Minst bekeken opening Battles-ronde The Voice ooit


De kijkcijfers van vrijdag 30 oktober 2015 (SKO)

De The Battles-ronde van The Voice of Holland 6 is vrijdagavond met ruim 2,3 miljoen kijkers van start gegaan op RTL 4. Daarmee is het de minst bekeken opening van deze ronde ooit. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De Battles-ronde van de eerste vijf seizoenen begonnen met 2,7 miljoen, 3,6 miljoen, 2,4 miljoen, 2,6 miljoen en 2,7 miljoen kijkers. Als niet alleen naar de openers gekeken wordt, scoorden in totaal drie Battles-afleveringen minder kijkers dan die van gisteren.

Die drie afleveringen behoren allemaal tot het vorige vijfde seizoen. Toen scoorden drie van de vier Battles net onder de 2,3 miljoen kijkers.

RTL 4 hoopte de kijkcijfers van The Voice flink op te stuwen door de komst van Anouk naar de jury, maar de cijfers zijn tot nu toe slechts iets hoger dan vorig seizoen, het minst bekeken seizoen ooit.

Ondanks dat The Voice de cijfers van zijn begindagen niet meer weet te behalen, blijft het programma een kijkcijferhit. De show was vrijdag veruit het meest bekeken programma van de avond.

Halve finale K3 Zoekt K3 redelijk bekeken

De meest bekeken alternatieven waren Flikken Maastricht met 1,7 miljoen kijkers (24 procent) op NPO 1, Twee Voor Twaalf met 831.000 kijkers (12 procent) op NPO 2 en de halve finale van K3 Zoekt K3 met 808.000 kijkers (12 procent) op SBS 6.

NPO 1 trok direct na kijkcijferkanon Flikken Maastricht slechts 523.000 kijkers (8 procent) met de nieuwe inburgeringsshow Praat Nederlands Met Me. De Strijd op NPO 2 wist 528.000 kijkers (8 procent) te boeien, terwijl NPO 3 met Freek Vonk in Latijns-Amerika 283.000 kijkers (4 procent) wist te bekoren.

RTL 4 late night-winnaar

De vooravondwinnaars waren het Achtuurjournaal (2 miljoen), GTST (1,7 miljoen), DWDD (1,5 miljoen), Half Acht Nieuws (1,3 miljoen) en RTL Boulevard (1,1 miljoen). Utopia trok 642.000 kijkers.

De late night-winnaar was RTL Late Night met 1,5 miljoen kijkers, gevolgd door Hart van Nederland (942.000), Nieuwsuur (812.000) en Pauw (747.000).

De meest bekeken zenders van de avond waren RTL 4 (27 procent), NPO 1 (19 procent) en SBS 6 (11 procent).

Top 15
01. The Voice of Holland (RTL4) 2.321.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 1.976.000
03. Flikken Maastricht (NPO1) 1.738.000
04. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.667.000
05. RTL Late Night (RTL4) 1.502.000


06. De wereld draait door (NPO1) 1.487.000
07. Half acht nieuws (RTL4) 1.258.000
08. RTL Boulevard (RTL4) 1.067.000
09. Hart van Nederland (SBS6) 942.000
10. Journaal 18:00 (NPO1) 904.000


11. EenVandaag (NPO1) 856.000
12. Twee voor twaalf (NPO2) 831.000
13. Editie NL (RTL4) 825.000
14. Nieuwsuur (NPO2) 812.000
15. K3 Zoekt K3 (SBs6) 808.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 27.3%
2. NPO1 / 18.7%
3. SBS6 / 11.0%
4. NPO2 / 8.7%
5. NET5 / 3.9%


6. RTL7 / 3.8%
7. RTL5 / 3.0%
8. NPO3 / 3.0%
9. Vero / 2.7%
10. RTL8 / 1.8%


11. N.geog / 1.3%
12. TLC / 0.9%
13. FOX / 0.8%
14. Discov / 0.6%
15. Comedy / 0.5%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. RTL Nederland 35,9%
2. Publieke Omroep 30,4%
3. SBS Groep 17,9%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

64 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Anoniem
november 1, 2015 10:04

Fijn dat MC mijn vraag heeft gewist terwijl de grootste bagger blijft staan. Nogmaals:

@Spinner&Ritzer
Hoezo hoort K3 geheel Belgisch te zijn? Wat een onzin.

Gast
Pindasausje
oktober 31, 2015 22:18

Hanne, Lauren & Klaasje.

Gast
Televisiefreaks
oktober 31, 2015 22:06

En hij kan geen Nederlands.

Gast
Televisiefreaks
oktober 31, 2015 21:56

SBS6 had voor de duurste show van het jaar K3 zoekt K3 op veel meer kijkers gerekend. De show scoort teleurstellend en het is maar de vraag of Mindmasters wel een grotere deuk gaat slaan in The Voice.

Gast
Spinner&Ritzer
oktober 31, 2015 20:35

K3 hoort geheel Belgisch te zijn. Jindra is net zo erg als Josje. Past ook niet.

Gast
Pietpiet
oktober 31, 2015 19:08

@wop Wat een onzin dat Jindra in het concept van k3 past en Klaasje niet. Gekker moet het niet worden. Heb je wel gekeken? Het probleem met Jindra is niet dat ze nep overkomt. Het probleem is dat ze niet past in een kindergroep. Ze heeft totaal geen klik met de kinderen.
Ook onzin dat er bij de jury op die 3 favorieten wordt gewezen. Vorige keer zei men bij dat drumlied dat Klaasje, Nora en Lauren de topfavorieten zouden zijn. Luister maar na.
Het verschil tussen Lisa en Hanne? Denk aan ervaring,denk aan uiterlijk, denk aan uitstraling.
Ik wil echt niet Jindra afkraken, prima meid, maar ze heeft zich voor de verkeerde wedstrijd ingeschreven.
Ook ik ben geen fan van Lauren, maar dat ze steeds doorgaat komt natuurlijk doordat zij zéér populair is bij de kinderen (zie de bootcamp). En daar is deze groep toch voor bedoeld…

Gast
wop
oktober 31, 2015 18:36

keer op keer wordt gewezen op drie favroieten bij de jury
Marthe, Jindra & Hanne.
Ik snap ook niet zo goed waarom die lauren telkens doorgaat, ik vind dat helemaal niks, enwel klaasje ook niet. Twee meiden die wat mij betreft niks te zoeken hebben in k3

Jindra (ook al komt ze zo nep over) past qua concept in k3, marthe ook, en ik zie echt geen verschil tussen lisa en hanne behalve het kleurtje van het haar!

Gast
Fox watch
oktober 31, 2015 18:28

Fox Channels pakt gewoon 2,1% marktaandeel op de competatieve vrijdagavond. 1,3% voor National Geographic plus 0,8% voor Fox.

Gast
Japie
oktober 31, 2015 17:49

@Zelf

Jindra is ook een keer doorgestemd, al waren dat stemmen uit medelijden omdat ze zo kapot was gemaakt op Twitter en dergelijke.

Als ik MOET kiezen — ik vraag het anderen immers ook — dan kom ik uit op Lauren, Lisa en Klaasje. Maar ik heb niet echt voorkeuren meer. Lauren vind ik de leukste van de 6 finalisten en als ik tussen de blondines moet kiezen, wordt het Klaasje. Jindra zal vast een leuke meid zijn, en ik vond haar perfect voor K3 toen ik haar auditie zag. Maar zij heeft het bij mij een beetje verpest door de manier waarop zij omging met haar vermeende uitschakeling.

Misschien ben ik wat traag van begrip, want wat ik me nu pas realiseer is dat er na de bootcamp al een juryfavoriet bekend was. Jindra, Hanne en Demi. Blond, rood, donker. Maar de voorkeuren zijn inmiddels veranderd.

Gast
Zelf
oktober 31, 2015 17:05

Mijn favorieten:
Marthe, Lauren, Klaasje.

Gast
Zelf
oktober 31, 2015 17:02

@bastian

Dat is ook het probleem dat ik met Vlaamse stemmers heb. Bij programma’s waarbij zowel Vlamingen als Nederlanders meestrijden, stemmen Vlamingen eerder op Vlamingen terwijl Nederlanders vooral kiezen voor degene die zij goed vinden, ongeacht nationaliteit. Daarover heeft zelfs al eens een artikel op MC gestaan.

De makers van K3 zoekt K3 pakken het eerlijk aan door de gezamenlijke Nederlandse stemmen en de gezamenlijke Vlaamse stemmen even zwaar te laten meetellen, maar dat lost het probleem niet op.

Ik ga nu heel erg overdrijven om duidelijk te maken wat dit betekent. Stel er zijn nog 4 kandidaten, A en B zijn Nederlands, C en D zijn Vlaams. Thuis mogen 100 Vlamingen stemmen en evenveel Nederlanders. 50 Vlamingen kiezen C en 50 Vlamingen kiezen D. Van de kiezers in Nederland krijgt elke kandidaat precies 25 stemmen. Reken maar uit.

A 25 stemmen
B 25 stemmen
C 75 stemmen
D 75 stemmen

Ik overdrijf zoals gezegd enorm door alle Vlaamse stemmen naar Vlamingen te laten gaan, maar kijk maar eens wie er allemaal zijn doorgegaan dankzij thuisstemmers, steeds Vlamingen of het groepje met de meeste Vlamingen.

Gast
Marly van der velden Lover
oktober 31, 2015 16:43

Als Klaasje maar bij de nieuwe k3zoektk3 zit! wat heeft zij mooie ogen zeg! zij moet in de nieuwe K3, want zij is knap

Gast
bastian
oktober 31, 2015 16:26

Dat Hanne zo’n favoriet is, is wel te verklaren. Typisch meisje waar met name Vlamingen bij wegsmelten.. Het type dat zeeeeer bescheiden is, nog onervaren maar toch wel mee kan komen, beetje onzeker misschien ook en vooral niet laten merken dat ze het heeeeel graag wil, want dan heb je een ‘dikke nek’ zoals de Vlamingen dat noemen. Jammer voor Jindra en mogelijk ook Lauren. Ik snap niet dat met name de Vlamingen niet verder kijken, maar altijd voor dat bescheiden, onzekere type gaan…ahja daar herkennen ze zichzelf in natuurlijk! Met name in dat laatste. Tis maar goed dat ze geen solo artieste zoeken, want dat zou Hanne toch niet winnen. Vocaal het zwakst. K3 (Hanne) wordt aangevuld met Marthe (al hoop ik op Lauren) en als enige NLse: Klaasje.

Gast
Anoniem
oktober 31, 2015 16:26

Wacht ff er is commentaar op The Voice met 2,1 miljoen…

En de grote show van SBS6 heeft maar net krap 800.000 kijkers en daar word niks van gezegd… wat een grap. SBS6 heeft weer een dure flop.

Gast
Rimmert H. Colijn van Aarsbergen
oktober 31, 2015 15:11

Nog lager? Het enige wat Anouk bruikbaar maakt is dat Ali helemaal op haar kan losgaan. Dat hebben ze bij de voice goed gedaan, Anouk als Ron Brandsteder, Ali als Andre van Duin.

Maar Anouk op zichzelf? Echt tenenkrommend. Zooo cool, zoo indifferent, zooo bored. Zo boring inderdaad. Daar steekt zelfs Sanne nog positief bij af.

Gast
Mark
oktober 31, 2015 15:08

K2 Zoekt K3 scoorde net zo destijds, dus finale van K3 Zoekt K3 zou ook wel eens dubbele kijkcijfers kunnen hebben. 1,5 miljoen moet lukken. Is tenminste live. Maar de massa kiest weer voor knip en plakwerk van RTL 4. TVOH is zo gemonteerd dat het er gelikt uitziet.

Jammer dat er voetbal is over 2 weken, anders had ik nog een weekje gewacht met de finale van K3, dan is er geen Flikken meer. Sowieso zal SBS over 2 weken wel 1,5 – 1,7 miljoen kijkers halen met Oranje op 13 november. De week erna Mindmasters ook wel 1 miljoen met 0,0 concurrentie van NPO1, die gaat maar detectives op vrijdag uitzenden (onder 1 miljoen).

Gast
Rogier, Amsterdam
oktober 31, 2015 14:47

Ja, wat wil je? De rek is uit die talentenjachten. Het is dat ze Anouk in de jury hebben gezet, anders waren de cijfers nog lager.

Gast
RS
oktober 31, 2015 14:00

we ?
je hebt gelijk

Gast
RS
oktober 31, 2015 13:58

k3 zoekt k3 een dikke blamage

Gast
RS
oktober 31, 2015 13:57

Zaten sterke battles tussen vooral de laatste.
en zoals velen hier al zeggen 2.321.000 vind ik een knappe prestatie naar mijn idee blijven de kijkersaantallen stabiel.

Gast
Anoniem
oktober 31, 2015 13:48

Dat wordt weer leuk op het werk maandag. Collega’s die The Voice gekeken hebben en dan allemaal de muziekkenner uithangen. Moet er altijd smakelijk om lachen. Maar vraag je ze of zede originele artiesten van al die covers kennen, geven ze niet thuis. Dan heb je het over mensen als Bob Dylan, Paul mcCartney, Leonard Cohen…

Gast
Pietpiet
oktober 31, 2015 13:37

Logisch is dat ze nu de volgende duo’s maken: Klaasje en Jindra (uiteraard wordt Klaasje het dan, Jindra heeft niks met kinderen), Lauren (krijgt rood haar) en Hanne (beiden zijn bescheiden, hebben klik met kinderen, het wordt vast Hanne) en Marthe en Lisa (uiteraard gewonnen door Marthe, Lisa is meer solo-artiest en meer gekozen om haar zang en looks).
Dus: Ik ga voor Klaasje en Marthe. De derde interesseert me niet zo als het maar niet Jindra wordt.
Zonder Marthe, keer op keer de favoriet, heeft dit programma haar geloofwaardigheid verloren. En Klaasje vind ik persoonlijk fantastisch.

Gast
Anoniem
oktober 31, 2015 13:05

Sint en Paul moet op Zaterdag..

Gast
A.Zijn
oktober 31, 2015 12:55

Wat een slechte beslissing trouwens om de opening van het schaatsseizoen te houden op een baan waar geen kwalitatief goede liveregistratie gemaakt kan worden. Dus zowel geen live beelden op tv als internet…

Gast
Jelte
oktober 31, 2015 12:55

@Japie
En zo heeft iedereen z’n favoriet ;)

Ik zou graag Hanne en Klaasje in de nieuwe K3 zien. Qua uitstraling Lauren erbij, maar qua lengte Marthe. Ik zou beide prima vinden.

Gast
Al mijn reactie's worden vastgehouden voor moderatie..
oktober 31, 2015 12:46

Genoten van de Bold.
RTL 4 wederom de eerste zender..
Veronica doet het weer!

Gast
Arjan
oktober 31, 2015 12:39

Mark, enz

K3 zoekt K3 heeft de 800.000 kijkers gehaald, de vlag gaat uit, met uitgestelde cijfers over het 1 miljoen heen.
Finale volgende week boven de 1 miljoen.

Dus alweer gelijk gehad.

Zaterdag van rtl4 zag in vandaag
20:00 onder het 1 miljoen misschien 900.000 kijkers of minder
20:50 1.7 miljoen
22:30 800.000 kijkers

Gast
Bart
oktober 31, 2015 12:37

Lauren, Marthe en Klaasje. Hanna is leuk maar de anderen zijn net iets leuker en beter.

Gast
ob
oktober 31, 2015 12:26

nietes

Gast
Anoniem
oktober 31, 2015 12:25

Cojones keer terug vanaf zaterdag 9 januari!

Gast
Cowboy
oktober 31, 2015 12:21

@Anonymous
zaterdag 31 oktober 2015 om 11:53

Overdrijf niet zo. Het is nu eenmaal een tijd waarin veel eenmalige dingen voorkomen. Je kunt moeilijk 6 weken kerstspecials uitzenden, niet? Flikken Maastricht is nu eenmaal de laatste aflevering. Maar Baas Raymann bijvoorbeeld zie je wel wekelijks terugkomen.

Gast
we
oktober 31, 2015 12:07

Wat een stemmingmakerij weer van MC. Heel negatief stuk over TVOH en dan een laatste regeltje; “het blijft wel een kijkcijferhit…”

Pff ongelofelijk. Feit dat TVOH niet daalt, maar gelijk blijft en eigenlijk juist stijgt zegt genoeg lijkt me. Knap juist dat je dat na zoveel seizoenen nog lukt ipv constante daling.

Gast
T.E.D.
oktober 31, 2015 12:03

De finale van k2 zoekt k3 scoorde destijds ruim 2 miljoen kijkers (reguliere afleveringen beetje zelfde als k3 zoekt k3 nu).

Wanneer k3 zoekt k3 net zo’n explosieve kijkcijfer spurt krijgt tijdens de finale dan gaan de cijfers van The Voice of Holland: the Batlle’s volgende week nog veel verder omlaag.

Gast
Anoniem
oktober 31, 2015 11:53

komende weken trouwens echt een ratjoe aan eenmalige programma’s op NPO 1. geen touw aan vast te knopen

6 november
20.30 flikken Maastricht
21.30 praat nederlands met me
22.25 baas raymann
23.00

13 november
20.30 kro detective: death in paradise
21.30 zwarte pieten!
22.25 baas raymann
23.00

20 november
20.30 kro detective: death in paradise
21.30 de terugkeer van
22.25 baas raymann
23.00

27 november
20.30 dwdd university
21.30 de terugkeer van
22.25 baas raymann
23.00

4 december
20.30 sint & paul
21.30 de terugkeer van
22.25 baas raymann
23.00

11 december
20.30 film: Lucia de B
22.15 baas raymann
22.50

18 december
20.30 film: toen was geluk heel gewoon
22.15 baas raymann
22.50

25 december
20.20 hello goodbye kerst
21.10 andre rieu op t vrijthof 2015
23.15

1 januari
20.30 jochem meyer: de rust hetzelve
22.20

vanaf 8 januari
20.30 flikken Rotterdam
21.30 ntb
22.20 ntb

Gast
Martijnjdd
oktober 31, 2015 11:47

@Wie? Jahoor, daar hoor je Ikke elke week over. :-)

Gast
Pipo Koeien
oktober 31, 2015 11:47

Ik denk, toch maar even kijken wat voor negatiefs er nu weer boven de kijkcijfers staat.
Hahahaha en ja hoor!
Wat is dit regelmatig een enge, niet onafhankelijke site (geworden).

VUILNISMAN, KAN DEZE ZAK OOK MEE!!!!!!

@Jules;
Eens!, hahahahaha

Gast
Japie
oktober 31, 2015 11:46

@Jelte

Het ging me ook niet om het zingen. Ik heb gewoon helemaal niets met Hanne en zij is al weken favoriet. Daarom vroeg ik het mij af. Wat betreft de vier pluspunten die je beschrijft, kan ik je niet ongelijk geven, maar nog steeds heb ik niets met haar. Wat ziet iedereen dat ik niet zie? Zelf was ik fan van Nora en Demi, dus ik was niet blij gisteren. Nora is terecht weg, dat mag ook ik als fan niet tegenspreken, maar dat Demi weg is, is doodzonde. Ik zou ook niet weten voor wie ik nu nog moet zijn. Lauren misschien.

Wat is jullie nieuwe K3? (Hanne, plus welke twee? :P)

Gast
Jelte
oktober 31, 2015 11:31

@Wouter
Nee precies. Solo zijn het niet de beste zangeressen…

@RW
Laura en Demi zijn al naar huis. Jindra heeft iets waardoor veel mensen haar niet mogen/niet zien in K3.

Gast
RW
oktober 31, 2015 11:29

Hanne is echt niet goed met zang,ze kan niet tippen aan Jindra, Laura, Marte en Demi, en Klaasje.

Gast
tim
oktober 31, 2015 11:28

Het is ook wel heel erg doorgestoken kaart bij TVOH allemaal. We kennen ook al zoveel mensen.

Meteen bij de eerste battle Kelvin vs Daniel. Kelvin werkt bij Babette Labeij, de zangcoach van alle tv programma’s. Ze kennen elkaar ook allemaal… Marco “kiest” voor Kelvin en Sanne voor Daniel. Levert leuke tv op is de insteek…. Battle 2 Ali kiest voor ene Melissa, die ze ook al kennen n.a.v. de Voice Kids. ( de productie heeft haar uiteraard benaderd om deel te nemen) ik ben meteen afgehaakt en een bier gaan doen in de stad…..

Gast
Wouter
oktober 31, 2015 11:23

K3 zingt zelf ook niet echt geweldig

Gast
Jelte
oktober 31, 2015 11:17

@Japie.
Dat kan ik zeker als Hanne-fan. Hehe.
Ze is gewoon lekker normaal, fris, niet hoog in de bol, kan goed met kinderen omgaan.
De zoektocht gaat niet alleen over zingen he, want Hanne is zeker niet de beste zangeres. Het gaat over het totaalpakket + groepsgevoel.

Gast
Jules
oktober 31, 2015 11:14

Wat een slechte berichtgeving… :) negatieve shizzle… Best scorende programma van de Nederlandse commerciële tv… En maar blijven bashen… Zelfde dat je de hele tijd gaat roepen dat Real Madrid tegenwoordig slechts met 2-0 ipv 4-0 wint. Slecht. Maar goed, als je ècht wat kunt schrijf je niet voor deze website natuurlijk..

Gast
Rick
oktober 31, 2015 10:53

2.3 miljoen kijkers! Zure kop.

Gast
A.Zijn
oktober 31, 2015 10:46

Het format is helemaal niet sleets,al hoop ik nog steeds op een show voor bandjes. Kijk bijvoorbeeld naar het optreden van Di-rect gisteren bij RTL Late Night met een disco classic, waanzinnige televisie! Misschien wekelijks een ander thema. En korte afstand met het publiek. Bijvoorbeeld platvormpjes tussen het publiek om een mooie setting te creëren. Show waarin de muziek de boventoon voert,dus een jury op de wijze zoals dit werd gedaan bij The Winner takes it All om snelheid in het programma te houden. Geen jury commentaar en juist meer ingaan op het thema en de muziek tussen de optredens door met korte informatie en filmpjes

Gast
Brain
oktober 31, 2015 10:39

Hoe dan ook, vergeleken bij Playback je gek van vanavond zijn dit allemaal kwaliteitsprogramma’s van de bovenste plank.

Gast
Wouter
oktober 31, 2015 10:37

Laatst las ik toch hier ergens dat sbs wel tevreden was aangezien het boven de 10% marktaandeel zit. Tenzij jij zelf bij sbs6 werkt zou jij het wel btr weten zkr

Gast
Laurens
oktober 31, 2015 10:24

@Wie?
De reclamekosten voor bedrijven om te adverteren, zijn bij sbs veel lager dan bij rtl. Daarom mogen de kijkcijfers bij sbs ook lager zijn dan bij rtl!

Gast
Japie
oktober 31, 2015 10:21

K3 zoekt K3. Kan iemand me vertellen wat er zo leuk is aan die Hanne?

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen