Bijna 400.000 kijkers voor Bagels & Bubbels

Geplaatst op Wed 08 Apr 2015 om 8:41


De kijkcijfers van dinsdag 7 april 2015 (SKO)

Foto: MAXDe nieuwe dramaserie Bagels & Bubbels met Bracha van Doesburgh en Egbert-Jan Weeber is dinsdagavond om half negen met 389.000 kijkers begonnen op Net5, goed voor bijna 6 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Hoewel de dure serie niet binnenkomt in de dagelijkse top 25 van meest bekeken titels, scoort Bagels & Bubbels wel bovengemiddeld voor Net5. Het marktaandeel van de serie ligt 54 procent boven Net5’s laatste maandgemiddelde.

Heel veelbelovend zijn de kijkcijfers niet, aangezien de meeste series na de eerste aflevering wat kijkers verliezen. Dan zou Bagels & Bubbels er niet veel overhouden. De andere nieuwe Net5-serie Dagboek van een Callgirl begon twee weken geleden met bijna 500.000 kijkers, maar vorige week, tegenover The Passion, haakte de helft af.

Net5 hoopt met nieuwe Nederlandse series het gevoel van vroeger terug te laten kleren. Toen was de zender veelgeprezen om zijn kwalitatieve en veel bekeken series. Eén van de laatste originele Net5-series, S1ngle, begon in 2008 bijvoorbeeld met 751.000 kijkers.

Net5 had een compleet nieuwe avond, met na Bagels en Bubbels het nieuwe seizoen van Als De Bruid Van Huis Is en op de late avond het nieuwe VIVA Pillow Talk. Daar keken respectievelijk 163.000 kijkers (2 procent) en 143.000 kijkers (2,5 procent) naar. Over de hele avond gezien was Net5 de achtste zender met bijna 4 procent marktaandeel.

NPO 1 pakt goud

De absolute nummer één was NPO 1 met ruim 20 procent marktaandeel, voornamelijk dankzij de door 2,1 miljoen mensen bekeken avondwinnaar Achtuurjournaal (31 procent) en het door 1,3 miljoen mensen bekeken De Wereld Draait Door (26 procent).

NPO 1 had met Opsporing Verzocht ook de winnaar op prime time in huis: er keken 1,2 miljoen mensen (17 procent). De Nationale Misdaadmeter scoorde aansluitend wat minder (904.000, 13 procent), waarna De Rijdende Rechter NPO 1 de winnaar op de late avond maakte met 1,3 miljoen kijkers (21 procent).

Jo, Herman en Martijn

RTL 4 was de nummer twee met bijna 19 procent aandeel. Goede Tijden Slechte Tijden vormt samen met het Journaal en DWDD de kijkcijfer top drie. De soapserie was met 1,6 miljoen kijkers en ruim 24 procent aandeel weer de absolute topscoorder van RTL.

De RTL 4-programma’s op prime time van Jo Frost en Herman den Blijker en Martijn Krabbé scoorden allebei 1,1 miljoen kijkers, goed voor zo’n 16 procent marktaandeel.

Hart van Nederland was met 828.000 kijkers (14 procent) het meest bekeken programma van SBS 6, dat met bijna 10 procent aandeel de nummer drie van de avond was. Op prime time wist NCIS: Los Angeles 769.000 kijkers (11 procent) te vermaken.

Nieuwe RTL 5-dinsdag

Op de nieuwe dinsdagavond van RTL 5 deed vooral de Nicolette Kluijver-show Adam Zkt Eva goede zaken. Het programma kwam met 545.000 kijkers en 8 procent marktaandeel terecht op 23 in de dagelijkse kijkcijfer top 25.

Direct na Adam Zkt Eva begon de nieuwe realityserie Toni en Tony met een iets mindere 351.000 kijkers, goed voor 5 procent marktaandeel. Over de hele avond gezien was RTL 5 de zesde zender van de avond met 4 procent marktaandeel.

FOX

De opvallendste score in de zender top 15 is die van de gratis tv-zender FOX, die gewoonlijk in de onderste regionen terug te vinden is, maar nu op plek zeven staat met 4 procent marktaandeel. De zender trok 403.000 kijkers met de wedstrijd PEC Zwolle – FC Twente.

De showrubrieken RTL Boulevard en Shownieuws scoorden 928.000 en 721.000 kijkers, terwijl DWDD (1,3 miljoen) als vertrouwd de talkshowstrijd won van RTL Late Night (971.000) en Pauw (794.000).

De meest bekeken film van de avond was Death Race 3 met 333.000 kijkers op Veronica. De meest bekeken niet-Nederlandstalige serie was NCIS: Los Angeles op SBS 6.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.053.000
02. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.637.000
03. De wereld draait door (NPO1) 1.347.000
04. De Rijdende Rechter (NPO1) 1.322.000
05. Opsporing Verzocht (NPO1) 1.179.000


06. Half acht nieuws (RTL4) 1.167.000
07. Jo Frost Nanny On Tour (RTL4) 1.090.000
08. Herman en Martijn Op De Proef (RTL4) 1.090.000
09. EenVandaag (NPO1) 1.023.000
10. Journaal 18:00 (NPO1) 1.004.000


11. RTL Late Night (RTL4) 971.000
12. RTL Boulevard (RTL4) 928.000
13. Nationale Misdaadmeter (NPO1) 904.000
14. Hart van Nederland (SBS6) 828.000
15. Pauw (NPO1) 794.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 20.4%
2. RTL4 / 18.5%
3. SBS6 / 9.7%
4. NPO2 / 7.2%
5. RTL7 / 4.3%


6. RTL5 / 4.2%
7. FOX / 4.0%
8. NET5 / 3.9%
9. Vero / 3.7%
10. NPO3 / 3.4%


11. FOXEre1 / 2.4%
12. RTL8 / 2.1%
13. TLC / 0.9%
14. SBS9 / 0.8%
15. Comedy / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 31,0%
2. RTL Nederland 29,1%
3. SBS Groep 18,1%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 








44 Reacties op “Bijna 400.000 kijkers voor Bagels & Bubbels”


  1. Anonymous

    Rampzalige avond voor Net5. Duur Nederlands drama scoort veel te weinig en om half tien vertrekken kijkers massaal, waardoor de twee nieuwe Nederlandse erna helemaal onderuit gaan.

  2. Al2.0

    Plus 235.000 kijkers op Fox Sports 1 voor de Bekerwedstrijd 2,4% MA en ook groter dan RTL8

  3. Opa

    Het wil maar niet vlotten met dat nieuws op 4……….hahahahaha…….

  4. bas

    Alle rtl-nieuwsuitzendingen zakken behoorlijk weg. Wat is daar aan de hand?

  5. Anonymous

    Er is niks boeiends op dit moment qua nieuws.

  6. Arjan

    Fox heeft slechte cijfers gehaald.
    Weet zeker als dit op npo1 of RTL7 of Veronica was geweest hadden ze 1 miljoen kijkers gehad of meer.

  7. Al2.0

    Jammer voor Fox dat PSV, Ajax en Feijenoord er al uit lagen. Daardoor lagere score dan vorig jaar, toen de halve finales te zien waren op Veronica.

  8. P.O.

    Achterlijke maloten die zich druk maken wie er naar een zender heeft gekeken !Wat kan mij dat nou bommen, maak je liever eens zorgen over de vele winkelsluitingen omdat de detailhandel minder klanten trekt
    maar loop niet te zeiken elke dag wie aan kijkers wint of verliest !
    onnozelaars!

  9. Nick

    Ik ben één van de 400.000 kijkers van de nieuwe serie bij Net 5. Net als Callgirl vind ik het lekker wegkijken. Ik heb genoten. Jammer dat het gelijk weer gebashed moet worden. Wat als 90% van die 400.000 kijkers de beoogde doelgroep is? Niks aan de hand toch.

    Overigens introduceerde Net 5 gisteren haar nieuwe huisstijl. Dat hadden ze beter niet kunnen doen. Het ziet er niet uit. SBS 6 ging er op vooruit, Net 5 niet bepaald.

  10. Jochem

    Duo maken met Herman & Martijn beste idee van dit voorjaar

  11. Jelte

    Te weinig kijkers voor die leuke serie Bagels en Bubbels.

  12. mark2

    Bagels en Bubbels was erg leuk! lekkere neiuwe serie.
    Adam en Eva heeft wel erg weinig kijkers in vergelijk met de verwachting en verleden jaar!

  13. mark3

    A’dam – E.V.A. is vorig jaar uitgezonden, debiel

  14. Eva

    P.O., zijn er moment dat jij wel langer nadenkt dan je neus lang is? Jezus mina hoeveel onnozelheid kun je in 1 berichtje verkondigen?
    En dan de mensen die minder dom zijn uitmaken voor Maloten en onnozelaars….

  15. Anonymous

    Arjan je kletst uit je nek!

    KNVB beker zat eerst bij Veronica en alleen de finale scoorde echt hoog.

  16. Arjan

    Ja ook flop voor NET5

  17. Arjan

    Ook slechte score voor SBS9 bijna helemaal beneden op nummer 14.

  18. Arjan

    Hart van Nederland en Showvroeg oooh wat slecht… flop!

  19. Frutselov

    Het verschil tussen rtl late night en Pauw is inmiddels ook weer bijna verdampt. Pauw scoort er bijna 800.000, Humberto zit aan de 970.000. Wat een verschil met de cijfers van Jinek, overigens.

  20. Anonymous

    Ja met het verschil dat Late Night stabiel scoort.

    Want Pauw scoorde maandag slechts 500.000

  21. Borus

    Veronica doet het weer!

  22. Anonymous

    Pauw is een paar keer iets vroeger begonnen en scoort gelijk ook iets meer marktaandeel. Zet het op 22:30 uur en kijk-eens-wat-een-groot-horloge-ik-heb-betaald-met-jullie-boodschappengeld-en-mijn-parmantige-gewandel-in-bankcommercials-Humberto is weg.

  23. Anonymous

    Tuurlijk geloof je het zelf.

    Voordat Late Night P&W sloopte scoorden ze ook beter ondanks het latere tijdstip.

  24. Anonymous

    Ik heb even gekeken maar ben afgehaakt door de vreselijk overschatte Halina Reijn.

  25. A. Zijn

    Bagels & Bubbels is gewoon een goede serie. NET5 moet nu maar eens doorpakken, want anders wordt het nooit meer wat. Daarbij wel een betere mix tussen series en andere programma’s. Met alleen series ga je het ook niet redden. Waar is bijvoorbeeld Mijn Restaurant?! Was al uitgesteld, maar is het dan zo slecht geworden dat het nu nog niet op de buis is?

  26. Kers

    Waarom zo’n Photoshop-foto hierboven? Worden die twee door de makers niet knap genoeg bevonden? Mooie manier van omgaan met je acteurs.

  27. Marc

    Adam zkt Eva, daar is duidelijk het nieuwtje vanaf, al vind ik die nieuwe twists in het programma wel leuk. Alleen wel sneu voor het meisje van gisterenavond, stond ze nog met lege handen terwijl er zo’n klik was met Edwin. Gebeurt wel erg vaak, vorig seizoen ook. Maar al met al mooie cijfers toch, en een prachtig marktaandeel.

  28. Arjan

    Mark, enz

    Maandag komt schoon genoeg al op tv, dus de tweelingtest eerder afgelopen.
    Ook zonder dat iemand dat door heeft.

    Hier mijn voorspelling voor vandaag.

    Npo1
    20:30 2 miljoen kijkers

    Npo3
    20:30 600.000 kijkers

    Rtl4
    20:30 850.000 kijkers

    RTL7
    20:30 350.000 kijkers

    SBS6
    20:30 650.000 kijkes
    21:30 650.000 kijkers

    Net5
    20:30 300.000 kijkers

    Fox voetbal 400.000 kijkers

    Moet zeggen echt slecht cijfers voor beker voetbal.
    Had zeker boven de 800.000 a 1 miljoen uit moeten komen.

  29. anonymous

    Vreemde keuze van Net 5 / SBS-group. Bagels & Bubbels is nota bene een remake, dus dan weet je vrij goed wat je kunt verwachten. Ik vond het nogal donker en geschikt voor een beperkte (jonge) doelgroep. Het zou mij niet verbazen als deze serie onder de 250.000 kijkers zakt. Als je duur drama wat rendabeler wil laten zijn, zou ik toch wat meer aandacht besteden aan hoe toegankelijk die is.

  30. Arjan

    Ik ben gewoon jaloers omdat FOX gewoon 3 van mijn geliefde SBS zenders verslaat.

    Het is niet eerlijk de kijker negeert SBS ze waarderen de SBS kwaliteit gewoon niet!!!!

  31. Mark

    Arjan, enz.

    Volgens mij heeft SBS een grote fout gemaakt en de halve finale van Tweelingtest helemaal geskipt. Staat ook verkeerd in alle programmabladen. Ben benieuwd hoe Schoon Genoeg gaat scoren. 700.000 moet lukken.

    Verder voorspel ik dat SBS met HvNL weer met hangende pootjes terugkrabbeld naar 7 uur. Misschien niet meteen, maar sowieso met ingang van nieuwe tv seizoen. Of deze zomer al als er een gat valt op de plek van Masterchef.

    Meer voorspellingen voor komende week, nieuwe programma’s! Wie voorspelt er mee?

    za. 18-4 Weet Ik Veel 1.400.000 Echt Waar 900.000 RED (film) 500.000 Were Family 700.000 Lekker Nederlands 600.000

    zo. 19-4 Obese 1.300.000 Familie Kruys 1.500.000 (zakt als een pudding in tegenover 1 Tegen 100) De Reunie 1.800.000 1 Tegen 100 1.900.000

    vr. 24-4 Superkids 1.500.000 It’s A Kind Of Magic 600.000 Is Hier Fantasties 650.000 App (film) 150.000

    Vanavond nog even:

    Kunst & Kitsch 1.900.000
    Winter Voorbij 650.000
    Profiel Gerard Joling 550.000
    Jouw Vrouw Mijn Vrouw 800.000
    Thuis Voor De Buis 700.000
    Gouden Bergen 850.000
    Kitsch Of Kassa 750.000
    The Italian Job 500.000
    Batman I & II (SBS 9) 100.000 & 50.000

  32. Mark

    Persbericht!

    Meimaand Filmmaand van Veronica al sinds de jaren ’80 succesvol

    MeiMaandFilmMaand_2015_Logo_FinalDe legendarische Meimaand Filmmaand, die zijn oorsprong kent in de jaren ’80, komt er weer aan. Veronica brengt ook in 2015 deze succesvolle themamaand waarin alles draait om megamovies.

    Dit jaar staan er 27 topfilms geprogrammeerd in mei, waaronder de premières van Argo (met Ben Affleck) en Oblivion (met Tom Cruise). De filmliefhebber zit dus weer goed bij Veronica.

    In de jaren tachtig startte omroep Veronica met de Meimaand Filmmaand. De zender maakte het mogelijk om, nog voor de komst van de videorecorder, goede films te kijken vanuit de eigen woonkamer. In 2004 herstelde Veronica TV de traditie in ere en sindsdien is de Meimaand Filmmaand niet weg te denken bij de zender.

    Carter Duong, Zendermanager Veronica: “Veronica is volgens recent onderzoek onder kijkers nog steeds de zender met de beste films. De Meimaand Filmmaand speelt hierin een belangrijke rol. Vorig jaar hebben we zelfs records verbroken in mei en behaalden we gemiddeld een marktaandeel van 7,1% in de doelgroep 20-54 jaar. Ook dit jaar hebben we weer ons best gedaan om een gave Meimaand Filmmaand neer te zetten.”

    Megamovies en tweeluiken
    In de Meimaand Filmmaand kan iedereen elke maandag, dinsdag, donderdag en zaterdag bij Veronica genieten van megamovies. Op maandagavond zijn premières te zien, zoals Argo (met Ben Affleck), The Last Stand (met Arnold Schwarzenegger) en Oblivion (met Tom Cruise). Op dinsdag en donderdag zendt de filmzender tweeluiken uit van topfilms. Bijvoorbeeld Clash of the Titans op dinsdag en Wrath of the Titans op donderdag, of Sherlock Holmes op dinsdag en Sherlock Holmes: A Game of Shadows op donderdag. Op zaterdag staan megamovies vol actie centraal, zoals The Expendables en Savages.

    De Meimaand Filmmaand wordt dit jaar mede mogelijk gemaakt door Chio.

    Meimaand Filmmaand, In mei elke maandag, dinsdag, donderdag en zaterdag bij Veronica

  33. Anonymous

    Veronica is dood sinds ze hun ziel aan de duivel (SBS) hebben verkocht.

    Wat ooit een van de grotere zenders was is nu een of andere marginale B zender geworden.

  34. Bas van Stapelberg

    Mooi voor je, Mark!

  35. TVkijker34

    Leuke nieuwe NET5 avond, ik ben er blij mee en dat de rest van Nederland ergens anders naar kijkt boeit me totaal niet.

  36. nathalie

    @Mark; iedereen heeft de films die Veronica in mei gaat uitzenden al gezien.
    Ik ben het eens met Anonymous 16.09 dat Veronica geen reet meer voorstelt sinds het van SBS is.
    Ook het magazine, ooit het best verkocht en gelezen, is verkloot.
    Ze zijn niet voor niets tienduizenden leden kwijt waaronder ook ik.

  37. Aanmehoela

    Films op Veronica duren extra lang. Reden: niet 1x, niet 2x, niet 3x, neen wij leveren topprestatie door maar liefst 8 reclameonderbrekingen aan te bieden tijdens de film.

  38. J

    Toekomst SYTYCD onzeker:
    http://www.nu.nl/media/4026992/toekomst-so-you-think-you-can-dance-onzeker.html
    http://www.rtlnieuws.nl/boulevard/entertainment/dan-karaty-legt-bom-onder-sytycd

    Toch wel apart dat ze bij RTL niet weten of het komt door het verplaatsen. Ik denk dat het voor Nederland gewoon op is met So You Think.. mede door programma’s als HGT en Everybody Dance Now.

  39. J

    Albert zei overigens in RTL Boulevard dat hij begrepen heeft dat Everybody Dance Now voorlopig niet terug keert bij RTL4.

  40. Ano Nymous

    Mooi, nu die oervervelende uitgemolken zangshows nog weg…

  41. Caesar

    Nerd.

  42. A.Zijn

    @J Onzin.Het is juist op met Everybody Dance Now en alle overige varianten op de originele formats. Heb hier overigens al op gereageerd, maar MC houdt het bericht weer eens vast…
    Zendermanager is grotendeels verantwoordelijk voor het falen. 1. Uitstellen vanwege nieuw flop format Celebrity Pole Dancing 2. Schuiven met uitzenddagen om Boer Zoekt Vrouw te ontlopen, terwijl het gewoon in september de buis op had gekund 3.Oren laten hangen naar Belgie door Euvgenia te slachtofferen voor zuurpruim Min Hee enz..

  43. Anonymous

    Ik heb mijn abonnement op Veronica ook opgezegd kort nadat het in handen van SBS kwam ze hebben dat blad verkloot. Het begon al met de indeling… opeens alle SBS zenders naar voren halen en alles veranderen.

    SBS propaganda.

    Wat ooit een geweldige zender was met o.a. Robert ten Brink, Rolf Wouters, Gijs Stavermans, Floortje Dessing leuke comedies, goede films, elke middag NOW TV met leuke series en Danny Rook. Nieuwe dingen werden uitgeprobeerd zoals Westzijde Pose, Combat. Aandacht voor muziek en jongeren evenementen zoals de Megafestatie of Mega Music Dance Experience. Waar is dat Veronica gebleven??? Veronica stond ergens voor nu echt helemaal nergens voor.

    Nu is het een of andere simpele zender zonder gezicht en totaal geen Veronica gevoel. Het is gewoon V8 gebleven maar dan de naam Veronica.

  44. David (2)

    @Anonymous:

    Al eeuwen geleden inderdaad, maar hier hetzelfde. Toen het blad in SBS handen kwam was het gedaan. Het toen -veeeeel- kleinere NET5 (ipv RTL5) naast RTL4 was compleet onlogisch.

    Toevallig van de week in de supermarkt het blad weer even opengeslagen. En nu is zelfs SBS9 prominent op de 2e overzichtpagina gezet. Dus op de twee opengeslagen bladzijde vind je NPO 1-2-3 en dan RTL4-NET5-SBS6-Veronica-SBS9. Voor de rest van RTL moet je de pagina omslaan.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.