The Voice Kids krabbelt op na laagterecord
De kijkcijfers van zaterdag 21 februari 2015 (SKO)
De tweede aflevering van de nieuwe serie The Voice Kids wist zaterdagavond ruim 1,8 miljoen kijkers te boeien op RTL 4, goed voor een marktaandeel van 26,5 procent. Daarmee is het de op een na minst bekeken aflevering ooit. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. The Voice Kids 4 begon vorige week met de minst bekeken aflevering ooit, toen er ruim 1,5 miljoen mensen inschakelden. Ten opzichte van vorige week ziet de RTL 4-show zijn kijkcijfers met een flinke 21 procent stijgen.
In de eerste twee seizoenen scoorde The Voice Kids nooit minder dan 2 miljoen kijkers per aflevering. Vorig jaar dook de RTL 4-show twee keer onder die grens. De minst bekeken aflevering trok toen bijna 1,9 miljoen kijkers.
In het eerste seizoen keken er gemiddeld 2,7 miljoen mensen naar The Voice Kids. De tweede serie bleef nagenoeg stabiel met 2,6 miljoen kijkers. Vorig jaar liet de show voor het eerst een flinke daling zien met een gemiddelde van 2,1 miljoen kijkers.
Direct na The Voice Kids wist De Grote Improvisatieshow zaterdag bijna 1,1 miljoen kijkers te boeien. Op hetzelfde tijdstip trok All You Need Is Love vorige week nog bijna 1,6 miljoen kijkers.
Al met al was RTL 4 zaterdag als vertrouwd weer de tweede zender van het land met bijna 20 procent marktaandeel. NPO 1 was de nummer één met ruim 22 procent aandeel en SBS 6 de nummer drie met 7,5 procent.
NPO 1 scoorde vooral met het Achtuurjournaal (2,2 miljoen kijkers), Studio Sport Eredivisie (1,7 miljoen) en de prime time-titels Ik Vertrek en Bananasplit (beide 1,4 miljoen kijkers).
SBS 6 scoorde vooral met Hart van Nederland (766.000) en trok op prime time 497.000 kijkers met Wie Goed Doet.
De telefilm Aanmodderfakker op NPO 3 deed 577.000 kijkers.
Top 15 01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.248.000 02. The Voice Kids (RTL4) 1.837.000 03. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.731.000 04. Ik Vertrek (NPO1) 1.437.000 05. Bananasplit (NPO1) 1.428.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 22.3% 2. RTL4 / 19.8% 3. SBS6 / 7.5% 4. NPO2 / 6.1% 5. NPO3 / 5.9%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 34,3% 2. RTL Nederland 28,2% 3. SBS Groep 14,2% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |