NPO en RTL meten impact televisie op social media

Foto: RTLDe Publieke Omroep (NPO) en RTL Nederland gaan gezamenlijk meten wat de impact van hun programma’s is op social media als Twitter en Facebook. Dat hebben NPO en RTL donderdag laten weten. De NPO heeft een ‘mash-up tool’ laten ontwikkelen dat laat zien wat er over programma’s gezegd wordt en meet exact hoeveel verkeer een item of programma op social media genereert. “De Talpa-productie The voice of Holland op RTL 4 geldt als proefproject“, laten de bedrijven weten.

De Publieke Omroep heeft de tool laten ontwikkelen voor TV Lab en stelt de software nu beschikbaar aan RTL. “Deze zal de tool met producent Talpa verder ontwikkelen. Het doel is dat – naast het aantal reacties – uiteindelijk ook gemeten en automatisch geanalyseerd wordt wat de waardering van het publiek is. Zowel de tool als de vergaarde kennis worden vervolgens tussen RTL en de Publieke Omroep gedeeld. Andere omroeporganisaties kunnen hierbij betrokken worden.”

Meer in NPO

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen