Kijkcijferrecord Heel Holland Bakt: 2,8 miljoen


De kijkcijfers van zondag 25 oktober 2015 (SKO)

Foto: Fred de GrootDe grote finale van Heel Holland Bakt 3 trok zondagavond ruim 2,8 miljoen kijkers naar NPO 1, goed voor 33 procent marktaandeel. Daarmee is het de meest bekeken aflevering van de bakshow met Martine Bijl ooit. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Heel Holland Bakt was nog nooit zo in trek als in het afgelopen derde seizoen. De finale van de eerste serie afleveringen trok in 2013 ruim 1,2 miljoen kijkers en die van de tweede serie trok in 2014 bijna 2,3 miljoen kijkers.

De gehele kijkcijfer top drie werd zondag gevuld door NPO 1: Studio Sport Eredivisie trok 3 miljoen kijkers (46 procent) en het Achtuurjournaal had er 2,4 miljoen (32 procent).

Naast Heel Holland Bakt waren er nog twee topscoorders op prime time: de seizoenspremière van Linda de Mols Miljoenenjacht met 1,9 miljoen kijkers (23 procent) op RTL 4 en Ivo Niehe’s TV Show met 1,6 miljoen kijkers (23 procent) op NPO 1.

Undercover in Nederland blijft in trek

Andere veel bekeken prime time-titels waren Zwarte Tulp met 1 miljoen kijkers (15 procent) op RTL 4, Penoza met 870.000 kijkers (10 procent) op NPO 3, Undercover in Nederland met 849.000 kijkers (13 procent) op SBS 6 en Autosport F1 GP USA met 678.000 kijkers (9 procent) op Veronica.

NPO 3 scoorde verder nog 653.000 kijkers (9 procent) met 3 Op Reis en 441.000 kijkers (6 procent) met Jeuk. Wegmisbruikers op SBS 6 had last van de forse concurrentie en trok slechts 435.000 kijkers (5 procent).

Hart van Nederland late night-winnaar

De late night-winnaars waren zondag Hart van Nederland met 1,1 miljoen kijkers (24 procent) op SBS 6, Studio Voetbal met 1,1 miljoen kijkers (23 procent) op NPO 1 en Shownieuws met 769.000 kijkers (20 procent) op SBS 6.

Carlo’s TV Café kwam uit op 744.000 kijkers (14 procent) bij RTL 4 en Thuis Op Zondag trok bij concurrent SBS 6 een publiek van 375.000 kijkers (10 procent).

NPO 1 oppermachtig op zondagavond

Over de hele avond gezien was NPO 1 het meest bekeken tv-station met 29 procent marktaandeel, gevolgd door RTL 4 (16 procent), SBS 6 (9 procent) en Veronica (7 procent).

Top 15
01. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 2.977.000
02. Heel Holland Bakt (NPO1) 2.844.000
03. Journaal 20:00 (NPO1) 2.429.000
04. Miljoenenjacht (RTL4) 1.911.000
05. TV Show (NPO1) 1.636.000


06. Hart van Nederland (SBS6) 1.125.000
07. Studio Voetbal (NPO1) 1.056.000
08. Zwarte Tulp (RTL4) 1.022.000
09. Half acht nieuws (RTL4) 994.000
10. Penoza 4 (NPO3) 870.000


11. Undercover in Nederland (SBS6) 849.000
12. Studio Sport (NPO1) 831.000
13. Shownieuws (SBS6) 769.000
14. Carlo’s TV Café (RTL4) 744.000
15. Autosport F1 GP USA (Vero) 678.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 28.6%
2. RTL4 / 16.4%
3. SBS6 / 8.6%
4. Vero / 6.9%
5. NPO3 / 5.9%


6. NPO2 / 4.8%
7. RTL7 / 4.8%
8. NET5 / 3.1%
9. RTL8 / 2.0%
10. RTL5 1.6%


11. FOXEre1 / 0.9%
12. Comedy / 0.9%
13. Discov / 0.6%
14. N.geog / 0.5%
15. TLC / 0.5%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 39,3%
2. RTL Nederland 24,8%
3. SBS Groep 19,0%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen