‘Quote-baas Mirjam van den Broeke is een trut!’

Quote-baas Mirjam van den Broeke werd vrijdagavond flink aangepakt in RTL Boulevard en RTL Late Night, nadat ze de zaak tegen Wendy van Dijk verloor. Albert Verlinde noemde haar zelfs ‘een trut’. “Dat die trut van Quote niet eens kan zeggen: ‘Sorry dat we zo’n stukje hebben geschreven.’ Ze gooiden steeds wat extra olie op het vuur, zodat men weet dat het blad nog bestaat. Ik zou zeggen: boycot het blad, gebruik het als pleepapier, maar lees het blad vooral niet meer“, aldus de showkenner.

Verlinde vindt dat Van den Broeke alle perken te buiten is gegaan door te beweren dat Van Dijk cocaïne gebruikte. “We maken dit programma nu veertien jaar, maar dit soort verdachtmakingen en roddels hebben wij nog nooit gehoord. Zelfs Wendy had zoiets van: wat moet ik thuis uitleggen?

’s Avonds werd Van den Broeke nog eens aangesproken op haar gedrag door Wendy van Dijk in RTL Late Night. Van Dijk vindt Van den Broeke niet echt menselijk.

Ik dacht bij die Marjam: is zij dan geen moeder of zo? Is het dan een vrouw die dat niet kan invoelen? Zij heeft toch ook kinderen? Ze was zwanger nota bene! Hoe kan het nou zijn dat zij niet verder denkt? Zij is ook moeder!

Van Dijk had ‘van moeder tot moeder’ meer respect verwacht van Van den Broeke. “Bescherm ook onze kinderen en onze toekomst. Ik snap het gewoon oprecht niet.”

38 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Anoniem
oktober 18, 2015 21:01

@Mirko. Zeg, dat is echt appels met peren vergelijken. Het verdraaien van de waarheid is ook een gave. Het blijft zeker een vergelijking die erg verdacht te noemen is. Een kat in het nauw

Gast
toxilogic
oktober 18, 2015 20:36

Hysterische reactie van kwAlbert hebben homo’s wel vaker last van. Hij zit natuurlijk met een artiesten stal waarvan er velen snuiven danwel gesnoven hebben en hij moet ten koste van alles voorkomen dat er gelekt wordt. Het wachten is op beelden..
PS als ik quote was ging ik in hoger beroep en voerde de druk wat meer op, komt vast wel wat naar buiten, niet iedereen is bang voor haar/zijn carriere als je uit de school klapt.

Gast
Kirth Gersen
oktober 18, 2015 09:57

De persentaor van Boulevard moet van de baas Quote aanvallen. Boulevard…. Het roddelprogramma. Kan het nog hypocrieter.

Gast
Frutselov
oktober 17, 2015 19:22

Enne Wendy had moeten doen als Rick Nieman. Die zei onlangs dat ie ook wel eens een lijntje had gesnoven. Nooit meer iets over gehoord.

Gast
Mirko
oktober 17, 2015 19:20

@Anonymous
zaterdag 17 oktober 2015 om 17:24

Hé, liegbeest! Het is helemaal geen aparte vergelijking. Als mensen nu hetzelfde spreken over Ferry als over haar, wat zegt dat dan over de waarheid? Niks. Het zegt meer iets over de hersenen van types als jij.

Gast
Frutselov
oktober 17, 2015 19:03

@Fox Mulder: die trut is out there…

Gast
Anoniem
oktober 17, 2015 18:27

Lekkere wijven hebben altijd gelijk.
Van Dijk kan dus wel inpakken.

Gast
Fox Mulder
oktober 17, 2015 18:24

Deze slag heeft ze gewonnen maar de (media)oorlog is nog maar net begonnen! Zelfs Eertje gaat dit niet tegenhouden.

Gast
Anoniem
oktober 17, 2015 17:24

@Roggeveen: volgens mij heb je zelf het interview niet gezien over die verwijzing. Ze heeft het er toch echt over dat de mensen nu hetzelfde spreken als over Ferry. Dat blijft een aparte vergelijking. Dus eens met Anoniem

Gast
lisapvv
oktober 17, 2015 17:23

Mirjam van den Broeke is een heldin!
Weg met die linkse media elite!
En vooral die Galjaard!

Gast
J. Brussen
oktober 17, 2015 16:06

@Roberto. Dat is geen citaat, flapdrol. MC gebruikt dan wel aanhalingstekens, maar dat zegt niks op deze site.

Gast
Roggeveen
oktober 17, 2015 16:03

@Anonymous 12:29
@Mo-Ni

Snappen jullie het nu werkelijk niet? Wendy heeft het met haar oudste over drugs gehad, zoals elke ouder zou moeten doen. Dit heeft ze al gedaan voor dat gezeur met de Quote en daarbij is de naam Ferry Doedens gevallen. Ze heeft verder niet gezegd of zij met die naam kwam of haar zoon, maar het lijkt me een normale verwijzing in een gesprek over de gevaren van drugs. Vooral omdat haar zoon het gedoe rond Doedens zal hebben meegekregen via tv enz.

Gast
Marc5
oktober 17, 2015 15:53

Er klopt geen zak van wat Quote zegt. Ze hebben een rubriek waarin een roddel staat die je vooral niet moet geloven. Dat was ook de reden dat ze niet bang zeiden te zijn voor het geding, omdat ze duidelijk beweerden te zeggen dat het onwaar was. En dan is in de rechtzaal het verweer dat ze 6 bronnen hebben die ze niet kunnen prijsgeven. Dit strookt totaal niet met elkaar en dus liegt Quote. Je kunt niet 6 bronnen hebben voor iets waarvan je zelf zegt dat het roddels zijn die niemand moet geloven.

Gast
donckey
oktober 17, 2015 14:31

Ach ,Wendy gebruikt leugenaarsretoriek :die dag was zuiver,bescherm mijn gezin,moeder tot moeder.Als je niet gebruikt ,hoef je dat niet aan te halen.Dan is er alleen verbazing en woede en nee als antwoord.Ze lijkt op Armstrong.

Gast
Anoniem
oktober 17, 2015 14:26

Die Quote trut kan net zo goed bij Story of Prive werken.

Gast
Roberto
oktober 17, 2015 13:56

“‘Quote-baas Mirjam van den Broeke is een trut!’” Kijk eens aan het moddergooien begint nu van de kant van Wendy van Dijk haar clubje (lees: RTL familie = Galjaard) want dat kan natuurlijk niet dat iemand van hun clubje wordt aangevallen. Nee, dan zijn we plotseling solidair. Als Quote nu een Wendy van Dijkje doen dan klagen ze ook Boulevard en consorten aan wegens laster en smaad en kijken wat de rechter dan oordeelt.

Gast
Bas van Stapelberg
oktober 17, 2015 13:39

Dit is nieuws uit roddelbladen. Snap werkelijk niet dat Quote zich met deze figuren in zee laat gaan. WTF Wendy van Dijk, met haar arrogante vlaaienbakker uit Limboliela. Daar zou ik geen millimeter aandacht aanbesteden.

Gast
Anoniem
oktober 17, 2015 13:20

@Mo-Ni: nee dat heeft Quote niet gedaan. Als de ‘goede’ vrienden van Wendy het via via tegen Quote hebben gezegd dan heeft Quote een probleem. Als het al waar zou zijn allemaal, zullen getuigen nooit gaan praten. Dit kunnen namelijk allemaal mensen zijn die mogelijk afhankelijk zijn van RTL (of Hilversum). Thuis bij de familie weten ze exact hoe het in elkaar zit. Er staat teveel op het spel, dus is dit de tactiek die men speelt.
Toen ze van sbs6 overstapte naar rtl werd er al gezegd dat ze dit doet.

Gast
Mo-Ni
oktober 17, 2015 12:46

@Anonymous 12.39u. Klopt, vond ik ook een vreemde opmerking en vergelijking.

Bovendien heeft Ferry Doedens, want over die “gast” hebben we het, toegegeven dat hij verslaafd was aan cocaïne.

Maar ja, als ze echt geen cocaïne heeft gebruikt, snap ik ook wel dat ze de aanval heeft gekozen, want de schrijvende media (Quote etc.) kan niet zomaar alles schrijven, waardoor ze terecht of onterecht zomaar gezinnen kunnen kapotmaken. Iemand moet de eerste zijn, die hier tegen in gaat.

Wat ik mij afvraag, heeft Quote aan hoor en wederhoor gedaan alvorens tot publicatie over te gaan.
Ach neen natuurlijk niet, wat naïef van mij, geen enkel rioolblad doet dat.

Gast
Anoniem
oktober 17, 2015 12:29

…en waarom vergelijkt ze zich tov haar kind met die gast van GTST? Kijk nu wordt hetzelfde gezegd over mama. Ik geloof dat hij idd had gesnoven. Raar vergelijk dus als je dit niet hebt gedaan. Haar strategie was, aanvallen!

Gast
Anoniempje
oktober 17, 2015 12:20

Wendy van Dijk had het ook gewoon kunnen toegeven, geen schande als je af en toe een lijntje genomen hebt, komt vaak voor in die kringen. Nu is het alleen maar wild verdedigend om zich ‘heenslaan’
Zeggen. ‘Ja ik heb weleens een lijntje gesnoven’ is heus niet moeilijk. Had men haar een stuk eerlijker gevonden, denk ik.

Gast
Sven de Snuiver
oktober 17, 2015 12:14

Punt is dat je dit verwacht van een roddelblad en niet van een zakenblad als Quote. Bovendien, als je 6 bronnen hebt dan kun je het toch als een gewoon verhaal brengen? Als het allemaal klopt dan hoef je je toch niet te verschuilen achter een geruchtenrubriek? Echt lager dan laag van Quote. Mirjam heeft Quote van journalistiek bijtertje tot vulgair pulpblaadje gemaakt waar geen fatsoenlijk of weldenkend mens nog in wil staan. Wendy’s reputatie is voorgoed kapot gemaakt, ondanks de uitspraak van de rechter. Dat heet in goed Nederlands schandpaaljournalistiek. Maar Quote gaat hier last van krijgen, dat kan niet anders. Zeker als de advocaat van het blaadje -ene Christiaan Alberdingk Thijn- het nodig vond ook andere snuivende BN-ers in de rechtszaak ongewild te benoemen. Deze zaak kent alleen maar verliezers, maar laten we hopen Quote het meest. Nou Mark Koster en Mirjam vd Broeke: well done.

Gast
Anoniempje
oktober 17, 2015 12:13

Oe! Nou! Ze werd aangepakt in RTL Boulevard… nou dan heb je het gedaan hoor…

Gast
Fred
oktober 17, 2015 12:09

Manlief is RTL baas heeft macht, dus men kijkt wel uit zich hierover publiekelijk uit te laten.

Gast
Anoniem
oktober 17, 2015 11:50

@W: Bescherming van de identiteit van getuigen is in de media redelijk normaal.

Natuurlijk hebben die getuigen geen leven meer als hun namen bekend zijn bij Erland Galjaard.
Die zal er voor zorgen dat ze nooit meer werk zullen krijgen in media-land.

Gast
Televisiefreaks
oktober 17, 2015 11:46

Eens kijken wat Albert gaat zeggen wanneer blijkt dat het waar is wat de bronnen van Quote beweren. Een kritische vraag richting Wendy durven Boulevard en Late Night niet te stellen nu ze het kort geding heeft gewonnen, terwijl je bij zes bronnen je ook kunt afvragen wie dat zijn en nagaan of de beweringen kloppen.

Wendy valt vroeg of laat keihard door de mand en dan kunnen Humberto en Albert niet anders dan hier ook verslag van uit brengen. Of worden ze dan monddood gemaakt door baas Erland?

Gast
Rick
oktober 17, 2015 11:44

idd mark2 de RTL sterren mogen geen blaam treffen omdat het een commercieel troepje is. Van Dijk is nou eenmaal de vrouw van Kwalberts zijn baas Galjaard en snuivende Doedens werd door mw Verlinde in bescherming genomen omdat hij in een musicalproductie van hem zit en geen centjes wil verliezen. Puur eigen- en commercieel belang. Het blijft mij daarom ook verbazen dat er dagelijks nog zo’n miljoen mensen naar Boulevard kijken en deze pulp tot zich nemen.

Gast
Anoniem
oktober 17, 2015 11:44

Word er nu wel of niet gerectificeerd? Huh?
Wat is de schadeclaim, 5000 of 15.000?

Gast
RW
oktober 17, 2015 11:44

Quote heeft wel vaker foutieve dingen gepubliceerd, dus waarom zou dit wel kloppen.
Als Wendy en Erland inderdaad zouden zijn opgepakt bij de douane op Ibiza was dat wel eerder bekend geworden, en zouden ze daar terecht hebben moeten staan. Spanje is erg streng, dat was laatst ook bij iemand die daar ook was betrapt en die zit nu drie jaar. Iets klopt hier niet, en dat zeggen dat ze de identiteit van de getuigen willen beschermen?, dus dat mag wel

Gast
Anoniem
oktober 17, 2015 11:42

Word er nu ge geratificeerd of niet?
Chapeau voor Albert.

Gast
Anoniem
oktober 17, 2015 11:40

Vraag me af wat sommige mensen willen bereiken door anderen (hardwerkende mensen) zomaar door de slijk te halen. Hoe laag kan je zakken voor een beetje geld? Ik peins er niet over om dat blad nog te kopen.
Walgelijk gewoon. Ik heb hier een gruwelijke hekel aan. Bahhhhhh

Gast
Anoniem
oktober 17, 2015 11:35

Ik vraag me af, is dit nu wat er gebeurt als je een prominente TV Nederlander aanvalt? Zo ja, en als Quote gelijk heeft, wat zegt dit dan wel niet?

Gast
Anoniem
oktober 17, 2015 11:34

Ja maar dit verhaal was gewoon bizar en duidelijk onzin.

Gast
Anony Muis
oktober 17, 2015 11:33

@Mark2: Hij is bang voor zijn baantje!

Gast
mark2
oktober 17, 2015 11:30

Het is zooo doorzichtig en frappant dat mevrouw Verlinde, die normaal gesproken smult van alle roddels, waar of niet waar, bij RTL sterren ineens op de bres springt, nu helemaal bij mevrouw galjaard-snuif-van dijk. In dit verhaal zit een kern van waarheid.

Gast
aammehoela
oktober 17, 2015 11:30

Diezelfde troep die Quote blijkbaar in hun blad neerzet is natuurlijk ook te vinden bij Prive, Story, Weekend e.d pulpbladen. Maar ook te horen bij RTL-boulevard, ok niet dit verhaal van Wendy van Dijk, maar genoeg andere voorbeelden.
Gewoon boycotten die bladen en programma’s.

Gast
Jan
oktober 17, 2015 11:29

@Hans: er zijn bewijzen.

Quote wilde de bronnen wel aan de rechtbank bekend maken op de voorwaarde dat Wendy en haar advocaat ze niet te horen zouden krijgen.

En daarnaast heeft Quote aangeboden te kunnen tonen aan de rechtbank dat Van Dijk wel degelijk in een afkickkliniek heeft gezeten.

Dit verhaal krijgt nog een flink staartje als blijkt dat Wendy van Dijk heeft gelogen.
Haar verhaal klopt namelijk van geen kanten.

Gast
hans
oktober 17, 2015 11:13

als is de “kort geding uitspraak” nog zo snel, de waarheid achterhaalf haar wel…

ken je me nog wendy?

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen