Robbert Dijkgraaf scoort tegenover The Voice
De kijkcijfers van vrijdag 28 november 2014 (SKO)
Een nieuw hoorcollege van professor Robbert Dijkgraaf in het programma DWDD University trok vrijdagavond ruim 1,1 miljoen kijkers naar NPO 1, goed voor 15 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Dijkgraaf stond recht tegenover tv-hit The Voice of Holland, dat met bijna 2,3 miljoen kijkers en een marktaandeel van 33 procent de nummer één van de avond was. DWDD University was de nummer zes van de avond, maar de nummer twee op prime time.
In zijn live hoorcollege vertelde Dijkgraaf over het Oneindige. “Getallen zijn overal om ons heen, van klein tot bizar groot. Waar je denkt dat je niet meer verder kunt, daar begint Het Oneindige”, aldus de VARA.
Naar zijn eerdere tv-colleges over de Oerknal, Het Allerkleinste en Albert Einstein keken ruim één miljoen kijkers.
Blik op de weg, dat aansluitend aan DWDD University werd uitgezonden, was met 575.000 kijkers een complete flop op NPO 1. Erica op Reis trok later op de avond 731.000 kijkers.
RTL 4 was met dik 27 procent marktaandeel de winnaar van de avond, vooral dankzij The Voice, gevolgd door NPO 1 met 16 procent aandeel.
De nummer drie was SBS 6 met bijna 7 procent aandeel. Die zender trok op prime time 565.000 kijkers met ’t Is Hier Fantasties.
Het nieuwe seizoen van 24 Uur Met begon op NPO 3 met 118.000 kijkers.
Top 15 01. The Voice of Holland live (RTL4) 2.290.000 02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.045.000 03. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.865.000 04. RTL Late Night (RTL4) 1.455.000 05. De wereld draait door (NPO1) 1.311.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. RTL4 / 27.3% 2. NPO1 / 16.4% 3. SBS6 / 6.9% 4. NPO2 / 6.5% 5. RTL7 / 5.9%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. RTL Nederland 39,5% 2. Publieke Omroep 26,6% 3. SBS Groep 14,2% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |