Torenhoge cijfers voor Wie is de Mol-finale

Geplaatst op Fri 06 Mar 2015 om 7:57


De kijkcijfers van donderdag 5 maart 2015 (SKO)

De grote finale van het vijftiende seizoen van Wie is de Mol, die voor het eerst live werd uitgezonden, trok donderdagavond een recordaantal van bijna 3,4 miljoen kijkers naar NPO 1. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Wie is de Mol won met gemak van het RTL Verkiezingsdebat, dat gelijktijdig werd uitgezonden op RTL 4. Het debat was met 816.000 kijkers wel het meest bekeken alternatief voor Wie is de Mol, waarin Margriet van der Linden werd ontmaskerd als Mol.

De Wie is de Mol-finale gaat de boeken in als de meest bekeken aflevering van het realityprogramma ooit. Vorig jaar kwam de slotuitzending ook over de magische drie miljoen-grens heen, toen er ruim 3,1 miljoen mensen inschakelden.

Wie is de Mol, dat met 44 procent marktaandeel maar liefst 87 procent boven NPO 1’s laatste weekgemiddelde scoorde, was vanzelfsprekend het meest bekeken programma van de avond.

De nummers twee, drie en vier waren het Achtuurjournaal met 2 miljoen kijkers, GTST met 1,7 miljoen kijkers en het Half Acht Nieuws met 1,4 miljoen kijkers.

Op vijf staat de tweede aflevering van Katja’s Bodyscan, dat direct na Wie is de Mol te zien was. Van de 3,4 miljoen Mol-kijkers bleven er ‘slechts’ 1,1 miljoen hangen voor Katja Schuurman. Ze begon vorige week met 840.000 kijkers.

Het programma Studio PowNed op NPO 3 wist 315.000 kijkers te vermaken, terwijl SBS 6 op prime time genoegen moest nemen met 581.000 kijkers voor The Mentalist.

Op de late avond won RTL Late Night (971.000) van Pauw (488.000).

De meest bekeken tv-zenders van de avond waren NPO 1 met 25 procent marktaandeel, RTL 4 met 17,5 procent en SBS 6 met 9 procent.

Top 15
01. Wie is de Mol (NPO1) 3.359.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.001.000
03. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.656.000
04. Half acht nieuws (RTL4) 1.359.000
05. Katja’s Bodyscan (NPO1) 1.102.000


06. De wereld draait door (NPO1) 988.000
07. RTL Late Night (RTL4) 971.000
08. RTL Boulevard (RTL4) 941.000
09. Journaal 18:00 (NPO1) 901.000
10. Hart van Nederland (SBS6) 885.000


11. EenVandaag (NPO1) 863.000
12. RTL Verkiezingsdebat (RTL4) 816.000
13. Utopia (SBS6) 796.000
14. Editie NL (RTL4) 690.000
15. Shownieuws (SBS6) 622.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 24.8%
2. RTL4 / 17.5%
3. SBS6 / 8.9%
4. NPO2 / 6.1%
5. Vero / 5.6%


6. RTL7 / 5.1%
7. NPO3 / 4.1%
8. NET5 / 3.9%
9. RTL5 / 3.8%
10. RTL8 / 2.8%


11. TLC / 1.1%
12. Discov / 1.0%
13. N.geog / 0.9%
14. FOX / 0.9%
15. Comedy / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 35,1%
2. RTL Nederland 29,2%
3. SBS Groep 19,0%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)








54 Reacties op “Torenhoge cijfers voor Wie is de Mol-finale”


  1. Flippo

    Arjan
    donderdag 05 maart 2015 om 10:25
    Mark, de rest

    Grote flop avond voor rtl4 vanavond zonder Wilders kan best onder de 600.000 kijkers komen.

    FALER!

  2. anoukie

    laagste cijfers ooit voor debat. ga zo door erland. klasse molloten

  3. A.Zijn

    Was te verwachten tegenover de finale van Wie Is De Mol. Ik heb het tweede uur gekeken en vond het best een aardig debat. Het ging een stuk meer over de inhoud.

  4. Bollenboosje

    Ben blij dat WIDM afgelopen is, je kon de pc of de tv niet aan zetten of het ging daarover,…zeer irritant als je er geen interesse in hebt.

  5. monique

    Dat hebben wij molloten toch maar goed gedaan. en terecht ook gewoon!! WAT EEN AVOND

  6. Calvin

    Wat een geweldige kijkcijfers. Dat verdienen ze ook. Elk jaar weer prachtige beelden van het land.

  7. Greet

    Verdient het team zeker…..kwam er gisteren ter plekke achter dat blonde De Groot daar ook nog achter schermen rondliep. Desondanks was het succes.

  8. Koen

    Ik zie te toegevoegde waarde niet van dat de finale live was. En die mensen buiten kregen duidelijk telkens een seintje om hard te gaan juichen, dat ging al snel irriteren! Dit is trouwens bij uitstek een programma wat ook bij de commerciëlen kan worden gemaakt.

  9. Pia

    @Erland: whuahahahahahahahahahahahahahahaha!!!

  10. Otto

    Waar zijn de kijkers van DWDD ineens naar toe verdwenen??

  11. Jeroen

    Ik vond het een geweldige toevoeging dat de finale live was. Dat gaf een enorme vibe en levendigheid. In het verleden was die laatste aflevering, hoe spannend ook, toch ook altijd een beetje gezapig.

  12. Kaj

    @Otto, DWDD had een speciale uitzending met Adriaan van Dis.

  13. Anonymous

    De debilisering van Nederland gaat, na BZV, in rap tempo voort met het enorm gehypte (bij o.a. RTL Boulevard, DWDD, Live 4 You, Shownieuws? en zelfs RTL Late Night!?) spelletje WIDM.

  14. Pia

    RTL : whuahahahahahahahahahahahahahahaha!!!

  15. Pia

    whuahahahahahahahahahahahahahahaha!!!

  16. Tjerk

    Het was best een interressant debat gisterenavond.
    Alle 5 hadden soms goede argumenten, ook al kunnen/zullen ze dat in de praktijk nooit waarmaken. Toch een beetje verkiezingspraat.
    Veruit de beste debater was Rutte.
    Jammer dat Wilders ziek was anders had hij een grote kans gehad om het debat te winnen.

  17. Hans

    Met Anonymous eens, de debilisering met BZV en WIDM is momenteel op het kookpunt in Nederland, het journaal opent ook al met de kijkcijfers van een spelletjes
    programma.

  18. Calvin

    @Koen De kwaliteit van WIDM zou achteruit gaan bij de commercielen! RTL5 heeft Expeditie Robinson ook verpest..

  19. Raven

    Wie kijkt er nou Wie is de Mol? 3,3 miljoen debielen blijkbaar. Tel daar de 4 miljoen van BZV bij op en je mag blij zijn dat er nog normale mensen zoals ik zijn in dit land.

  20. Mediaprak

    Soms pakt het goed uit voor Galjaard (zondag progr) en soms valt het tegen (gisteravond). Waarschijnlijk is Nederland ‘debat-moe’, zie lage kijkcijfers debat Nieuwsuur. En ‘leeft’ de Provinciale verkiezingen totaal niet. Met ruim 24% marktaandeel heeft NPO1 weer ouderwetse RTL jaren 90 marktaandelen.

  21. gtstfites

    3,4 miljoen debielen zaten naar het nieuws te kijken waarvan 3/4 toch buitenlands nieuws is waar je niks aan hebt.

  22. gtstfites

    *tussen 19:30 – 20:30

  23. Bas van Stapelberg

    Mooi voor je, gtstfites.

  24. Rina

    @gtstfites

    Wauw, ben jij achterlijk of zo? Niet verwacht dat er nog mensen met zulke grote oogkleppen op rondsjouwden. Damn! Of dacht je dat Nederland een eiland is dat niets met het buitenland te maken heeft en waarop het buitenland geen invloed heeft? Veel plezier in je cocon dan.

  25. Jeroen

    Man man man, wat een sneue reacties weer hier weer van de RTL Fanboys.

    Zeker weten: als BZV en WIDM RTL-programma’s waren geweest, waren jullie allemaal vol lof.

    Jullie zijn zo doorzichtig!

  26. henk

    en dan te bedenken dat Wie is de Mol? 8 jaar geleden bijna bij RTL had gezeten. Ik weet nog dat men toen interesse toonde en Wie is de Mol toen nog met onbekende NLers was. het scoorde toen 800.000-900.000 kijkers. pas met de BNer editie ging het pas scoren.

  27. Raven

    @Jeroen

    Gelukkig ben je niet sneu als je iedereen die wat heeft aan te merken op WIDM en BZV meteen wegzet als RTL-fanboy. Of misschien heeft het niet met sneuheid te maken maar met je verstandelijke vermogens?

  28. Jeroen

    Man man man, wat een sneue reacties weer hier weer van de PO Fanboys.

    Zeker weten: als BZV en WIDM RTL-programma’s waren geweest, dan waren jullie allesbehalve vol lof.

    Jullie zijn zo doorzichtig!

  29. Jeroen

    Man man man, wat een sneue reacties weer hier van de CO Fanboys.

    Zeker weten: als BZV en WIDM RTL-programma’s waren , dan waren jullie allemaal vol lof.

    Jullie zijn zo doorzichtig!

  30. Miranda

    Woeha. Om je te bescheuren, die zure reacties van de RTL-fanboys hier.

    En dan denken ze dat de mij als PO-fan raken met hun reacties. Ik lig alleen maar in een deuk!!!

  31. Miranda

    @Raven,

    Heel volwassen, hoor. Iedereen hier voor debiel uitmaken.

  32. Mari

    @Miranda

    Zo zijn de RTL fanbase iedereen voor debiel uitmaken.
    Terwijl ze zelf hangen op de bank met iets teveel overwicht aan kilo’s.
    Happend aan de pizza met tattoos en piercings.

  33. peter1

    de fanboys van RTL zien altijd de splinter in de ogen zitten bij andere zenders ,maar de grote balk in hun eigen ogen zien ze niet !wat een naar volk is dat zeg !

  34. peter1

    @Mari
    Het zijn in de meeste gevallen Onslow en Dasy figuren,
    living int Backstreet, als jebegrijpt wat ikbedoel

  35. Marc

    Leuke finale en zeker voor herhaling vatbaar voor volgende edities van WIDM. Prachtige en terechte cijfers ook.
    Had niet verwacht dat Margriet ‘de mol’ zou zijn dit jaar. Zat zelf erg op Chris en Rik. Maar blijkbaar wilde ze gebroken met de traditie dat ze de laatste jaren om en om voor een man danwel vrouw kozen.

  36. Marc

    gebroken=breken

  37. Anonymous

    Dat vaste zieke clubje RTL-fans alhier heeft het wel heel zwaar de laatste tijd. En dan ook nog hun Grote Blonde Leider moeten missen. Zo ziet de onderkant van de maatschappij er dus uit, samen met de reaguurders van De Telegraaf.

  38. Raven

    @Miranda

    Niet iedereen hier. Alleen kijkers van WIDM en BZV. Als je niet debiel was geweest had je het goed gelezen.

  39. Miranda

    Woeha. Om je te bescheuren, die zure reacties van de PO-fanboys hier.

    En dan denken ze dat de mij als CO-fan raken met hun reacties. Ik lig alleen maar in een deuk!!!

  40. Miranda

    Man man man man, wat een sneue reacties weer hier weer van de PO Fanboys.

    Zeker weten: als BZV en WIDM RTL-programma’s waren geweest, dan waren jullie allesbehalve vol lof.

    Jullie zijn zo doorzichtig!

  41. Miranda

    Woeha. Om je te bescheuren, die zure reacties van de CO-fanboys hier.

    En dan denken ze dat de mij als PO-fan raken met hun reacties. Ik lig alleen maar in een deuk!!!

  42. Miranda

    Woeha,ha. Om je te bescheuren, die zure reacties van de PO-fanboys hier.

    En dan denken ze dat de mij als CO-fan raken met hun reacties. Ik lig alleen maar in een deuk!!!

  43. Miranda

    Woeha . Om je te bescheuren, die zure reacties van de RTL-.fanboys hier.

    En dan denken ze dat de mij als PO-fan raken met hun reacties. Ik lig alleen maar in een deuk!!!

  44. Miranda

    Woeha . Om je te bescheuren, die zure reacties van de SBS-fanboys hier.

    En dan denken ze dat de mij als debiele PO-fan raken met hun reacties. Ik lig alleen maar in een deuk!!!

  45. Miranda

    Woeha. Om je te bescheuren, die zure reacties van de SBS-fanboys hier.

    En dan denken dat de mij als debiele RTL-fan raken met hun reacties. Ik lig alleen maar in een deuk!!!

  46. Mike

    geweldige ontknoping. blij dat npo dit uitzendt. rtl 4 zou alles uren rekken met een uur reclame tussendoor.

  47. Mieke

    Ik zou pas blij zijn wanneer het helemaal niet meer uitgezonden werd.

  48. Anonymous

    @Mieke; je kan natuurlijk ook gewoon niet kijken.

  49. Arjan

    Mark, Vic de rest

    Ze moeten Net5 gewoon film zender
    Gewoon film om 20:30 serie om 22:30

    Hier mijn voorspelling voor vandaag

    Npo1
    20:30 1.2 miljoen

    Rtl4
    20:30 1.4 miljoen
    21:00 1.5 miljoen
    22:30 1.3 miljoen

    SBS6
    20:30 610.000 kijkers
    22:30 800.000 kijkers

  50. Mark

    Flippo, Arjan, enz. Volgens mij zat ik er nog het dichtst bij met 800.000 voor debat. ;)

    Maar 2,3 miljoen mensen zappen dus weg als Katja in beeld komt. :O

    Finale Bloed Zweet Tranen zou best wel eens 700.000 kunnen worden, is live.

    WIDM had ook bij de finale ineens 900.000 kijkers extra…

  51. Flippo

    @Mark: Dat zal best, maar je zat er wel het verste vanaf met Wie is de Mol. Die zou ver onder de 3 miljoen uitkomen volgens jou, gezien de lagere kijkcijfers voor de hele reeks. Je morst dus minimaal een half miljoen kijkers, niets om trots op te zijn.

  52. Mark

    De eerste keren dat ik finale WIDM voorspelde zei ik 3,1 miljoen. Maar doordat WIDM kijkcijfers zakten, schoof ik een weekje richting 2,9 miljoen. Maar ik hield even geen rekening met voetbal.

    Trouwens, mooie kijkcijfers voor de film op Veronica, bijna 500.000. Wie had dat verwacht. Film kwam gisteren voor de 30e x op een SBS zender.

  53. Eef

    Degenen die De Mol kijkers debielen noemen schakelen eaarschijnlijk in op ‘n programma met Gordon in… dat is de koning van infantiliteit en debilisering.

  54. Eef

    *waarschijnlijk

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.