Robbert Dijkgraaf scoort tegenover The Voice


De kijkcijfers van vrijdag 28 november 2014 (SKO)

Foto: RTLEen nieuw hoorcollege van professor Robbert Dijkgraaf in het programma DWDD University trok vrijdagavond ruim 1,1 miljoen kijkers naar NPO 1, goed voor 15 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Dijkgraaf stond recht tegenover tv-hit The Voice of Holland, dat met bijna 2,3 miljoen kijkers en een marktaandeel van 33 procent de nummer één van de avond was. DWDD University was de nummer zes van de avond, maar de nummer twee op prime time.

In zijn live hoorcollege vertelde Dijkgraaf over het Oneindige. “Getallen zijn overal om ons heen, van klein tot bizar groot. Waar je denkt dat je niet meer verder kunt, daar begint Het Oneindige”, aldus de VARA.

Naar zijn eerdere tv-colleges over de Oerknal, Het Allerkleinste en Albert Einstein keken ruim één miljoen kijkers.

Blik op de weg, dat aansluitend aan DWDD University werd uitgezonden, was met 575.000 kijkers een complete flop op NPO 1. Erica op Reis trok later op de avond 731.000 kijkers.

RTL 4 was met dik 27 procent marktaandeel de winnaar van de avond, vooral dankzij The Voice, gevolgd door NPO 1 met 16 procent aandeel.

De nummer drie was SBS 6 met bijna 7 procent aandeel. Die zender trok op prime time 565.000 kijkers met ’t Is Hier Fantasties.

Het nieuwe seizoen van 24 Uur Met begon op NPO 3 met 118.000 kijkers.

Top 15
01. The Voice of Holland live (RTL4) 2.290.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.045.000
03. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.865.000
04. RTL Late Night (RTL4) 1.455.000
05. De wereld draait door (NPO1) 1.311.000


06. DWDD University (NPO1) 1.104.000
07. Half acht nieuws (RTL4) 1.100.000
08. EenVandaag (NPO1) 938.000
09. Journaal 18:00 (NPO1) 922.000
10. RTL Boulevard (RTL4) 805.000


11. Twee voor twaalf (NPO2) 796.000
12. Erica op reis (NPO1) 731.000
13. Utopia (SBS6) 718.000
14. Late nieuws (RTL4) 665.000
15. Sinterklaasjournaal (NPO1) 655.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 27.3%
2. NPO1 / 16.4%
3. SBS6 / 6.9%
4. NPO2 / 6.5%
5. RTL7 / 5.9%


6. RTL5 / 4.6%
7. NET5 / 3.8%
8. NPO3 / 3.7%
9. Vero / 3.5%
10. RTL8 / 1.7%


11. Discov / 1.3%
12. TLC / 1.0%
13. Comedy / 0.9%
14. N.geog / 0.7%
15. FOX / 0.5%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. RTL Nederland 39,5%
2. Publieke Omroep 26,6%
3. SBS Groep 14,2%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen