat ik het al 27 jaar niet kijk. Zelfde geldt trouwens voor 1 tegen 100 dat blijkbaar korter op de buis is.
    Gelukkig is er NPO 2 en natuurlijk de darts-finale op RTL 7 als alternatief.

  24. A.Zijn

    Lekker hoor om de maandagavond te starten met de hoogtepunten van de primera divisIon. Nu Peptalk. Fijne zender! Nu al!

  25. Sven L.

    SBS zakt weg op 20:30/21:30 .. jammer. Vind “de gevaarlijkste wegen” net zo’n goede productie als “Wegmisbruikers”. Al heeft die laatste wel meer humor, eerlijk is eerlijk.

    SBS levert dik 400.000 kijkers in nu.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.