Bijna 400.000 kijkers voor Bagels & Bubbels


De kijkcijfers van dinsdag 7 april 2015 (SKO)

Foto: MAXDe nieuwe dramaserie Bagels & Bubbels met Bracha van Doesburgh en Egbert-Jan Weeber is dinsdagavond om half negen met 389.000 kijkers begonnen op Net5, goed voor bijna 6 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Hoewel de dure serie niet binnenkomt in de dagelijkse top 25 van meest bekeken titels, scoort Bagels & Bubbels wel bovengemiddeld voor Net5. Het marktaandeel van de serie ligt 54 procent boven Net5’s laatste maandgemiddelde.

Heel veelbelovend zijn de kijkcijfers niet, aangezien de meeste series na de eerste aflevering wat kijkers verliezen. Dan zou Bagels & Bubbels er niet veel overhouden. De andere nieuwe Net5-serie Dagboek van een Callgirl begon twee weken geleden met bijna 500.000 kijkers, maar vorige week, tegenover The Passion, haakte de helft af.

Net5 hoopt met nieuwe Nederlandse series het gevoel van vroeger terug te laten kleren. Toen was de zender veelgeprezen om zijn kwalitatieve en veel bekeken series. Eén van de laatste originele Net5-series, S1ngle, begon in 2008 bijvoorbeeld met 751.000 kijkers.

Net5 had een compleet nieuwe avond, met na Bagels en Bubbels het nieuwe seizoen van Als De Bruid Van Huis Is en op de late avond het nieuwe VIVA Pillow Talk. Daar keken respectievelijk 163.000 kijkers (2 procent) en 143.000 kijkers (2,5 procent) naar. Over de hele avond gezien was Net5 de achtste zender met bijna 4 procent marktaandeel.

NPO 1 pakt goud

De absolute nummer één was NPO 1 met ruim 20 procent marktaandeel, voornamelijk dankzij de door 2,1 miljoen mensen bekeken avondwinnaar Achtuurjournaal (31 procent) en het door 1,3 miljoen mensen bekeken De Wereld Draait Door (26 procent).

NPO 1 had met Opsporing Verzocht ook de winnaar op prime time in huis: er keken 1,2 miljoen mensen (17 procent). De Nationale Misdaadmeter scoorde aansluitend wat minder (904.000, 13 procent), waarna De Rijdende Rechter NPO 1 de winnaar op de late avond maakte met 1,3 miljoen kijkers (21 procent).

Jo, Herman en Martijn

RTL 4 was de nummer twee met bijna 19 procent aandeel. Goede Tijden Slechte Tijden vormt samen met het Journaal en DWDD de kijkcijfer top drie. De soapserie was met 1,6 miljoen kijkers en ruim 24 procent aandeel weer de absolute topscoorder van RTL.

De RTL 4-programma’s op prime time van Jo Frost en Herman den Blijker en Martijn Krabbé scoorden allebei 1,1 miljoen kijkers, goed voor zo’n 16 procent marktaandeel.

Hart van Nederland was met 828.000 kijkers (14 procent) het meest bekeken programma van SBS 6, dat met bijna 10 procent aandeel de nummer drie van de avond was. Op prime time wist NCIS: Los Angeles 769.000 kijkers (11 procent) te vermaken.

Nieuwe RTL 5-dinsdag

Op de nieuwe dinsdagavond van RTL 5 deed vooral de Nicolette Kluijver-show Adam Zkt Eva goede zaken. Het programma kwam met 545.000 kijkers en 8 procent marktaandeel terecht op 23 in de dagelijkse kijkcijfer top 25.

Direct na Adam Zkt Eva begon de nieuwe realityserie Toni en Tony met een iets mindere 351.000 kijkers, goed voor 5 procent marktaandeel. Over de hele avond gezien was RTL 5 de zesde zender van de avond met 4 procent marktaandeel.

FOX

De opvallendste score in de zender top 15 is die van de gratis tv-zender FOX, die gewoonlijk in de onderste regionen terug te vinden is, maar nu op plek zeven staat met 4 procent marktaandeel. De zender trok 403.000 kijkers met de wedstrijd PEC Zwolle – FC Twente.

De showrubrieken RTL Boulevard en Shownieuws scoorden 928.000 en 721.000 kijkers, terwijl DWDD (1,3 miljoen) als vertrouwd de talkshowstrijd won van RTL Late Night (971.000) en Pauw (794.000).

De meest bekeken film van de avond was Death Race 3 met 333.000 kijkers op Veronica. De meest bekeken niet-Nederlandstalige serie was NCIS: Los Angeles op SBS 6.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.053.000
02. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.637.000
03. De wereld draait door (NPO1) 1.347.000
04. De Rijdende Rechter (NPO1) 1.322.000
05. Opsporing Verzocht (NPO1) 1.179.000


06. Half acht nieuws (RTL4) 1.167.000
07. Jo Frost Nanny On Tour (RTL4) 1.090.000
08. Herman en Martijn Op De Proef (RTL4) 1.090.000
09. EenVandaag (NPO1) 1.023.000
10. Journaal 18:00 (NPO1) 1.004.000


11. RTL Late Night (RTL4) 971.000
12. RTL Boulevard (RTL4) 928.000
13. Nationale Misdaadmeter (NPO1) 904.000
14. Hart van Nederland (SBS6) 828.000
15. Pauw (NPO1) 794.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 20.4%
2. RTL4 / 18.5%
3. SBS6 / 9.7%
4. NPO2 / 7.2%
5. RTL7 / 4.3%


6. RTL5 / 4.2%
7. FOX / 4.0%
8. NET5 / 3.9%
9. Vero / 3.7%
10. NPO3 / 3.4%


11. FOXEre1 / 2.4%
12. RTL8 / 2.1%
13. TLC / 0.9%
14. SBS9 / 0.8%
15. Comedy / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 31,0%
2. RTL Nederland 29,1%
3. SBS Groep 18,1%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Wat vindt u?

Alle polls

Moet SBS 6 waken voor een Meilandjes-overkill?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen