SBS: ‘Marktaandeel van 27,5 procent in oktober’

De SBS-groep heeft de maand oktober ‘uitstekend’ afgesloten met een gemid- deld marktaandeel van 27,5 procent voor haar drie tv-zenders in de doelgroep 20 tot 49 jaar. Dat zegt een woordvoerder van SBS zondag. “Familiezender SBS 6 noteerde de op een na beste oktobermaand met een marktaandeel van 14,8 procent, NET 5 kwam tot een aandeel van 6,3 procent en Veronica liet een uitstekende 6,4 procent noteren. Ook de websites van SBS waren in oktober zeer succesvol.

SBS 6 zegt in oktober met ‘veel succes’ nieuw amusement te hebben gelanceerd. “Hole in the Wall kende een ongelooflijke start met maar liefst 1,9 miljoen kijkers en een marktaandeel van 34,2 procent. De show blijft ook na enkele weken meer dan uitstekende marktaandelen scoren. Ook Het Beste Idee van Nederland heeft nog nooit zo goed gescoord als dit jaar met marktaandelen van rond de 15 procent.

Het hoogtepunt voor SBS 6 in oktober was de finale van K2 zoekt K3. “Meer dan 2,5 miljoen mensen zagen hoe de Nederlandse Josje K3 weer compleet maakte wat resulteerde in een marktaandeel van 44,2 procent. Ook op de vrijdagavond blijft SBS 6 fantastisch scoren met Popstars dat steevast marktaandelen rond de 27 procent scoort. Daarnaast introduceerde SBS 6 met succes de internationale hitserie Castle dat direct een grote groep fans heeft opgebouwd met gemiddelde marktaandelen van rond de 16 procent“, vertelt de persvoorlichter.

NET 5

Ook NET 5 lanceerde ‘met veel succes’ een nieuwe serie. “Floor Faber trok bij haar eerste aflevering 776.000 kijkers en wist maar liefst een marktaandeel van 29,4 procent te behalen in de NET 5 kerndoelgroep Vrouwen 20-34 jaar. Op maandag scoren Grey’s Anatomy gevolgd door De co-assistent uitstekend met marktaandelen van respectievelijk 27,5 procent en 19,4 procent in diezelfde kerndoelgroep. Andere uitschieters zijn Grenzeloos Verliefd – dat dit seizoen definitief is doorgebroken – met marktaandelen rond de 20 procent in Vrouwen 20-34 jaar. De geprogrammeerde dansfilms op donderdag deden het eveneens erg goed. Hairspray, Save the Last Dance en Grease behaalden marktaandelen van rond de 10 procent in 20-49 jaar.

Veronica en internet

Veronica kende een ‘uitstekende’ oktobermaand waar met name de dinsdag- en de woensdagavond opvielen. “De films op dinsdagavond, waaronder Pearl Harbor, Aeon Flux en Spiderman, behaalden bovengemiddelde marktaandelen en ook de crimeseries Criminal Minds en Numb3rs op woensdagavond scoorden zeer goed. Waar is de Mol? sloot een succesvol seizoen af in oktober en wordt vanaf maandag 2 oktober opgevolgd door Fobiac. De vrijdagavond met Top Gear en CQC handhaaft zich ook goed en behaalden vrijdag 30 oktober jl. uitstekende marktaandelen van respectievelijk 12 en 16,5 procent in de Veronica kerndoelgroep Mannen 20-34 jaar.”

De websites van de zenders zorgden wederom voor records. De homepage sbs6.nl kwam tot een recordaantal pageviews van ruim 17 miljoen en ruim 1,4 miljoen unieke bezoekers in een maand. Met in totaal ruim 8 miljoen pageviews en 538.000 unieke bezoekers zorgde net5.nl voor haar beste maandprestatie ooit. De website veronicatv.nl behaalde ruim 2,2 miljoen pageviews en 267.000 unieke bezoekers en haalt daarmee de beste maandscore van de afgelopen twee jaar.

Alle genoemde marktaandelen zijn gemeten in de doelgroep 20-49 jaar tenzij anders aangegeven.

Meer in SBS

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Denkt u dat de carrière van Thijs Römer voorbij is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen