RTL Nederland koopt Buienradar
RTL Nederland heeft Buienradar gekocht. Daarmee behoort RTL in één klap tot de vijf grootste digitale spelers van Nederland. Dat heeft RTL donderdag laten weten. Arno Otto, directeur digitale media bij RTL, is blij met de overname. “Het weer is gespreksonderwerp num- mer één. Met de overname van Buien- radar zijn we de onbetwiste nummer één aanbieder van weer, verkeer en nieuws en spelen we als RTL heel scherp in op een belangrijke dagelijkse behoefte van ons publiek.“
RTL wil doorgroeien op digitaal gebied. “Buienradar is een prachtig bedrijf dat een grote waarde vertegenwoordigt voor de digitale positie van RTL. Met deze overname gaat een langgekoesterde ambitie in vervulling. We maken autonoom al een grote groei door en met de overname groeit ons digitale bereik met maar liefst 50%. Naast onze toppositie in Radio en TV, zijn we nu een kwalitatief hoogwaardige topspeler in digital“, aldus Otto.
Buienradar heeft gemiddeld 4,8 miljoen unieke bezoekers per maand, weet eigenaar Edwin Rijkaart. “Dit jaar bestaan we precies vijf jaar. Een leuke en hectische periode. Buienradar in handen van RTL zorgt ervoor dat de site nog verder kan groeien. Met de verkoop kunnen wij onze volledig aandacht geven aan onze buitenlandse weersites als sat24.com en niederschlagsradar.de.”
Er worden geen mededelingen gedaan over de overnamesom.