Gordon wint tv-avond met Hotter Than My Daughter
De kijkcijfers van donderdag 26 april 2012 (SKO)
Het tweede seizoen van Hotter Than My Daughter is donderdagavond succesvol van start gegaan. De tv-show van Gordon trok na Goede Tijden Slechte Tijden 1,354 miljoen kijkers, een fractie minder dan de soapserie. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Hotter Than My Daughter was het meest bekeken programma op primetime. Vorig jaar keken er gemiddeld 1,6 miljoen mensen naar de realityshow, maar toen stond zij na kijkcijferhit The Voice of Holland geprogrammeerd.
Dat de kijkcijfers door de verhuizing zouden dalen, leek al onvermijdelijk. Toch is zij een succesvolle opvolger van John Williams‘ Help Mijn Man Is Klusser, dat vorige week afsloot met bijna 1,3 miljoen kijkers.
Slechts een aantal programma’s weten van maandag tot en met donderdag meer dan een miljoen kijkers te boeien op primetime bij RTL 4. Gordon vreesde dan ook voor de kijkcijfers. “We gaan er toch wel vanuit dat we minimaal een miljoen kijkers kunnen trekken“, zei hij.
De nummer twee op primetime was Hello Goodbye met 1,2 miljoen kijkers op Nederland 1, gevolgd door het Kamerdebat over de Begroting 2013 met een even hoog kijkersaantal op Nederland 2.
Over de hele avond gezien was Hotter Than My Daughter het vierde meest bekeken programma. De top drie bestaat uit Achtuurjournaal (1,7 miljoen), Pauw en Witteman en Goede Tijden Slechte Tijden (beide 1,4 miljoen).
SBS 6 trok 766.000 kijkers met The Mentalist.
Top 15 01. Journaal 20:00 (Ned1) 1.699.000 02. Pauw en Witteman (Ned1) 1.398.000 03. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.371.000 04. Hotter than my daughter (RTL4) 1.354.000 05. Hello Goodbye (Ned1) 1.237.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. Ned1 / 19.2% 2. RTL4 / 16.6% 3. Ned2 / 13.3% 4. SBS6 / 9.7% 5. RTL7 / 7.2%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 38,2% 2. RTL Nederland 29,2% 3. SBS Groep 17,3% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |