Chantal Blijft Slapen is prime time-winnaar
De kijkcijfers van donderdag 30 oktober 2014 (SKO)
Het nieuwe programma Chantal Blijft Slapen van Chantal Janzen is een groot succes. De eerste aflevering werd donderdag door ruim 1,5 miljoen mensen bekeken op RTL 4, goed voor 21 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Chantal Blijft Slapen vormt een uitzendavond met de nieuwe realityserie Rondkomen in de Schilderswijk van producent Peter van der Vorst. Daar keken 1,4 miljoen mensen naar, goed voor 21 procent marktaandeel.
Janzen was de winnaar op prime time. Over de hele avond gezien hoefde ze alleen acht uur-toppers Journaal (2,1 miljoen) en GTST (1,7 miljoen) voor te laten. De Schilderswijk-soap was de nummer twee op prime time.
Janzen versloeg om half negen onder meer de NPO 1-show Maestro, dat 1,3 miljoen kijkers en 18 procent marktaandeel noteerde. De nummer drie op dat tijdstip was Expeditie Robinson met 1,1 miljoen kijkers (15 procent).
De Schilderswijk-soap won om half tien van Hoe Heurt Het Eigenlijk?, dat 1,2 miljoen kijkers (18 procent) noteerde op NPO 1.
Freek Vonk in Australië begon met een mooie 631.000 kijkers (9 procent) op NPO 3. SBS 6 kwam niet verder dan 344.000 kijkers voor Elementary (5 procent).
De meest bekeken tv-zender van de avond was NPO 1 (20,6 procent), gevolgd door RTL 4 (20,5 procent) en RTL 5 (7,1 procent).
Top 15 01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.126.000 02. Goede tijden slechte tijden (RTl4) 1.696.000 03. Chantal blijft slapen (RTL4) 1.524.000 04. De wereld draait door (NPO1) 1.494.000 05. Rondkomen in de Schilderswijk (RTL4) 1.400.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 20.6% 2. RTL4 / 20.5% 3. RTL5 / 7.1% 4. SBS6 / 6.5% 5. NPO2 / 6.4%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. RTL Nederland 33,8% 2. Publieke Omroep 32,4% 3. SBS Groep 14,3% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |