Paul de Leeuw scoort met Nationale Eettest
De kijkcijfers van woensdag 5 februari 2014 (SKO)
Paul de Leeuw deed woensdag goede zaken met de eerste editie van De Nationale Eettest. Er keken 1,6 miljoen mensen naar de anderhalf uur durende uitzending op Nederland 1, goed voor 23,4 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De Leeuw was de grote winnaar op prime time en de nummer vier van de avond. Het meest bekeken alternatief op prime time bleef op afstand: de SBS 6-serie Danni Lowinski wist een publiek van 832.000 kijkers te boeien.
De enige drie programma’s die het beter deden dan de Nationale Eettest waren het Achtuurjournaal met 2 miljoen op Nederland 1, GTST met 1,9 miljoen op RTL 4 en DWDD met 1,7 miljoen op Nederland 1.
SBS 6 was de nummer twee op prime time met naast 832.000 kijkers voor Danni Lowinski ook 800.000 kijkers voor de Viktor Brand-show Hoeveel Ben Je Waard.
RTL 4 stelde weer flink teleur met 667.000 kijkers voor Beat the Crowd en 623.000 kijkers voor Dit Is Mijn Lijf.
Late night won Hart van Nederland (797.000) van Pauw & Witteman (776.000) en RTL Late Night (749.000).
In de vooravond dook Utopia weer onder het miljoen: er keken 861.000 mensen.
Top 15 01. Journaal 20:00 (Ned1) 2.022.000 02. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.868.000 03. De wereld draait door (Ned1) 1.743.000 04. Nationale Eettest 2014 (Ned1) 1.606.000 05. Studio Sport Eredivisie (Ned1) 1.476.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. Ned1 / 24.8% 2. RTL4 / 15.5% 3. SBS6 / 10.2% 4. Ned2 / 6.2% 5. Vero / 5.3%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 35,6% 2. RTL Nederland 27,0% 3. SBS Groep 18,3% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |