Callgirl-serie Net5 houdt 333.000 kijkers over

Geplaatst op Fri 10 Apr 2015 om 8:48


De kijkcijfers van donderdag 9 april 2015 (SKO)

De kostbare Net5-serie Dagboek van een Callgirl met actrice Sanne Langelaar lijkt geen kijkcijferhit te worden. De vierde aflevering was donderdagavond goed voor 333.000 kijkers en ruim 5 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De Langelaar-serie begon twee weken geleden met een dubbele aflevering die tegen de 500.000 kijkers aan scoorde, een mooie score voor Net5, maar vorige week halveerde dat kijkersaantal tegenover kijkcijferkanon The Passion.

De 244.000 kijkers die Callgirl tegenover The Passion scoorde, waren voor Net5 aanleiding om een prime time-herhaling van die aflevering uit te zenden. Die trok maandagavond 191.000 kijkers.

Al met al kwam Callgirl donderdagavond, een week na het Passion-geweld, uit op een score die lang niet genoeg was voor een plek in de dagelijkse top 25 van meest bekeken programma’s. Wel scoorde Callgirl nog 38 procent boven Net5’s laatste maandgemiddelde.

Net5, de vrouwenzender van SBS, was donderdag de minst bekeken zender van alle top tien-zenders met nog geen 4 procent marktaandeel. RTL 8, de vrouwelijke zender van RTL, had geen dure eigen serie op het menu staan, maar slechts een film, en deed het daarmee beter dan Net5. Die zender scoorde precies 4 procent marktaandeel.

John kijkcijferkanon

De grote winnaar van de avond was RTL 4 met ruim 21 procent marktaandeel. RTL 4 scoorde vooral met Goede Tijden Slechte Tijden (1,7 miljoen, 32 procent), maar had met de John Williams-show Help Mijn Man Is Klusser de winnaar op prime time in huis. Daar keken 1,6 miljoen mensen naar, goed voor 25 procent aandeel.

De andere RTL 4-programma’s die de miljoengrens passeerden, waren Half Acht Nieuws met 1,2 miljoen kijkers en Buch in de Bajes met 1,1 miljoen kijkers.

Tooske stelt teleur

Een week na The Passion moet NPO 1 genoegen nemen met zilver met bijna 17 procent marktaandeel. De tv-zender had met het Achtuurjournaal (1,9 miljoen, 32 procent) de winnaar van de avond in huis en kwam verder alleen met DWDD (1,2 miljoen, 27 procent) over het miljoen heen.

Op prime time stelde NPO 1 weer teleur met de moestuintjeshow van Tooske Ragas en de reportageserie van Katja Schuurman. Van Hollandse Bodem kwam uit op 734.000 kijkers (11 procent) en Katja’s Bodyscan had er 731.000 (12 procent).

Brons voor 6

SBS 6 was de nummer drie van de avond met bijna 10 procent marktaandeel, vooral dankzij Hart van Nederland (955.000 kijkers, 19 procent). Op prime time trok de zender 657.000 kijkers met The Mentalist (11 procent).

De meest bekeken prime time-programma’s op de zenders die de top drie niet haalden, waren Nieuwsuur met 657.000 kijkers op NPO 2, Darts Premier League met 479.000 kijkers op RTL 7 en Foute Vrienden met 463.000 kijkers op RTL 5.

Talkshowstrijd

De showrubrieken RTL Boulevard en Shownieuws scoorden 797.000 en 705.000 kijkers, terwijl DWDD (1,2 miljoen) als vertrouwd de talkshowstrijd won van RTL Late Night (876.000) en Pauw (553.000).

De meest bekeken film van de avond was As Good As It Gets met 311.000 kijkers op RTL 8. De meest bekeken niet-Nederlandstalige serie was The Mentalist op SBS 6.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.913.000
02. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.703.000
03. Help mijn man is klusser (RTL4) 1.619.000
04. De wereld draait door (NPO1) 1.246.000
05. Half acht nieuws (RTL4) 1.204.000


06. Buch in de bajes (RTL4) 1.100.000
07. Hart van Nederland (SBS6) 955.000
08. RTL Late Night (RTL4) 876.000
09. Journaal 18:00 (NPO1) 827.000
10. RTL Boulevard (RTL4) 797.000


11. EenVandaag (NPO1) 751.000
12. Van Hollandse Bodem (NPO1) 734.000
13. Katja’s Bodyscan (NPO1) 731.000
14. Shownieuws (SBS6) 705.000
15. The Mentalist (SBS6) 657.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 21.2%
2. NPO1 / 16.8%
3. SBS6 / 9.8%
4. NPO2 / 6.7%
5. RTL7 / 6.5%


6. NPO3 / 4.9%
7. RTL5 / 4.1%
8. Vero / 4.1%
9. RTL8 / 4.0%
10. NET5 / 3.7%


11. SBS9 / 1.4%
12. Comedy / 1.1%
13. Discov / 0.9%
14. N.geog / 0.7%
15. TLC / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. RTL Nederland 35,8%
2. Publieke Omroep 28,4%
3. SBS Groep 19,0%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 








24 Reacties op “Callgirl-serie Net5 houdt 333.000 kijkers over”


  1. Michael

    Dat Dagboek van een Callgirl vorige week inclusief uitgesteld kijken ineens 357.000 kijkers trok is zeker niet noemenswaardig?
    Lukt zo’n serie toch meer dan hier wordt gesuggereerd…

    Of is uitgesteld kijken een te modern gegeven?
    Kan me voorstellen dat meer dramaseries anders/beter scoren als je de terugkijkers meetelt en dat doen de zenders volgens mij ook…

  2. Borus

    Veronica doet het weer!

  3. Eef

    Zijn die gesubsidieerde sukkels bij de PO al met hun zomerslaap bezig ?

  4. Paul

    er wordt ranzig tv gekeken in asielopvangcentra’s . de centraal afrikaan vermaakt zich zo te zien goed , als ik de kijkcijfers mag geloven hierboven .

  5. m

    Sbs9 1,4%

  6. A. Zijn

    Mooie score voor Foute Vrienden. Absolute verrassing van dit voorjaar!

  7. Anonymous

    Gaat niet echt goed met NET5 ze hebben weer een dikke flop te pakken.

  8. Anonymous

    Gelukkig heeft Net5 een nieuwe topmanager van niveau: Het VRUchtenliMONAde meisje. Bakken ervaring op het gebied van programma productie & zender management. Nee dat komt wel goed met Net5. Ze heeft even tijd nodig om het brand opnieuw te laden.

  9. Oscar

    Net5 heeft sinds gister ook een nieuwe vormgeving en logo?

  10. 7Up

    Waar is FOX nou?

  11. Borus

    Het best bekeken programma van FOX was Storage Wars Canada met een kijkdichtheid van 0,2% en een marktaandeel van 1,7%. (52.000 kijkers)!

  12. Marc

    Ja, dacht dat al. Net 5 heeft nieuwe vormgeving. Ziet er mooi uit. Eigenlijk kunnen ze daar bij RTL nog wat van leren. De vormgeving van de SBS group is velen malen mooie en rustiger van toon dan die protserige gekleurde logo’s van RTL.

  13. Anonymous

    Dat SBS minder budget heeft dan RTL zie je duidelijk bij de vormgeving van de zenders.

    Bij SBS ziet het er allemaal goedkoop uit.

  14. Johannes

    RTL Boulevard nog geen 800.000 kijkers, zakt steeds verder weg, maar hierover hoor je MC nooit, vreemd.

  15. Johannes

    DWDD nog geen 1.250.000 kijkers, zakt steeds verder weg, maar hierover hoor je MC nooit, vreemd.

  16. Johannes

    RTL Boulevard nog geen 800.000 kijkers, zakt steeds verder weg, maar hierover hoor je MC nooit, vreemd.

  17. Anonymous

    Bij RTL 4 is de vormgeving truttg en jaren 70

    Wat betreft uitgesteld kijken, daar hebben de adverteerders niks aan. Programma”s moeten op de uitzendavond gewoon goed scoren

  18. Marc

    Anonymous
    vrijdag 10 april 2015 om 11:51:

    Nou dat vind ik juist contra. Bij SBS ziet het veel moderner uit. Je logo’s nog in kleur in de hoek zetten is zo uit de mode, en gebeurd rondom ons land en in de US al lang niet meer, en nooit geweest ook volgens mij.

  19. Anonymous

    @Johannes,

    draai de plaat eens om en pak je pilletje.

  20. hugo

    @Johannes: als het mooi weer is scoren programma’s op de vroege avond altijd minder.

  21. anonymous

    Toch helemaal geen onaardige serie. Mooi gedraaid.

  22. sadf

    boulevard; niet zo gek met dit weer

  23. Martin

    De helft van de kijkers zijn te hitsige mannetjes.

  24. Aanmehoela

    Gisteren al aangekondigd, de mindere cijfers in de vooravond.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.