Reclame-icoon na tien jaar weg bij Albert Heijn

Harry Piekema stopt na tien jaar met de rol van supermarktmanager in de tv-commercials van Albert Heijn. Hij is toe aan een nieuwe uitdaging. Dat heeft de supermarkt vandaag bekendgemaakt. Piekema heeft 153 reclames opgenomen voor Albert Heijn en dat leverde hem 33 nominaties op voor de Gouden Loeki. In 2008 won hij de Gouden Loekie oeuvre-award. Zijn reclamewerk is nu verleden tijd. “Ik wil een aantal nieuwe projecten gaan doen en dat is niet meer te combineren”, zegt hij.

Nu hij afscheid neemt, mag Piekema voor het eerst weer interviews geven. Dat deed hij de afgelopen tien jaar niet. “De mensen moesten echt denken dat ik bij een supermarkt werkte.

Piekema kon de afgelopen jaren dan ook niet acteren. Wel deed hij veel regiewerk in het theater en verzorgde hij de voice-over van de natuurfilm De Nieuwe Wildernis. Daarnaast gaf hij workshops aan acteurs.

Nu Piekema stopt bij Albert Heijn, wil hij volgend jaar zomer als acteur op de planken staan in de festivalvoorstelling Onbekend.

Albert Heijn is dankbaar voor het werk dat Piekema heeft verricht. Nu is de keten van plan om ‘vernieuwing’ door te voeren in de tv-reclames.

Een speciale afscheidsreclame is tot en met 30 december te zien op televisie en op internet.

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen