SBS 6 volledig onderuit met Pop Talent en Rob Geus


De kijkcijfers van zaterdag 30 maart 2013 (SKO)

Foto: SBSDe zaterdagavond van SBS 6 is volledig ingestort. The Next Pop Talent bereikte met 316.000 kijkers de minst bekeken aflevering tot nu toe, terwijl de Rob Geus-show Drekwerk begon met een dramatische 300.000 kijkers. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Drekwerk doet het daarmee nog slechter dan de Showbizzquiz, de tv-show die tot vorige week op hetzelfde uitzendmoment te zien was. Het programma met Rick en Ron Brandsteder sloot af met 526.000 kijkers.

Het is een flinke aderlating voor SBS 6, want het station levert flink wat marktaandeel in op de zaterdagavond. Ze gaat van 8,6 naar 6,5 procent, een daling van ruim 24 procent.

De grote winnaar op prime time was de studioshow Weet Ik Veel van Linda de Mol, goed voor ruim 2 miljoen kijkers op RTL 4. Aaf, dat direct ervoor 1,4 miljoen kijkers trok, was het op een na meest bekeken amusementsprogramma van de avond.

De amusement top drie wordt afgesloten door De Grote Improvisatieshow, dat na Linda de Mol 1,1 miljoen kijkers trok.

Paul de Leeuw kwam eindelijk boven de grens van één miljoen kijkers uit en noteerde 1,011 miljoen kijkers op Nederland 1. Aansluitend dook Golden Oldies van Ruben Nicolai juist onder de miljoengrens en kwam uit op 968.000 kijkers.

Top 15
01. Journaal 20:00 (Ned1) 2.262.000
02. Weet Ik Veel (RTL4) 2.043.000
03. Studio Sport Eredivisie (Ned1) 1.546.000
04. Kassa (Ned1) 1.450.000
05. Aaf (RTL4) 1.394.000


06. Journaal 18:00 (Ned1) 1.192.000
07. De Grote Improvisatieshow (RTL4) 1.105.000
08. Langs De Leeuw (Ned1) 1.011.000
09. Half acht nieuws (RTL4) 986.000
10. Golden Oldies (Ned1) 968.000


11. EenVandaag (Ned1) 938.000
12. Eigen Huis en Tuin (RTL4) 765.000
13. Campinglife (RTL4) 736.000
14. Matterhorn (Ned2) 586.000
15. Nieuwsuur (Ned2) 581.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 21.3%
2. Ned1 / 20.6%
3. Ned2 / 6.5%
4. SBS6 / 6.5%
5. RTL5 / 5.9%


6. Ned3 / 4.1%
7. RTL7 / 3.9%
8. NET5 / 3.5%
9. Vero / 2.6%
10. RTL8 / 1.5%


11. Discov / 1.2%
12. Comedy / 0.9%
13. Nick / 0.7%
14. TLC / 0.6%
15. N.geog / 0.5%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. RTL Nederland 32,6%
2. Publieke Omroep 31,2%
3. SBS Groep 12,6%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

122 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Anoniem
april 5, 2013 23:06

Voorspelling van vanavond:

Flikken maastricht: 1,7 miljoen

Everybody Dance Now: 1,5 miljoen

Bloed Zweet en Tranen: 720.000

Gast
Lwd
april 5, 2013 22:53

Niet teveel hangen aan de kijkcijfers, het is slechts een natte vinger in de lucht. 1245 huishoudens hebben zo’n kastje, denk dat jullie het wel snappen. Drekwerk is een slap aftreksel van Dirty jobs van the discovery channel

Gast
Friso22
april 2, 2013 13:44

Ik vind dat linda de mol wel een lintje verdient. Ze is natuurlijk al geruime tijd ons landelijke PVV meisje en nu ook nog de beste kijkcijfers op zaterdag en ondag ! Ze heeft al heel vaak laten merken dat ze onze PVV en Geert eenwarmhart toedraagt, toe linda laat ons een reclame over de PVVmet jou makendan kunnen we eindelijk een keer winnen!! LINDA VOOR DE PVV !

Gast
BRAAK
april 1, 2013 21:59

Rob Geus scoort hopeloze kijkcijfers: HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!! DAT KOMT ER VAN ALS JE FORMATS JAT EN CAPSONUS HEBT SHITFACE!!!!! Ga maar uithuilen bij al die honderden vrouwen die voor je vallen kneus.

Gast
Ronald
april 1, 2013 18:12

Over en uit met dat Poptalent gebeuren dus, als deelnemers kan je er beter mee stoppen, niemand zal je kennen…

Gast
jeez
april 1, 2013 11:29

Next pop talent was ook echt verschrikkelijk. Er zit werkelijk geen 1 echt talent bij, en ook geen 1 persoon die een carriere zou kunnen krijgen. Het zijn allemaal saaie, middelmatige, doodgewone meisjes en jongens, niemand springt eruit.
En dan dat ‘bootcamp’ waar ze allemaal in een zaal op veldbedjes moeten slapen, waar slaat dat op. En wat een slechte jury…..

Gast
Anoniem
april 1, 2013 11:08

Door wie wordt dit geproduceerd?

Gast
Nederland1 is flop
april 1, 2013 09:38

Familiezender?, dat is RTL 4 al ,dus hoeven we niet nog zo’n zender. SBS moet geen grote shows brengen maar gewoon iets wat de anderen nog niet hebben, er zijn voor zo’n klein landje als Nederland teveel zenders op de buis die allemaal iets willen. Ik vond het toen al overbodig dat SBS er kwam, totaal geen aanvulling op het bestaande maar gewoon weer iets van het zelfde.

Gast
Wwzapper
april 1, 2013 01:37

Misschien had SBS gewoon het Idols-format moeten kopen. Dat programma heeft tenslotte van oudsher een goede reputatie.

Maar ja, dat is niet van John De Mol, dus daar is voor hem minder aan te verdienen (zelfs al zou het waarschijnlijk veel meer kijkers getrokken hebben). :(

Gast
Henk
maart 31, 2013 23:44

Wat een dramatisch slecht programma van deze non valeur !
Ook nog op de zaterdagavond , Remko is echt volledig de weg kwijt !

Gast
Insider
maart 31, 2013 23:31

Vanaf morgen nieuwe vormgeving voor SBS 6. Of dit een kentering gaat inhouden voor de kijkcijfers, misschien. Het wordt totaal anders.

Gast
Es
maart 31, 2013 23:01

Wat Rick zegt, klopt precies. ;)

Gast
Fred Emmer
maart 31, 2013 21:10

Vreemd… die verschrikkelijke Rob de Geus ondersteboven in een beerput zien hangen moet toch vermakelijke tv zijn…

Gast
Anoniem
maart 31, 2013 20:42

Talpa verliest miljoenen per jaar.
Alleen de Voice maakt winst.

Best wel triest..

Gast
S B S Flop
maart 31, 2013 20:41

Flop flop flop. Meer Talpa flops in gallop!

Gast
The Insider
maart 31, 2013 20:28

Vanaf morgen nieuwe vormgeving voor SBS 6. Of dit een kentering gaat inhouden voor de kijkcijfers, misschien. Het wordt totaal anders.

Gast
Rick
maart 31, 2013 19:50

En de huidige vormgeving kan ook wel een update gebruiken want dit kan echt niet meer.. Neem eens een voorbeeld aan het Duitse RTL of Al Jazeera, die hebben een prachtige huisstijl, dit moet SBS ook krijgen.. Ook de voice over vervangen door een prettig stemgeluid.. Marja nu genoeg geklaagd :-)

Gast
Rick
maart 31, 2013 19:48

Wat SBS gewoon fout doet is de zender geen duidelijk profiel te geven. Alles wordt iedere keer verplaatst of van de buis gehaald, hoe kunnen wij als kijker dan weten wat we precies aan SBS hebben? Maak een duidelijke programmering met leuke programma’s en shows. Waarom maken ze van hart van Nederland niet gewoon een ander nieuws programma, ook waar buitenlands nieuws word behandeld. Haal die B sterren zoals Rob Geus, Yes R, Do, Tooske etc etc van de buis en kom met een stel echte BN’ers.. Niet elke keer shows met zogenaamde BN’ers in het panel maar gewoon echte bekendheden. Shownieuws vroege editie van de buis en vervangen voor bijv. The prive is right of iets dergelijks.. Ik ben geen hater of iets maar ik snap de frustratie van veel mensen wel. Ik keek vroeger ook graag naar SBS maar tegenwoordig nog maar zelden.. Nogmaals, het is een familiezender dus maak die belofte ook waar. Grote shows en mooie Nederlandse series zullen de zender goed doen. Stop , met uitzenden van films, dat is meer iets voor Veronica, zet gewoon iedere avond een leuk programma neer..

Gast
Anoniem
maart 31, 2013 19:22

RTL4 levert wel drie procent in tov vorige week zaterdag. En eredivisie voetbal is maar krap uur. SBS wel heel mager.

Gast
Mark
maart 31, 2013 18:47

Die popstars scoorde met de finale 1.7 miljoen kijkers.

Gast
koud weer
maart 31, 2013 18:28

Niemand kijkt SBS meer, we zijn het zat!

Gast
Flippo
maart 31, 2013 18:27

Mooi dat @BRK dit even aanhaalt. Het laatste seizoen Popstars scoorde zo slecht dat het van de vrijdag naar de maandag verhuisde. Maar ze zouden nu maar wat blij zijn met de cijfers van toen.

Wat een drama, hoe lang kan dit nog zo doorgaan?

Gast
KOTS
maart 31, 2013 17:41

Rob de zogenaamde vrouwenmagneet zit anders wel elke avond zijn eigen pieper te jassen.

Gast
Kim
maart 31, 2013 17:33

nee mij moeder is op dan karety maar dat mag mijn vader nie weten.

Gast
Plato
maart 31, 2013 17:30

Ziet, oeps

Gast
Plato
maart 31, 2013 17:30

Kim, rob is een vrouwenmagneet, dat je moeder die kwaliteiten niet siet, tssss

Gast
Kim
maart 31, 2013 17:28

Mijn moeder vin Rob Geus een hele domme man en ze zeg dat er heel veel domme presenteerders rondlopen bij sbs

Gast
Plato
maart 31, 2013 17:20

En Do en De Wild maar zeggen, nee hoor, we zijn blij met de cijfers, en t boeit ons niet blabla

Gast
BRK
maart 31, 2013 17:06

Grappig detail: het laatste seizoen Popstars (dat hele lange seizoen waar Dean Saunders won, Gerard Joling door burn-out ingeruild werd door Tooske en het programma verplaatst werd van de vrijdag naar de maandag en later nog naar de zaterdag) scoorde op zijn dieptepunt 508.000 kijkers. Dat werd toen als absolute dieptepunt genoemd en als een zeer slechte score gezien. Dit was eind 2010/begin 2011. Nu, ruim twee jaar later, zouden ze maar wat blij zijn als The Next Poptalent de cijfers die Popstars toen haalde zou hebben.

Dit geeft alleen maar aan hoe snel de zender naar beneden gegaan is. Het ging toen ten tijde van dat laatste seizoen al niet zo heel erg goed, maar nu is het nog slechter. Dat is zo te zien als je puur naar de cijfers kijkt.

Gast
Plato
maart 31, 2013 17:04

Iemand vraagt waarom er geen goten uit de rimboe enzo wordt gemaakt
Nou, omdat dat van eyeworks is en john d mol zijn eigen waardeloze formatjes er doorheendrukt

Gast
hier het waarom...
maart 31, 2013 16:58

Waarom niet RTL gebashed wordt? Omdat RTL nou eenmaal de ned. bakermat van de comm. TV is. RTL is nu al een instituut op zich. SBS is gewoon altijd al een slechte copie geweest van RTL…die t voorzichzelf verknalt heeft in de Tina Nijkamp periode door veel te hoog van de daken te schreeeuwn dat heel NL in de ban van SBS was..daar is het NL publiek veel te nuchter voor..

Gast
jop
maart 31, 2013 16:47

TNPT was leuk… kan er niets aan doen….

Gast
hans
maart 31, 2013 16:45

Als het merendeel van de commercielen zenders nou eens lekker verdwijnt dan wordt de TV weer net zo leuk als dat hij ooit was.

Gast
Rick
maart 31, 2013 16:19

Meest verrassende is dat RTL de PO klopt, ondanks dat er weer eredivisievoetbal was gisteren.

Gast
Anoniem
maart 31, 2013 16:19

Sorry maar zo’n Rob Geus is toch ook niets voor een zaterdagavond?
Daar trek je toch geen kijkers mee?

Gast
Badslipper
maart 31, 2013 16:03

Ik denk dat SBS pas weer kan gaan scoren als ze weten wat ze willen campingzender of familiezender dan weer vooraf aan beginnen zorgen dat je vaste gezichten heb zo als ze vroeger hadden met de meiden van hart van Nederland als de media dan ook minder negative berichten plaats
Want een paar ja geleden gingen het ook niet goed met RTL

Gast
Far-Above-Zero
maart 31, 2013 16:00

Weet Ik Veel is gewoon een hartstikke leuk programma met uitstekende kandidaten. Waarom kijken zoveel mensen naar dat gekopieerde Langs de Leeuw met de uitstraling van een graftombe en die PO-kijkers moet suggereren dat ze intelligent zijn ? Ergens moet er bij 1 miljoen mensen iets heel erg fout gegaan zijn.

Gast
Mo
maart 31, 2013 15:59

piek 8,2 miljoen VOICE UK

Gast
Niels VDR
maart 31, 2013 15:57

Waarom maken ze geen Groeten uit de Rimboe en Hart in Aktie meer? Dit zijn typische SBS programma’s wat toen in de tijd wel scoorde. Jammer dat SBS steeds programma’s van een andere omroep in een nieuw jasje willen steken. Ik gun het SBS. Maar ze moeten niet de grootste willen zijn dat is (op dit moment) niet haalbaar.

Gast
JaJa
maart 31, 2013 15:45

Ik begrijp niet dat mensen het hier steeds maar over SBS bashen hebben. En dat mensen die kritiek hebben dan meteen fan zijn van RTL. Ik ben van mening dat die improvisatieshow rommel is, net zoals zoveel van Talpa rommel is. Weet Ik Veel van Linda is nu ook niet echt een briljant format te noemen.

Maar Linda is wel een sterke persoonlijkheid, net zoals RTL meer ‘sterren’ heeft die gewoon personalities zijn.

De kritiek op SBS is niet altijd genuanceerd hier nee, maar dat zijn die van de ‘tegenstanders’ van deze site of RTL ook niet. Er zit gewoon veel pauper onder de reageerders.

Dat neemt niet weg dat benoemd mag worden wat er allemaal mis is bij SBS. Want dat kan niemand toch ontkennen? Iemand als Max zegt dat dan SBS maar ‘lekker in de achterhoede’ moet blijven en dingen moet uitproberen. En dat die programma’s beter zijn dan wat RTL uitzendt.

Hoe kun je zoiets zeggen? SBS heeft best wel aardige programma’s, maar ook heel veel troep van Talpa. Leuk zo’n proeftuin, maar De Mol helpt de zender om zeep. En dat doet hij nu al eigenhandig met zender nummer drie. Hij leert het nooit. Hij is degene geweest die HvNL wilde omvormen. Hij is degene die op de achtergrond alles voor het zeggen heeft bij SBS. En hij beweest eens te meer dat hij een zender runnen niet kan.

En Talpa is verworden tot een zenuwachtige tv fabriek waar niets creatiefs meer uit komt.

Gast
anita
maart 31, 2013 15:42

>>FooL

Zeker weten. Ik heb niet de hele show gezien, maar alle audities die op YouTube staan teruggekeken. Zit veel bijzonder talent tussen.
En de opening met Jessie J, Tom Jones en die andere twee scharminkels, echt geweldig!

Gast
>>FooL
maart 31, 2013 15:37

The Voice UK. Kunnen de kneusjes in soortgelijke NL programma’s nog iets van leren.
Wat een geweldige show was dat. Ondanks dat het nog maar de eerste aflevering van dit seizoen was.

Gast
Willem
maart 31, 2013 15:36

Hoe zou Ome Sjon zich nou voelen op zo’n dag? Weet Ik Veel scoort, terwijl op zijn eigen zender Popstars flink onderuit gaat. Vraag ik me oprecht af.

Gast
FooL
maart 31, 2013 15:35

The Voice UK. Kunnen de kneusjes in soortgelijke NL programma’s nog iets van leren.
Wat een geweldige show was dat. Ondanks dat het nog maar de eerste aflevering van dit seizoen was.

Gast
Tim20 MJ
maart 31, 2013 15:23

Wel triest trouwens. Drekwerk scoorde maar net iets (100dzn kijkers) meer dan Burgers Zoo: Drukte in de Dierentuin om half vijf ’s middags :lol:

Gast
Anoniem
maart 31, 2013 15:09

Het ligt aan de mensen bij sbs6! Jeroen van der Boem die presenteert? Danny de Munk, Gerard Joling, de kinderen van Hazes die in de jury zitten? Ja sorry hoor, dan neem je het als zender/programma ook niet serieus. Vooral met die Gerard, waarom moeten er ook altijd seksuele uitspraken in voor komen? Kan die Gerard niet een keer normaal doen? Hij vind zichzelf goed en leuk, dat is het ergste.

Gast
Owen
maart 31, 2013 15:05

Iedereen had kunnen weten dat dit Drekcijfers zouden worden.

Gast
KOTS
maart 31, 2013 15:05

Toch knap van Rob, 300.000 vrouwelijke kijkers.

Gast
Anoniem
maart 31, 2013 15:03

Negatief doen over SBS omdat er programma’s op draaien die kopieën zijn is een nonargument. RTL bestaat ook voor de helft uit aftreksels en kopieën

Gast
Afhaalchinees
maart 31, 2013 14:58

The Voice bij de BBC was heel goed!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen