Carlo’s TV Café stijgt naar 756.000 kijkers


De kijkcijfers van zondag 18 oktober 2015 (SKO)

Carlo Boszhard trok zondagavond 756.000 kijkers met de tweede aflevering van zijn nieuwe zondagshow Carlo’s TV Café. Daarmee zette RTL 4 bijna 15 procent marktaandeel neer. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Carlo’s TV Café weet al snel een grote kijkersgroep aan zich te binden. De talkshow begon een week eerder met 678.000 kijkers en 16 procent marktaandeel. Ten opzichte van die aflevering heeft Boszhard 12 procent aan kijkers gewonnen.

Recht tegenover Carlo’s TV Café (18.15 tot 19.20 uur) wist alleen NPO 1 meer kijkers te bekoren. Dat station trok even na zes uur 840.000 kijkers (19 procent) met Studio Sport. Studio Sport Eredivisie trok vanaf 19.00 uur zelfs 2,9 miljoen kijkers (47 procent).

Thuis Op Zondag, de officieuze opvolger van Carlo & Irene: Life 4 You op SBS 6, kwam tussen 17.00 en 18.30 uur uit op een score van 382.000 kijkers (11 procent). De omringende programma’s zetten 5 en 7 procent marktaandeel neer.

Heel Holland Bakt kijkcijfertoppers

NPO 1 was de winnaar van de avond. Naast Studio Sport Eredivisie en het Achtuurjournaal (2,7 miljoen) was het tv-station ook op prime time in trek: Heel Holland Bakt zette met 2,6 miljoen kijkers (34 procent) een nieuw kijkcijferrecord neer.

Na Heel Holland Bakt kwam ook publiekstrekker Ivo Niehe uit op een torenhoge score voor zijn TV Show. Daar keken 1,7 miljoen mensen (25 procent) naar.

RTL 4 meest bekeken alternatief HHB

De nummer twee op prime time was RTL 4 met 1,1 miljoen kijkers (16 procent) voor Zwarte Tulp en 1 miljoen kijkers (14 procent) voor Ontvoerd.

De andere meest bekeken titels op prime time waren Undercover in Nederland met 1 miljoen kijkers (15 procent) op SBS 6, Penoza met 959.000 kijkers (13 procent) op NPO 3 en Wegmisbruikers met 636.000 kijkers (8 procent) op SBS 6.

SBS 6 late night-winnaar

De late avond-toppers waren Hart van Nederland met 1,4 miljoen kijkers (25 procent) op SBS 6, Shownieuws met 1,2 miljoen kijkers (26 procent) op SBS 6 en Studio Voetbal met 1 miljoen kijkers (20 procent) op NPO 1.

De Paul de Leeuw-show Kun Je Het Al Zien trok op de late avond van NPO 1 een magere 401.000 kijkers (15 procent).

Over de hele avond gezien was NPO 1 heer en meester met 29 procent marktaandeel, gevolgd door RTL 4 (14 procent) en SBS 6 (11 procent).

Top 15
01. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 2.852.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.748.000
03. Heel Holland Bakt (NPO1) 2.597.000
04. TV Show (NPO1) 1.748.000
05. Hart van Nederland (SBS6) 1.353.000


06. Shownieuws (SBS6) 1.247.000
07. Zwarte Tulp (RTL4) 1.083.000
08. Studio voetbal (NPO1) 1.032.000
09. Ontvoerd (RTL4) 1.024.000
10. Undercover in Nederland (SBS6) 1.014.000


11. Penoza (NPO3) 959.000
12. Studio Sport (NPO1) 840.000
13. Carlo’s TV Café (RTL4) 756.000
14. Half acht nieuws (RTL4) 755.000
15. Wegmisbruikers (SBS6) 636.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 28.8%
2. RTL4 / 13.5%
3. SBS6 / 11.4%
4. NPO3 / 5.6%
5. RTL7 / 5.1%


6. NPO2 / 5.0%
7. Vero / 4.7%
8. NET5 / 4.0%
9. RTL8 / 2.3%
10. RTL5 / 2.1%


11. Discov / 0.9%
12. FOX / 0.9%
13. N.geog / 0.8%
14. TLC / 0.7%
15. Comedy / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 39,4%
2. RTL Nederland 23,0%
3. SBS Groep 20,6%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen