Alberto Stegeman wint kijkers tegenover tv-hits
De kijkcijfers van zondag 22 februari 2015 (SKO)
Alberto Stegeman won zondagavond kijkers met zijn tv-programma Undercover in Nederland, één van de succesvolste titels van SBS 6. Er keken 956.000 mensen naar de tweede aflevering van het nieuwe seizoen, goed voor 13 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Stegeman moest het opnemen tegen de door 2,3 miljoen mensen bekeken TV Show van Ivo Niehe op NPO 1 en de door ruim 2 miljoen mensen bekeken dramaserie Divorce op RTL 4.
De nieuwe serie van Undercover in Nederland begon vorige week met 882.000 kijkers. Vanwege de seizoensstart kreeg die aflevering veel meer aandacht van de media. Toch weet het programma nu een kleine kijkerswinst te bewerkstelligen.
Concurrenten TV Show, Divorce en Undercover in Nederland behaalden de vierde, vijfde en elfde plek in de dagelijkse top 15 van meest bekeken programma’s.
De grote winnaar van de zondagavond was als vertrouwd Boer Zoekt Vrouw, dat bijna 4,1 miljoen kijkers trok. Ook het Achtuurjournaal (3,1 miljoen) en Studio Sport Eredivisie (3 miljoen) deden het goed op NPO 1.
De andere meest bekeken wekelijkse programma’s op zondag waren Moordvrouw (1,6 miljoen), The Big Picture (1,1 miljoen) en Studio Voetbal (1,1 miljoen).
Carlo & Irene: Life 4 You, dat bezig is aan zijn laatste seizoen, trok 784.000 kijkers.
Top 15 01. Boer Zoekt Vrouw (NPO1) 4.076.000 02. Journaal 20:00 (NPO1) 3.118.000 03. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 2.980.000 04. TV Show (NPO1) 2.349.000 05. Divorce (RTL4) 2.009.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 33.0% 2. RTL4 / 18.5% 3. SBS6 / 9.1% 4. NPO2 / 4.7% 5. NPO3 / 3.9%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 41,6% 2. RTL Nederland 26,3% 3. SBS Groep 16,2% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |