Nieuw dieptepunt in tv-carrière Dennis Weening
Dennis Weening heeft zondagavond een nieuw dieptepunt bereikt in zijn tv-carrière. Zijn RTL 5-show The Hit kwam om acht uur ’s avonds uit op horrorcijfers: er keken slechts 52.000 mensen. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. The Hit is veruit het slechtst bekeken muziekprogramma op de Nederlandse tv. Zelfs Nederland Zingt Op Zondag, vol met koorzang vanuit kerken in Nederland, trok zondag om negen uur ’s ochtends 6.000 meer kijkers op Nederland 2.
The Hit doet zijn naam geen eer aan. Sterker nog: het is één van de grootste flops in de historie van RTL 5. Het programma kwam uit op 0,7 procent marktaandeel; het weekgemiddelde van de tv-zender ligt 485 procent hoger.
Tijdens The Hit was RTL 5 niet alleen de minst bekeken top tien-zender van Nederland; zelfs niche-zenders als Comedy Central en kinderzender Nickelodeon deden betere zaken.
Direct na The Hit kwam ook De Modepolitie 2.0 uit op duizelingwekkend lage cijfers. Daar keken 73.000 mensen naar, goed voor 0,9 procent marktaandeel.