‘Jan Mulder verdient 750.000 euro met column’

Jan Mulder verzilvert zijn populariteit in Vlaanderen. Hij gaat in drie jaar tijd 750.000 euro verdienen aan een wekelijkse column in Het Laatste Nieuws. Dat heeft zakenblad Quote ontdekt. Mulder schreef al een column voor concurrent Het Nieuwsblad, maar die leverde slechts 500 euro per column op. Toen Het Laatste Nieuws hem een florissanter contract aanbood, heeft hij beide partijen tegen elkaar op laten bieden. “Ik ga er inderdaad flink op vooruit“, reageert hij.

Of het salaris van 750.000 euro klopt, wil Mulder niet zeggen. “Tja, daar ga ik verder niet op in.”

Mulder heeft zijn lucratieve transfer naar eigen zeggen vooral te danken aan zijn Vlaamse tv-optredens tijdens het WK in Brazilië. “Sinds vorig jaar ben ik niet meer Jan Mulder de columnist, maar Jan Mulder het merk.”

Zo’n overstap naar een rivaliserende persgroep is natuurlijk moeilijk. Ik begrijp dat ik een aantal trouwe lezers van het Nieuwsblad tegen de borst stuit. Maar je moet ook aan jezelf denken.”

Ik heb in het verleden wel eens schrijnende toestanden meegemaakt, waarbij columnisten zonder pardon op straat werden gezet. Dat laat ik mij niet gebeuren, daarom kon ik eigenlijk niet om dit aanbod heen.”

Omgerekend krijgt Mulder 5.200 euro per column. Dat is meer dan tien keer zo veel als hij voorheen verdiende.

20 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Joop55
juni 10, 2015 11:36

Zo te zien heeft hij nog geen behoefte aan zijn pensioen, mijn belangstelling krijgt ie.

Gast
Mediaprak
juni 10, 2015 07:44

Om in Nederlandse termen te spreken is Jan van ‘Mediahuis’ (= NRC ) overgestapt naar ‘De Persgroep’ (= De Volkskrant). Overigens denk ik dat Jan ook niet voor een flesje rode wijn naar DWDD komt. Zo ook zijn ‘om de dag’ collums “CAMU” in de Volkskrant schreef.

Gast
Ron de Weijze
juni 10, 2015 06:52

schnabbel en babbel
sociobabbelaar

Gast
Anoniem
juni 10, 2015 04:10

@ Toxilogic

Kom, kom,
niet zo gefrustreerd doen en maak iets van je eigen leven.

Gast
Toxilogic
juni 10, 2015 04:07

En ik maar denken dat Alzheimer om de hoek ligt by die schreeuwer, hopelijk besft de Vara dat ze deze zak niet langer hoeven te steunen nu hij zoveel eurotjes ophaalt in Belgie, AUB per ommegaande van het NPO halen

Gast
Anoniem
juni 10, 2015 03:20

Mulder heeft gelijk.
Tegen elkaar uitspelen, die domme, identiteitloze Belgen.

Gast
Mark
juni 9, 2015 22:45

250.000 pj voor een columnist? Waar haalt men dat geld vandaan?

Gast
Praatspaak
juni 9, 2015 22:42

Quote vindt bedragen nu eenmaal heel belangrijk. Ach. Het feit dat je met een column in een dagblad miljoenen mensen bereikt, eigenlijk zou je daar als BN’er geld op toe moeten leggen; het is een promotiestukje voor je eigen BN’er-schap.

Afgezien van het salaris, ben ik niet zo enthousiast over de kwaliteiten van de schrijver Jan Mulder. Het blijft een schrijver met talent die nooit echt is doorgebroken, om in voetbaltermen te blijven.

Gast
Anoniem
juni 9, 2015 21:19

@ kampie

Jij wordt liever van achter gevuld.

Gast
kampie
juni 9, 2015 21:17

onder het motto links l ullen, rechts vullen

Gast
kampie
juni 9, 2015 21:17

ondr het motto links lullen, rechts vullen

Gast
Fred
juni 9, 2015 19:58

@geer…. Hij zal toch ook wel eens een weekje afwezig zijn…. Denk je niet?

Gast
geer
juni 9, 2015 19:38

Rekenen kunnen jullie ook niet. Hij maakt 52 column per jaar = 156 per 3 jaar.
Delen door 750.000= 4807,69 per column. Verschrikkelijk en belachelijk veel geld maar toch.

Gast
Edgar
juni 9, 2015 19:34

links lullen, rechts vullen..

Gast
Huiskamer
juni 9, 2015 19:12

Links lullen, rechts vullen.
En deze salonsjosalist neem je serieus ?
Nog steeds weet hij zijn zakken verder te vullen bij zijn vrienden van de NOS en Vara. LOL

Gast
dynamische dennis
juni 9, 2015 18:33

Schoolvoorbeeldje “links lullen, rechts vullen”

Gast
Kaaskijker
juni 9, 2015 18:26

Jan Mulder is een broodmoralist. En een goeie ook. Hij verdient zijn geld met burgers opzwepen en politici in de hoek zetten. Dat geldt ook voor Bas Heijne, Thomas von der Dunk, Youp van ’t Hek, Prem Rhadakishun, Frenk van der Linden, Afshin Ellian en zoveel anderen. Achter dat linkse en rechtse gehamer gaat geen intellectuele rijkdom schuil. Ook Pim Fortuyn had met zijn dure pakken, stropdassen, chique hondjes, Hotel des Indes, Bently, parelketting- en miljoenairskamerleden echt niet veel meer op met de gewone man.

Het geeft niet dat een krant Jan Mulder dat salaris voor een contractduur van 3 jaar waard vindt. Geloof gewoon wat minder standvastig wat er in de kolommen staat of op tv aangereikt. Wordt zelfstandig denker. Ga niet zo snel mee in de mening die u s’morgens in de Telegraaf of de Volkskrant krijgt aangereikt. Het is gewoon leesvoer. U krijgt een mening aangereikt waar een ander wat aan heeft.

Gast
hugo
juni 9, 2015 18:10

Ik vind alles best, als hij maar wegblijft bij Studio Voetbal.

Gast
Anoniem
juni 9, 2015 17:59

Is het niet 75.000 euro??

Gast
Fred
juni 9, 2015 17:57

Klopt dat bedrag wel, jongens…. Meer dan 5000 euro per column…. Dat geloof ik gewoon niet…. T gaat niet zo goed met kranten…

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen