Callgirl-serie Net5 houdt 333.000 kijkers over


De kijkcijfers van donderdag 9 april 2015 (SKO)

De kostbare Net5-serie Dagboek van een Callgirl met actrice Sanne Langelaar lijkt geen kijkcijferhit te worden. De vierde aflevering was donderdagavond goed voor 333.000 kijkers en ruim 5 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De Langelaar-serie begon twee weken geleden met een dubbele aflevering die tegen de 500.000 kijkers aan scoorde, een mooie score voor Net5, maar vorige week halveerde dat kijkersaantal tegenover kijkcijferkanon The Passion.

De 244.000 kijkers die Callgirl tegenover The Passion scoorde, waren voor Net5 aanleiding om een prime time-herhaling van die aflevering uit te zenden. Die trok maandagavond 191.000 kijkers.

Al met al kwam Callgirl donderdagavond, een week na het Passion-geweld, uit op een score die lang niet genoeg was voor een plek in de dagelijkse top 25 van meest bekeken programma’s. Wel scoorde Callgirl nog 38 procent boven Net5’s laatste maandgemiddelde.

Net5, de vrouwenzender van SBS, was donderdag de minst bekeken zender van alle top tien-zenders met nog geen 4 procent marktaandeel. RTL 8, de vrouwelijke zender van RTL, had geen dure eigen serie op het menu staan, maar slechts een film, en deed het daarmee beter dan Net5. Die zender scoorde precies 4 procent marktaandeel.

John kijkcijferkanon

De grote winnaar van de avond was RTL 4 met ruim 21 procent marktaandeel. RTL 4 scoorde vooral met Goede Tijden Slechte Tijden (1,7 miljoen, 32 procent), maar had met de John Williams-show Help Mijn Man Is Klusser de winnaar op prime time in huis. Daar keken 1,6 miljoen mensen naar, goed voor 25 procent aandeel.

De andere RTL 4-programma’s die de miljoengrens passeerden, waren Half Acht Nieuws met 1,2 miljoen kijkers en Buch in de Bajes met 1,1 miljoen kijkers.

Tooske stelt teleur

Een week na The Passion moet NPO 1 genoegen nemen met zilver met bijna 17 procent marktaandeel. De tv-zender had met het Achtuurjournaal (1,9 miljoen, 32 procent) de winnaar van de avond in huis en kwam verder alleen met DWDD (1,2 miljoen, 27 procent) over het miljoen heen.

Op prime time stelde NPO 1 weer teleur met de moestuintjeshow van Tooske Ragas en de reportageserie van Katja Schuurman. Van Hollandse Bodem kwam uit op 734.000 kijkers (11 procent) en Katja’s Bodyscan had er 731.000 (12 procent).

Brons voor 6

SBS 6 was de nummer drie van de avond met bijna 10 procent marktaandeel, vooral dankzij Hart van Nederland (955.000 kijkers, 19 procent). Op prime time trok de zender 657.000 kijkers met The Mentalist (11 procent).

De meest bekeken prime time-programma’s op de zenders die de top drie niet haalden, waren Nieuwsuur met 657.000 kijkers op NPO 2, Darts Premier League met 479.000 kijkers op RTL 7 en Foute Vrienden met 463.000 kijkers op RTL 5.

Talkshowstrijd

De showrubrieken RTL Boulevard en Shownieuws scoorden 797.000 en 705.000 kijkers, terwijl DWDD (1,2 miljoen) als vertrouwd de talkshowstrijd won van RTL Late Night (876.000) en Pauw (553.000).

De meest bekeken film van de avond was As Good As It Gets met 311.000 kijkers op RTL 8. De meest bekeken niet-Nederlandstalige serie was The Mentalist op SBS 6.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.913.000
02. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.703.000
03. Help mijn man is klusser (RTL4) 1.619.000
04. De wereld draait door (NPO1) 1.246.000
05. Half acht nieuws (RTL4) 1.204.000


06. Buch in de bajes (RTL4) 1.100.000
07. Hart van Nederland (SBS6) 955.000
08. RTL Late Night (RTL4) 876.000
09. Journaal 18:00 (NPO1) 827.000
10. RTL Boulevard (RTL4) 797.000


11. EenVandaag (NPO1) 751.000
12. Van Hollandse Bodem (NPO1) 734.000
13. Katja’s Bodyscan (NPO1) 731.000
14. Shownieuws (SBS6) 705.000
15. The Mentalist (SBS6) 657.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 21.2%
2. NPO1 / 16.8%
3. SBS6 / 9.8%
4. NPO2 / 6.7%
5. RTL7 / 6.5%


6. NPO3 / 4.9%
7. RTL5 / 4.1%
8. Vero / 4.1%
9. RTL8 / 4.0%
10. NET5 / 3.7%


11. SBS9 / 1.4%
12. Comedy / 1.1%
13. Discov / 0.9%
14. N.geog / 0.7%
15. TLC / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. RTL Nederland 35,8%
2. Publieke Omroep 28,4%
3. SBS Groep 19,0%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen