‘Albert Heijn schuld van floppen Het Beste Idee’
Tv-recensent Marcel Peereboom Voller heeft een verklaring waarom Het Beste Idee van Nederland maandag haar slechtst bekeken seizoen op SBS 6 ooit afsloot. De reden is hoofdsponsor Albert Heijn. Dat zegt Voller dinsdag in De Telegraaf. Het winnend product moet in de schappen van Albert Heijn komen en daardoor vallen interessante ideeën af, denkt Voller. “Het Beste Idee gaat niet meer om de uitvinding zelf, maar of het product wel in de schappen van de Appie past.“
Voor grootse vondsten is geen plaats, stelt Voller. “Dit heeft een stortvloed aan gadgets opgeleverd die het leven er niet altijd gemakkelijker op maken. Hebben we nu echt een ‘kaarsenslijper’ nodig om een kaars in een kandelaar te krijgen?“, vraagt hij zich af. “En wie heeft er in hemelsnaam een hulpmiddel nodig om een stukje vlees aan een stokje te prikken voor de barbecue?”
“Jammer dat deze lightversie van Het Beste Idee het huismerk van de supermarkt is geworden. Ik wil échte Willie Wortels zien. Pioniers op het gebied van techniek en innovatie. Wereldverbeteraars! Dan zal de rest van Nederland ook meekijken. Zeker weten.“