Jumbo: ‘Géén salaris voor BN’ers in tv-reclame’

Geplaatst op ma 08 dec 2014 om 10:47

De bekende artiesten in de drie minuten durende tv-reclame van Jumbo hebben belangeloos meegewerkt. Dat stelt de supermarktketen in een verklaring. Jumbo reageert op uitspraken van Lange Frans, die ook in de commercial te zien is en vanochtend op 100%NL zei dat hij betaald heeft gekregen. “In tegenstelling tot wat nu op social media verschijnt hebben alle betrokken artiesten belangeloos meegewerkt aan de opname van het themalied“, stelt het supermarktbedrijf.

In de reclame zingen veel bekende artiesten mee op een lied dat René Froger speciaal schreef voor de goede doelen-actie van Jumbo. “De artiesten hebben enkel een geringe onkostenvergoeding gekregen voor de dag dat zij hebben meegewerkt aan bij de opname van de tv-reclame.

Jumbo betreurt de commotie. “Jumbo hoopt dat dit misverstand het doel van deze actie – aandacht vragen voor armoede en eenzaamheid – niet in de weg staat.

Vlak nadat de drie minuten durende commercial zondag in première ging, ontstond er ophef op sociale media. Velen vroegen zich af of Jumbo het geld dat in de commercial was gestoken, niet beter direct aan het goede doel had kunnen geven.

Velen vroegen zich af of de BN’ers betaald hebben gekregen en volgens Lange Frans is dat zo. “Ja, er is geld voor betaald en ik gun het me zelf ontzettend. Ik zag hem binnenkomen en dacht: ja, dat heb je mooi verdiend, Lange, goed gedaan.








27 Reacties op “Jumbo: ‘Géén salaris voor BN’ers in tv-reclame’”


  1. Don

    Jumbo moet nu natuurlijk snel de schade beperken, denk dat meneer Lange Frans een boos telefoontje heeft gekregen en op de vingers is getikt.

    Jammer dat ze het nu dus weer snel gaan ontkennen.

  2. Stephanie91

    Ik weet dat sarcasme digitaal niet goed overkomt, maar volgens mij is Lange Frans toch wel echt heel sarcastisch in die tweet…

  3. dennis

    NEDERLAND: HOU OP MET ZEIKEN!!!!

    Zwarte piet is net het land uit en ja hoor, we hebben weer wat nieuws om over te klagen. Soms schaam ik me voor al die Nederlanders die zo zuur zijn. Albert Heijn heeft toch ook dure reclames die geld kosten. Nu doet Jumbo een dure reclame icm een goed doel….en we gaan zeiken…..Ik snap dat niet!!!! BAH

  4. b

    Wat zijn we in dit land toch vreselijk zielig geworden.

  5. Sebastiaan

    Ik wel Dennis;-) Artiesten fout, liedje fout en de clip ook nog gejat! Drie keer fout.

  6. dre

    Ja hoor de Frogers altijd gewoon gebleven , smeerlappen.
    Elk goed doel is hier om der eigen zakken te vullen , wordt eens wakker of blijf lekker dromen.

  7. dre

    Zal wel niet geplaatst worden gaat over Amsterdamse zakkenvullers.

  8. Gerdien

    Commercie en goede doelen: het blijft een moeizame combinatie. Bij mij sprong spontaan het glazuur van de tanden bij het zien van zoveel suikerzoet vals sentiment dat maar een doel dient: het imago van Jumbo oppoetsen. Nog los van de inhoudelijke ongerijmdheden (arm staat niet gelijk aan eenzaam), voor het steunen van de voedselbanken zijn er betere manieren: doneer een percentage van de kerstomzet of vraag klanten in de winkels om een bijdrage die Jumbo verdubbelt. Niet zo protserig, niet zo OTT, niet zo van kijk-ons-eens-goed-zijn en daarmee zou het een veel sympathiekere en geloofwaardigere actie zijn geweest.

  9. robb

    Voedselbank is een goed ding ,wel heb ik het te doen met de mensen die de hele week hun best doen om voedsel binnen te halen ,en de ondankbaarheid van een groot aantal mensen die het krijgen ,ik hoor ze elke week klagen ,ik doe vrijwilligerswerk waar ook de voedselbank is.

  10. Waarschuwende Vinger

    Aan commercie doen en geen geld verdienen, maak dat je grootje wijs. Linda werkt ook niet voor het minimumloon. Peter v.d. Vorst met zijn quasi-maatschappelijke programma’s wordt er ook niet armer van.

  11. BOE

    Wat een top reclame, wat goed gedaan. Alle lof voor JUMBO. Wat denk je wat alle reclame kost om ons elk jaar weer over te halen voor een andere zorgverzekeraar. Wat denk je wat dat kost aan BN ers . Er is uitgerekend dat ons dat 10 euro per persoon per jaar kost, die kosten worden aan ons doorberekend. Nogmaals Jumbo goed gedaan.

  12. RaarMaarWaar

    Waarom moet Jumbo dit regelen? Ze doen dit niet voor de voedselbank, maar voor hun eigen commerciele doeleinden!

    Een zijn ‘nood’ ander zijn brood!

  13. juultje

    Afgelopen geen geld meer naar de voedselbank,wij gaan die vetbetaalde bnérs niet meer sponsoren!!!!

  14. Mediaprak

    Natuurlijk is het een suikerzoete commercial. Wat nou eenzaam = arm= zielig. Nee gehandicapt=eenzaam=arm dus zielig. Hup van dik hout. Met een snuf Noorse kerst trui, nepsneeuw en Leger des Heils. En een gele knipoog naar de rode coca cola truck. Nee echt zielig is het voor Albert Heijn. Die voeren al jaren, lokaal, acties voor de voedselbanken en worden nu ‘landelijk’ door de conculega ingehaald. Na de WK een 2e verlies in 2014. De olijke AH filiaalchef is over de houdbaarheid datum heen. Zou de sociale mediastorm soms uit Zaandam komen? En.. Opvallend veel SBS sterren en geen enkele RTL presentator in de Jumbo clip. Waar is hulpgoeroe Martijn Krabbé? Waar zijn ‘betrokken’ Gorden & Joling? Of komt de Aldi met RTL nog met een actie voor eenzame ouderen (1 pers. magnetron maaltijden en 1/2 flesje bubbles)??

  15. Agnes

    Geen aandacht aan schenken, dit wil Jumbo juist! Is allemaal bedacht door een slimme marketeer. En nu door met leuke dingen!

  16. sint

    Laat ze dan ook maar zeggen hoeveel ze de BN’ers gegeven hebben

  17. bjornrdam@hotmail.com

    Als een onkostenvergoeding veel is voor Frans laat hem vertellen hoeveel want jumbo zegt dat het een klein bedrag is

  18. anonymous

    De B artiesten hebben wel betaald gekregen.
    En de klanten betalen die B artiesten weer omdat de prijzen rond de feestdagen
    met 20% stijgen.
    Dag jumbo……

  19. Don

    Geneuzel in de marge!

  20. pepe

    @ dennis het vuurwerk komt er aan dus er moet nog even doorgezeken worden

  21. Marcel

    Ik vind het een heel mooie actie! Ik had de commercial nog niet gezien, maar door al het commentaar hier wel nieuwsgierig geworden. Nou mensen, ik zou zeggen, zet je kerstboom op en kom in de stemming in plaats van dat grauwe gedoe hierboven!

    De commercial is juist volledig in de kerstsfeer gebouwd. Daar hoort “hollandse gezelligheid” bij.

    Ook de BN’ers die optreden: bijna alleen maar zangers en zangeressen. Tja, dat er ook een aantal bij SBS een programma presenteren… Ik zag ook genoeg TROS-coryfeeen. En mensen als Willeke Alberti en Ruth Jaccot zijn sowieso aan geen enkele omroep verbonden. En daarnaast was er een grote RTL-coryfee flink aan het dozen sjouwen.

    Prachtig!

  22. twan

    Wat een gezeik weer pffff

  23. Denk Na

    Dit gaat toch niet over die achterhaalde BN’ers.
    Voor een schijntje heeft de jumbo massaal aandacht .
    Gratis reclame, dus foeter maar verder . Betere reclame kunnen ze niet dromen.
    WEltrusten.

  24. bo

    Ik vind het echt een fantastische reclame, zoals iedere reclame van de Jumbo heel goed over nagedacht. Heel slim en deze is echt supergaaf.
    Juist heel leuk met de BNN’ers en het goede doel en de “coca cola”vrachtwagen.

    (Waarom gunt men elkaar toch geen succes meer in deze maatschappij…jammer.)

  25. Mickey

    Nou dennis ,

    Misschien omdat Jumbo leveranciers zo uitknijpt dat ze voor onder de kostprijs moeten werken.Met talloze werklozen en broodbakken met asbest tot gevolg.Je moet wel heel ziek zijn om onderwijzers ,verpleegkundigen en stratenmakers zo emotioneel te chanteren en dan de artiesten een financiele beloning te geven en de figuranten (armen) niets.Deze actie is net zo logisch als ,dat Geert Wilders de nieuwe ambassadeur van Marokko wordt.

  26. albert

    Henny Huisman: paar duizend euro gekregen van Jumbo

  27. Franka van der Schans

    Goede actie, alleen jammer dat BNN’ers een financiële beloning krijgen.
    BNN’ers kijk naar de mensen die naast een baan vrijwilligers werk verrichten zoals in verzorgingstehuizen, dat is pas klasse.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.