Alweer kijkcijferrecord voor Flikken Maastricht
De kijkcijfers van vrijdag 28 maart 2014 (SKO)
Flikken Maastricht heeft vrijdagavond alweer een kijkcijferrecord gevestigd. De derde aflevering van het achtste seizoen trok ruim 2,1 miljoen kijkers naar Nederland 1, goed voor 28,9 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Tot dit seizoen trok Flikken Maastricht op de dag van uitzending nog nooit meer dan 2 miljoen kijkers. Met de eerste en tweede aflevering van dit seizoen kwam de serie wel door die grens heen: er keken ruim 2 miljoen mensen.
Nu stoot Flikken zelfs door naar 2,1 miljoen. Daarmee was ze de grote winnaar op prime time. De nummer twee was Bed en Breakfast, dat direct erna 1, 6 miljoen kijkers wist te bekoren.
De nummer drie, en tevens het meest bekeken alternatief voor de prime time-hits van Nederland 1, was de eerste live show van Everybody Dance Now. Die wist op RTL 4 bijna 1,3 miljoen kijkers te boeien.
De andere meest bekeken titels op prime time waren Joris’ Showroom (926.000), Nieuwsuur (883.000) en Twee voor Twaalf (850.000).
SBS 6 trok 529.000 kijkers met Andy & Melisa en 541.000 kijkers met Wie Trouwt Mijn Zoon.
Top 15 01. Journaal 20:00 (Ned1) 2.385.000 02. Flikken Maastricht (Ned1) 2.107.000 03. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.668.000 04. Bed en Breakfast (Ned1) 1.610.000 05. De wereld draait door (Ned1) 1.447.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. Ned1 / 24.6% 2. RTL4 / 18.5% 3. SBS6 / 9.1% 4. Ned2 / 8.8% 5. RTL7 / 5.6%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 37,0% 2. RTL Nederland 28,6% 3. SBS Groep 16,5% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |